Betaalbare home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Tijdens het zoeken naar een betaalbare home cinema set met voldoende mogelijkheden liep ik ongeveer een half jaar geleden tegen de Sony HT-SS1300: een set met 5.1-speakers die naar mijn mening redelijk klonk, en beschikt over maar liefst 3 HDMI-ingangen, 2 optische ingangen, coaxiaal in en tweemaal tulp in. Op de HDMI-ingangen van deze receiver kun je zo maar liefst drie apparaten aansluiten waar de receiver het geluid van afspeelt, en het beeld (naar keuze nog inclusief geluid ook) doorgestuurd wordt naar een TV. Deze set heeft mij 250 euro gekost, maar is nergens meer te vinden omdat het een oud model betreft. Het nieuwere model is veel duurder omdat er ook een harddiskrecorder bij inbegrepen is.

Nu kan ik door de tientallen veel te dure DVD-spelers met goedkope speakers en slechte upscaling ("want dan kunnen we HDMI op de doos zetten") het bos niet echt meer zien. Voor een vriend zoek ik een 5.1-set met speakers die in ieder geval een HDMI-ingang en -uitgang heeft, of minstens twee optische en één coaxiale ingangen heeft.

De pest is dat het al een zaterdagmiddag winkels kijken en dagen PriceWatchen heeft gekost, maar we komen er niet uit.

Welke set (dus receiver inclusief speakers) moet je voor een budget van 150 tot 350 euro nou kopen als je een béétje geluid en redelijk wat connectiviteit zoekt?

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2010 11:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:17
Kijken voor een leuke tweedehands?
Dan kun je je in een wat hoger (lees: beter) segment orrienteren, wel ietwat verouderd, maar als je maar 1 HDMI-in nodig hebt, lijkt de keuze mij legio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Tweedehands is niet echt een optie, daarnaast moet er uiteraard wel wat meer aansluitingen op zitten dan slechts één, voor wanneer er in de toekomst misschien eens een Xbox of mediacenter wordt aangeschaft. :) Ik laat hem nog wel even verder shoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

CodeCaster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:20:

Welke set moet je voor een budget van 150 tot 350 euro nou kopen als je een béétje geluid en redelijk wat connectiviteit zoekt?
Wat is je shortlist?
Wat zijn je bedenkingen bij de desbetreffende modellen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
teacher schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:16:
Wat is je shortlist?
Wat zijn je bedenkingen bij de desbetreffende modellen?
Nu kan ik door de tientallen veel te dure DVD-spelers met goedkope speakers en slechte upscaling ("want dan kunnen we HDMI op de doos zetten") het bos niet echt meer zien.
Als je bijvoorbeeld in de pricewatch alles selecteert van 50-450 euro, 5.1-geluid en HDMI dan komen daar elf apparaten uitrollen.

Waarom het niks is?
  • Samsung HT-Z120T: dit is een veredelde DVD-speler met FM-tuner
  • LG HT304SU: veredelde DVD-speler met upscaling (dus "HDMI" in de omschrijving)
  • (skip een aantal vergelijkbare modellen)
  • Samsung HT-TZ222: nog steeds een DVD-speler met 6 speakers, we zijn ondertussen de 200 euro gepasseerd
  • Panasonic SC-PT470: vanaf 250 euro, en wat zie ik daar: maar liefst één optische ingang *O* Veel te weinig natuurlijk.
  • Sony HT-DDWG700: eveneens rond de 250 euro, maar ook slechts één optische ingang (en driemaal tulp)
  • Pioneer VSX-819H-S: pas hier begint het interessant te worden. In ieder geval ruim voldoende aansluitingen. Maar met 325 euro alweer een beetje te ver aan de bovenkant van het budget
Is er nou helemaal niks te vinden tussen deze opgekalefaterde DVD-spelers en de set van Pioneer?

