Toon posts:

[Vista] BSoD direct bij opstarten, nvlddmkm.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

kreeg een paar dagen terug een BSoD Sindsdien is me pc niet meer op te starten.
Het beeld vult zich bij het laden van windows met een strepen de rest van de achtergrond is zwart. Daarna krijg ik BSoD. Veilige modes werkt wel.

- Drivers al vervangen
- Schijf geformateerd
- Windows vista opnieuw geïnstalleerd
geen succes!

omschrijving van de fout:

Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
stop: 0x00000116 (0xFFFFFA80075C4010, 0xFFFFFA600221D490, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002)
nvlddmkm.sys address FFFFFA600221D490 base at FFFFFA600210A000
Datestamp
4a68daag

Heb echt hulp nodig. Kan alleen werken met safe-mode. :'(

Alvast bedankt :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Het feit dat hij het in veilige modus wel doet doet vermoeden dat je videokaart het opzich nog wel doet en dat het dus een driverprobleem zou moeten zijn. Had hij het probleem direct na de installatie weer of pas nadat je de drivers geinstalleerd had?

Desktop | Server | Laptop

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Veilige modus ingaan, video kaart drivers verwijderen.
Daarna weer in gewone modus starten (als dat lukt).
En probeer een iets oudere versie van de videokaartdriver.

( heb zelf vaak meegemaakt dat de recenste driver die er op dat moment was op een pc conflicten gaf terwijl bijvoorbeeld de oudere van de driver cd geen problemen veroorzaakte. )

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaf al kleine symptomen toen ik windows startte van de dvd. De bios werkt ook goed. Het lijkt net alsof de problemen pas komen met een hogere resolutie.

Op het moment dat ik windows installeer is de resolutie nog iets van 1024 x 768 en toen zag ik geen echte problemen pas nadat ik de resolutie opnieuw had ingesteld en ik had windows update gedaan viel die uit.

ga ff proberen de videokaart driver te verwijderen.Misschien dat windows update een standaard driver installeert.

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Als ik de videokaart driver verwijder komt hij wel verder windows is de resolutie weer standaard (iets van 1024 x 768).
Krijg nu een fout melding na het windows laad scherm:
Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\Windows\system32\NVCPL.DLL kan opgegeven module niet vinden en
Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\Windows\system32\NVMCTRAY.DLL. kan opgegeven module niet vinden.

Hij wil dat ik meteen weer reboot om de wijzigingen te kunnen doorvoeren. (dit vroeg die ook toen ik de videokaart driver verwijderde)

EDIT2: kom erachter dat hij opnieuw wil opstarten omdat hij automatisch weer de driver van Nvidea M 9600GT installeert (is wel de goede driver) na die reboot weer BSoD!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 08:12 ]

• drijfhout
Eerst link na zoeken op die foutcode :
Klikkie

Misschien heb je daar wel wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door drijfhout op 26-01-2010 08:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Proberen waard maar dat bestand moet toch ergens goed voor zijn!??

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Als je de driver verwijdert hebt struikelt hij dus alsnog over bestanden van Nvidia. Blijkbaar wordt het toch niet helemaal goed verwijdert. Als het goed is zijn er tooltjes om zulke dingen helemaal te verwijderen maar ik kan je zo even geen naam geven.

De oplossing van drijfhout is overigen m.i. niet echt een oplossing, dat is het verbergen van de foutmelding.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft nu een standaard VGA grafische adapter ingesteld als videokaart.
Die installer van nvidea doet ontzettend moeilijk.

Klik ik de exe aan.. moet ik een map selecteren waar die zichzelf uitpakt.. is het dan de bedoeling dat ik vanuit die de setup.exe aanklik ofzo? in taakbeheer zie ik nog steeds trustedinstaller.exe maar er komt maar geen venster naar voren!

• drijfhout
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:25:
Klik ik de exe aan.. moet ik een map selecteren waar die zichzelf uitpakt.. is het dan de bedoeling dat ik vanuit die de setup.exe aanklik ofzo? in taakbeheer zie ik nog steeds trustedinstaller.exe maar er komt maar geen venster naar voren!
In principe moet die setup in de uitgepakte map de goede zijn, en als je de de setup.exe met rechtermuisknop klikt en kiest voor run as admin?

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen.. maar als ik de setup gebruik die in de "uitgepakte map" staat. dan wil hij ook Nvideo High defention audio installeren maar ik heb al IDT. touchpad driver kan ik ook niet installeren.. staat dat ik het via gebruikersaccount beheer moet toestaan, maar die vraagt helemaal niks.

ik ga nog ff verder proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Met de resolutie die ik nu heb 800x600 word af en toe het beeld zwart maar kan hij zich wel herstellen.. lijkt me toch echt dat er iets mis is.. ik download nu de driver van de Nvidea website. Hopen dat die zichzelf goed installeert.

edit:
*kopje thee zetten aangezien vista 70 updates gaat installeren bij reboot*

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 09:12 ]

• drijfhout
Effe alle vista updates installeren kan inderdaad geen kwaad, vista bevat namelijk out of the box nogal veel bugs :P

Verwijderd

Topicstarter
vorige keer dat hij dit deed.. kon ik die updates niet configureren omdat ik meteen BSoD kreeg.. hoop dat het nu wel lukt.. heb de nvidea drivers van de website geinstalleerd deze installatie verliep wel goed dus hoop op goed resultaat.

fijn dat jullie me helpen trouwens :*) _/-\o_

• drijfhout
Geen probleem hoor ;)

Hoop wel dat hij het dalijk doet want ik heb geen idee meer hoe het dan opgelost kan worden, maarja ben gewoon een mainstream tweaker :P

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Klinkt toch als je videokaart die een beetje brak is. Drivers verwijderen zou iig een stabiel systeem moeten opleveren. Als je nog over een ander videokaartje beschikt zou ik die er eens ingooien.

Hoeveel reepjes/geheugen heb je? Recent nog nieuwe onderdelen geinstalleerd?

Kan je een andere PSU proberen?

Verwijderd

Topicstarter
zit 2x DDR2 ram in van 2024 als ik me niet vergis.

Het gaat om een laptop dus de videokaart zit in het Mobo verwerkt. Garantie net 3 maanden verlopen.
Zou niet weten wat voor power supply

*nog maar een kopje thee zetten aangezien vista nog steeds bezig is met updaten* :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen succes! Vista geupdate en videokaart driver verwijderd en die van de Nvidea site geinstalleerd nog steeds strepen door mijn beeld en vervolgens BSoD.
Ziet er naar uit dat men laptop alleen functioneert in veilige modes of zonder Videokaart driver!

Als iemand nog een mogelijke oplossing heeft dan hoor ik het graag, maar denk toch echt dat ik te maken heb met hardware problemen. :'(

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Download de driver niet bij Nvidia, maar bij de fabrikant van de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd GroGG

Verwijderd

0x00000116
nvlddmkm.sys

Ik heb dezelfde fout/probleem :|
Heb je al een oplossing Aego?

--- edit

heb een nieuwe videokaart gekocht, hiermee is het probleem opgelost.
ik denk dus dat de oude videokaart kapot is....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 13:49 ]

Pagina: 1