Ik heb geen idee hoe ik dit topic moest noemen dus mocht het verkeerd zijn/ verkeerd geplaatst sorry alvast ! Het gaat om het volgende ik heb een Celeron 1,7ghz laptop met 512mb geheugen. Deze draait al standaard met windows xp. alleen is hij erg traag over het algemeen. Nu wordt de laptop alleen gebruikt voor internet en word/excel. Daarom vroeg ik me af of er geen uitgeklede versie is ofzo van windows xp die lichter is voor de pc zodat alles wat sneller laad/opstart ?
Kijk eens naar nLite (voor Windows XP) daarmee kun je Windows flink uitkleden. Denk er wel aan dat je de beveiligings services laat zitten.
Anders zou je een lichte Linux variant bekijken, zoals Xubuntu.
Maar wat ook erg zou helpen is 512 MB RAM erbij prikken.
Anders zou je een lichte Linux variant bekijken, zoals Xubuntu.
Maar wat ook erg zou helpen is 512 MB RAM erbij prikken.
edit:
clonedonkey: Reg. datum: 22 augustus 2003
Wow! Hoe komt het dat jij na 6 jaar nog steeds niet weet waar een topic moet en hoe je een topic dient te openen?! Schaam je!
clonedonkey: Reg. datum: 22 augustus 2003
Wow! Hoe komt het dat jij na 6 jaar nog steeds niet weet waar een topic moet en hoe je een topic dient te openen?! Schaam je!
[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 26-01-2010 00:03 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Als het Windows moet zijn: Windows XP Stripped to the Bone. Hier is alle flauwekul uitgehaald en deze is dus een stuk sneller. Ook kun je nLite downloaden en dan zelf een CD van Windows XP strippen door alles eruit te halen dat je niet nodig hebt.
Als Windows geen vereiste is, kun je ook een lichte Linux-distributie proberen.Er zijn genoeg Linux-distributies die heel licht en zeer snel zijn. Voordeel is ook dat je geen virusscanners of iets dergelijks hoeft te installeren die een gestripte versie van Windows XP alsnog traag zouden maken.
Als Windows geen vereiste is, kun je ook een lichte Linux-distributie proberen.Er zijn genoeg Linux-distributies die heel licht en zeer snel zijn. Voordeel is ook dat je geen virusscanners of iets dergelijks hoeft te installeren die een gestripte versie van Windows XP alsnog traag zouden maken.
Met de genoemde nLite moet je er wel uitkomen denk ik, maar dan nog:
Dit had je met een klein beetje meer moeite ( [search=XP uitkleden] bijvoorbeeld) ook nog wel terug kunnen vinden.
Let er ook op bij het zoeken dat je resultaten vanaf 2004 dan meeneemt aangezien je met een verouderd OS aan de slag wil en dat de searchresultaten standaard alleen de laatste 3 jaar laten zien - en tegen 2007 had iedereen onderhand al gevonden hoe je jouw vraagstuk kon oplossen.
Dit had je met een klein beetje meer moeite ( [search=XP uitkleden] bijvoorbeeld) ook nog wel terug kunnen vinden.
Let er ook op bij het zoeken dat je resultaten vanaf 2004 dan meeneemt aangezien je met een verouderd OS aan de slag wil en dat de searchresultaten standaard alleen de laatste 3 jaar laten zien - en tegen 2007 had iedereen onderhand al gevonden hoe je jouw vraagstuk kon oplossen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
*knip* Dat was net iets TE strak
Ik geloof dat , dat de snelste windows xp is.
Succes!
Ik geloof dat , dat de snelste windows xp is.
Succes!
[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 26-01-2010 11:52 ]
Je kan er ook gewoon windows 7 op zetten. Ik het het hier prima draaien op een D420 van Dell. Daar zit een 1 GHz processor in en daar kan ik zelfs nog H264 videos op kijken. Ze zijn snel zat, je moet alleen wat meer geheuger hebben. Ik heb er 1 Gig bijgeprikt zodat ik nu 1.5 heb
Je machine is echt snel zat
Je machine is echt snel zat
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Pagina: 1