Het "probleem" zit hem denk ik ook een beetje in de pricewatch die geen onderscheid maakt tussen in- of uitgaande aansluitingen. Leuk dat ergens HDMI, tulp of 3,5mm op zit, maar ik wil graag weten of ik daar een MP3-speler of Xbox op kan aansluiten, of dat het alleen maar uitgaande verbindingen zijn :) Vandaar ook dit topic, namelijk of iemand een set wéét in die prijsklasse. Want vinden is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de BCC staat voor 300 Euro de budget receiver Onkyo HTS3200-B te koop. Heeft 3 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang. Verder nog verschillende optische en coax aansluitingen. Lijkt me qua connectiviteit te voldoen aan de wensen, wat betreft geluid is het altijd een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:07:
Bij de BCC staat voor 300 Euro de budget receiver Onkyo HTS3200-B te koop. Heeft 3 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang.
Voor zo ver ik weet heeft die Onkyo alleen HDMI Passthrough en geen HDMI Processing. Dus dan wordt het aparte kabels trekken voor het geluid. En dan gaat het snel met je optische en digitale coax-ingangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Plus dat het zonder rare modificaties (of een kabel van 50 euro) bij de Xbox 360 niet mogelijk is om HDMI en optisch naast elkaar aan te sluiten :)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 01-02-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

CodeCaster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:30:
Plus dat het zonder rare modificaties (of een kabel van 50 euro) bij de Xbox 360 niet mogelijk is om HDMI en optisch naast elkaar aan te sluiten :)
Die rare modificatie vind ik toch wel meevallen. Het is een kwestie van een stukje van de connector afvijlen. En dan nog maar het plastic omhulsel, dus veel kan er niet fout gaan. En de kabel van 50 euro is nu nog maar iets van rond de twintig euro, dus dat valt nog wel mee.

Maar die "modificatie" is zo'n slechte oplossing nog niet. Al is een receiver met HDMI Processing wel fijner natuurlijk. Alleen zit je met het budget wel redelijk krap voor die wensen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47
De vraag is nu natuurlijk, moet het inclusief of exclusief speakers zijn. Jij zegt in de TS dat het met speakers moet zijn, terwijl je zelf die pioneer aandraagt zonder speakers. Voor € 350,00 kan je een redelijke reciever kopen met HDMI Processing en voldoende ingangen. Kijk dan eens naar:

Sony STR-DG820
Onkyo SR-507/607

Moet het inclusief speakers dan word het inderdaad heel lastig en ga je waarschijnlijk geen knap 5.1 geluid krijgen voor € 350,00 als tweedehands geen optie is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:56:
Voor zo ver ik weet heeft die Onkyo alleen HDMI Passthrough en geen HDMI Processing. Dus dan wordt het aparte kabels trekken voor het geluid. En dan gaat het snel met je optische en digitale coax-ingangen.
Correct en tevens juist. Maar goed, met 2x Optical In en 1x Coax In heb je daar 3 aansluitingen beschikbaar voor. Aangezien er niet wordt aangegeven hoeveel aansluitingen er precies nodig zijn, lijkt 3 me nog wel redelijk. Daarnaast, zoals je zelf later al aangeeft, is voor zo'n 350 Euro geen nieuwe receiver plus speakerset te vinden die HDMI Processing aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:27:
De vraag is nu natuurlijk, moet het inclusief of exclusief speakers zijn. Jij zegt in de TS dat het met speakers moet zijn, terwijl je zelf die pioneer aandraagt zonder speakers.
Waarom staat het "speaker vermogen" dan ingevuld, is dat wat de versterker maximaal aan kan? Bij sets die wel speakers bevatten is dat getal ook ingevuld. Een beetje onduidelijk imho. De bedoeling is inderdaad met speakers.
Voor € 350,00 kan je een redelijke reciever kopen met HDMI Processing en voldoende ingangen. Kijk dan eens naar:

Sony STR-DG820
Onkyo SR-507/607

Moet het inclusief speakers dan word het inderdaad heel lastig en ga je waarschijnlijk geen knap 5.1 geluid krijgen voor € 350,00 als tweedehands geen optie is.
Ik zal het die vriend laten weten. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:00:
Correct en tevens juist. Maar goed, met 2x Optical In en 1x Coax In heb je daar 3 aansluitingen beschikbaar voor. Aangezien er niet wordt aangegeven hoeveel aansluitingen er precies nodig zijn, lijkt 3 me nog wel redelijk.
Voorlopig is drie wel voldoende ja. :)
Daarnaast, zoals je zelf later al aangeeft, is voor zo'n 350 Euro geen nieuwe receiver plus speakerset te vinden die HDMI Processing aan kan.
Waarom kostte de mijne dan slechts 250 euro? Geluk gehad? :) Ik heb drie HDMI-ingangen waar het geluid uit verwerkt wordt, tot DTS aan toe.
FeaR1986 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:35:
Die rare modificatie vind ik toch wel meevallen. Het is een kwestie van een stukje van de connector afvijlen. En dan nog maar het plastic omhulsel, dus veel kan er niet fout gaan. En de kabel van 50 euro is nu nog maar iets van rond de twintig euro, dus dat valt nog wel mee.
Da's wel waar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:37:
Waarom kostte de mijne dan slechts 250 euro? Geluk gehad? :) Ik heb drie HDMI-ingangen waar het geluid uit verwerkt wordt, tot DTS aan toe.
Wellicht... Waarom koopt je vriend niet dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Omdat 'ie nergens meer te vinden is. Het is een oud model, de nieuwe versie (groter display, volumeknop met blauw ledje erachter) wordt enkel verkocht in combinatie met een harddiskrecorder en is 200 euro duurder. Had ik inderdaad wel even in de TS kunnen verwerken, nu gedaan. Bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 10:52

