Tijdens het zoeken naar een betaalbare home cinema set met voldoende mogelijkheden liep ik ongeveer een half jaar geleden tegen de Sony HT-SS1300: een set met 5.1-speakers die naar mijn mening redelijk klonk, en beschikt over maar liefst 3 HDMI-ingangen, 2 optische ingangen, coaxiaal in en tweemaal tulp in. Op de HDMI-ingangen van deze receiver kun je zo maar liefst drie apparaten aansluiten waar de receiver het geluid van afspeelt, en het beeld (naar keuze nog inclusief geluid ook) doorgestuurd wordt naar een TV. Deze set heeft mij 250 euro gekost, maar is nergens meer te vinden omdat het een oud model betreft. Het nieuwere model is veel duurder omdat er ook een harddiskrecorder bij inbegrepen is.
Nu kan ik door de tientallen veel te dure DVD-spelers met goedkope speakers en slechte upscaling ("want dan kunnen we HDMI op de doos zetten") het bos niet echt meer zien. Voor een vriend zoek ik een 5.1-set met speakers die in ieder geval een HDMI-ingang en -uitgang heeft, of minstens twee optische en één coaxiale ingangen heeft.
De pest is dat het al een zaterdagmiddag winkels kijken en dagen PriceWatchen heeft gekost, maar we komen er niet uit.
Welke set (dus receiver inclusief speakers) moet je voor een budget van 150 tot 350 euro nou kopen als je een béétje geluid en redelijk wat connectiviteit zoekt?
Nu kan ik door de tientallen veel te dure DVD-spelers met goedkope speakers en slechte upscaling ("want dan kunnen we HDMI op de doos zetten") het bos niet echt meer zien. Voor een vriend zoek ik een 5.1-set met speakers die in ieder geval een HDMI-ingang en -uitgang heeft, of minstens twee optische en één coaxiale ingangen heeft.
De pest is dat het al een zaterdagmiddag winkels kijken en dagen PriceWatchen heeft gekost, maar we komen er niet uit.
Welke set (dus receiver inclusief speakers) moet je voor een budget van 150 tot 350 euro nou kopen als je een béétje geluid en redelijk wat connectiviteit zoekt?
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2010 11:45 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...