Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 16:31
Heb sinds kort een Linksys WRT120n ter vervanging van mijn oude Linksys Router.
Nu vermoed ik dat ik het wachtwoord ben vergeten, en kan ik dus niet meer in de Webinterface van
de Router komen. :(

Nu gebeurd dit wellis een keer en kan het simpel gecorrigeerd worden door een reset.
Deze Router wil dat schijnbaar niet, op het moment dat ik alle bekabeling (LAN 1-4 en Uplink/WAN)
er afhaal en het stroom erop laat zitten druk ik de reset knop gedurende 60 seconden in. (er gebeurd echter helemaal niks, terwijl mij andere Linksys begon te knipperen). :S

Heeft iemand een idee hoe je zoiets als dit het beste kan aanpakken? Vergeet ik een handeling? :S :(
Of moet ik het bij deze Router op een andere manier doen? 8)7

Beste antwoord (via rens-br op 21-12-2017 10:37)

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04-2024

sHELL

VR "connoisseur"

Ik liep tegen het zelfde probleem aan.

Het reset probleem kan blijkbaar veroorzaakt worden als je de NAT op je router uit schakelt of aanpast.

Heb er zelf maar een soort van workaround voor bedacht (die bij mij werkt, niet kunnen testen bij andere routers van het zelfde type)
  1. Nieuwe firmware downloaden 1.0.04 (version 002)
  2. Stroom er af halen, reset knop ingedrukt houden en de stroom weer aansluiten. De wrt120n zal dan in recovery mode opstarten. Wifi staat dan automatish uit.
  3. Verbinding maken met de router op http://192.168.1.1
  4. De nieuwe firmware toepassen.
  5. Normale reset procedure volgen (30 of 60 seconde reset ingedrukt houden totdat de powerled knippert)
Mocht dat niet helpen dan kun je nog proberen de stroom er eerst voor een minuut er af te halen en dan weer de reset te proberen.

Opmerkingen

De recovery console die ik had was versie 0.3 . Het kan zijn dat deze niet 100% werkt, heb er op de linksys site in iedergeval geen ondersteuning voor gevonden.

In recovery mode zullen de UTP poorten gespiegeld worden weer gegeven, poort 1 zal dus poort 4 worden.

De settings worden niet gereset als de nieuwe firmware is toegepast, je zult dit na het updaten altijd handmatig moeten doen.

Succes :z

[ Voor 12% gewijzigd door sHELL op 24-02-2010 21:07 . Reden: Opmerkingen bij geplaatst ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 12:34
Ga naar de website en download de handleiding? Maar je doet denk ik niks verkeerd (zou de knop zelfs maar 5 seconden hoeven in te drukken om reset uit te voeren).

Weet je zeker dat ie niet gereset is? standaardwachtwoord admin geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door _H_G_ op 26-01-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Ik krijg bij het 'resetten' geen lichtsignaaltjes van de router terug dat het daadwerkelijk gebeurd is.
Hierna werkt het internet ook nog gewoon wanneer ik alle kabels weer inplug... :/

De Router geeft hierna nog zowel via draadloos als LAN een verbinding via DHCP (192.168.1.110/111 - 255.255.255.0 - 192.168.1.1 (gateway)) :?

(de Router is dus niet gereset, anders geeft hij wel een ander adres via de DHCP en kan ik met de standaard inloggegevens er weer in komen).

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 13:52
probeer eens op de volgende manier:

- stekker uit het stopcontact
- reset knop indrukken
- stekker weer in stopcontact
- na enkele seconden zou de powerled moeten knipperen, laat dan de reset knop los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Zojuist Cisco support opgebeld. Schijnbaar is de eerste lijn van de WRT120n Router uitgeleverd met een reset knop die niet goed functioneert. :P Dus nu maar RMA voor een andere. Gelukkig hebben we de oudere WRT54G Router nog... waarvan gelukkig de reset knop het wel doet... O-) O-) O-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ik liep tegen het zelfde probleem aan.

Het reset probleem kan blijkbaar veroorzaakt worden als je de NAT op je router uit schakelt of aanpast.

Heb er zelf maar een soort van workaround voor bedacht (die bij mij werkt, niet kunnen testen bij andere routers van het zelfde type)
  1. Nieuwe firmware downloaden 1.0.04 (version 002)
  2. Stroom er af halen, reset knop ingedrukt houden en de stroom weer aansluiten. De wrt120n zal dan in recovery mode opstarten. Wifi staat dan automatish uit.
  3. Verbinding maken met de router op http://192.168.1.1
  4. De nieuwe firmware toepassen.
  5. Normale reset procedure volgen (30 of 60 seconde reset ingedrukt houden totdat de powerled knippert)
Mocht dat niet helpen dan kun je nog proberen de stroom er eerst voor een minuut er af te halen en dan weer de reset te proberen.

Opmerkingen

De recovery console die ik had was versie 0.3 . Het kan zijn dat deze niet 100% werkt, heb er op de linksys site in iedergeval geen ondersteuning voor gevonden.

In recovery mode zullen de UTP poorten gespiegeld worden weer gegeven, poort 1 zal dus poort 4 worden.

De settings worden niet gereset als de nieuwe firmware is toegepast, je zult dit na het updaten altijd handmatig moeten doen.

Succes :z

[ Voor 12% gewijzigd door sHELL op 24-02-2010 21:07 . Reden: Opmerkingen bij geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 14:32
Ik kwam nog deze oude router tegen en de oplossing van sHELL werkt bijna 8 jaar na dato nog steeds.
Bedankt!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

O+

[ Voor 50% gewijzigd door sHELL op 21-12-2017 02:56 ]

Pagina: 1