Okee, ik heb heel het internet zojuist af zitten speuren en ik krijg het antwoord nergens gevonden, ook niet hier op het forum, dus bij deze toch om hulp vragen via een zelf aangemaakt topic.
Ben er geen fan van want meestal is het dan zo dat het niet opgelost kan worden als het nog niet op internet te vinden is.... =P
In ieder geval:
Ik ben een programmaatje aan het schrijven in C#, ben 2de jaars Software Engineering en ik ken de nodige basis.
Probleem is echter met de Date/Time functie in C# of Access.
Ik laat iemand zijn profiel in vullen waarna zijn gegevens opgeslagen worden in een database.
Zijn geboortedatum is eerst gewoon een string die genoteerd moet worden als *-*-****
Deze slaat hij dan op in de Access-db als Date/Time.
Als ik deze datum dan weer ophaal, krijg ik dit terug:
(voorbeeld hij geeft in 1-1-1999)
krijg ik terug: 1-1-1999 00:00:00
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat tijdstip niet terug krijg? Ik heb alleen de datum nodig.
Is dit een code of query aanpassing binnen C# of moet ik iets anders instellen binnen in de database.
Beiden heb ik uit zitten zoeken maar is nog steeds niet gelukt.
Ben er geen fan van want meestal is het dan zo dat het niet opgelost kan worden als het nog niet op internet te vinden is.... =P
In ieder geval:
Ik ben een programmaatje aan het schrijven in C#, ben 2de jaars Software Engineering en ik ken de nodige basis.
Probleem is echter met de Date/Time functie in C# of Access.
Ik laat iemand zijn profiel in vullen waarna zijn gegevens opgeslagen worden in een database.
Zijn geboortedatum is eerst gewoon een string die genoteerd moet worden als *-*-****
Deze slaat hij dan op in de Access-db als Date/Time.
Als ik deze datum dan weer ophaal, krijg ik dit terug:
(voorbeeld hij geeft in 1-1-1999)
krijg ik terug: 1-1-1999 00:00:00
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat tijdstip niet terug krijg? Ik heb alleen de datum nodig.
Is dit een code of query aanpassing binnen C# of moet ik iets anders instellen binnen in de database.
Beiden heb ik uit zitten zoeken maar is nog steeds niet gelukt.