page404

Website says no

CodeCaster schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:37:
[...]

Waarom staat het "speaker vermogen" dan ingevuld, is dat wat de versterker maximaal aan kan? Bij sets die wel speakers bevatten is dat getal ook ingevuld. Een beetje onduidelijk imho. De bedoeling is inderdaad met speakers.

[...]
met jouw budget inclusief speakers én redelijk geluid.... forget it. Voor 300 eur heb je een redelijke receiver (met aardig wat ingangen), denk aan Harman Kardon, Denon of JVC, maar voor een beetje speakers moet je nog een keer dat bedrag neerleggen. en dan heb je nog geen bluray :)
Echt, ik ben geen audiofiel maar er zit een hele harde ondergrens aan de prijs van 'redelijke spullen' :)
misschien geluk gehad ja :) maar met die speakers erbij (5.1?) moet die vriend toch even doorsparen vrees ik :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
CodeCaster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:20:
Tijdens het zoeken naar een betaalbare home cinema set met voldoende mogelijkheden liep ik ongeveer een half jaar geleden tegen de Sony HT-SS1300: een set met 5.1-speakers die naar mijn mening redelijk klonk, en beschikt over maar liefst 3 HDMI-ingangen, 2 optische ingangen, coaxiaal in en tweemaal tulp in. Op de HDMI-ingangen van deze receiver kun je zo maar liefst drie apparaten aansluiten waar de receiver het geluid van afspeelt, en het beeld (naar keuze nog inclusief geluid ook) doorgestuurd wordt naar een TV. Deze set heeft mij 250 euro gekost, maar is nergens meer te vinden omdat het een oud model betreft. Het nieuwere model is veel duurder omdat er ook een harddiskrecorder bij inbegrepen is.

Nu kan ik door de tientallen veel te dure DVD-spelers met goedkope speakers en slechte upscaling ("want dan kunnen we HDMI op de doos zetten") het bos niet echt meer zien. Voor een vriend zoek ik een 5.1-set met speakers die in ieder geval een HDMI-ingang en -uitgang heeft, of minstens twee optische en één coaxiale ingangen heeft.

De pest is dat het al een zaterdagmiddag winkels kijken en dagen PriceWatchen heeft gekost, maar we komen er niet uit.

Welke set (dus receiver inclusief speakers) moet je voor een budget van 150 tot 350 euro nou kopen als je een béétje geluid en redelijk wat connectiviteit zoekt?
De ss1300 is opgevolgd door de ht-ss100 (Deze: http://www.kieskeurig.nl/...eem/sony/ht-ss100/333962/). Die is praktisch hetzelfde met alleen wat meer glimmend plastic. En valt nog steeds binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties, maar hij heeft uiteindelijk deze gekocht: pricewatch: Philips HTS3270

Geen hdmi, want dat vond 'ie toch te duur, nu lopen er twee kabels van tien meter. Een optische voor het geluid naar z'n receiver en een hdmi voor het beeld naar z'n flatscreen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Offtopic:
CodeCaster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:45:
[...]

Maar met 325 euro alweer een beetje te ver aan de bovenkant van het budget
Grappig, waarom zet je een budget als je het niet wilt uitgeven?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 10:52

page404

Website says no

is dat niet gewoon een goedkoop prul, pardon my French?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
macciez schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:15:
Offtopic:

[...]

Grappig, waarom zet je een budget als je het niet wilt uitgeven?
Omdat er ook nog kabels en dergelijke aangeschaft moeten worden van datzelfde budget, wellicht beter moeten vermelden.
page404 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:20:
is dat niet gewoon een goedkoop prul, pardon my French?
Er komt geluid uit. :)

Pagina: 1