Netwerk in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Sinds 2 weken woon ik in een studentenhuis waar we zelf internet aan moesten schaffen en aanleggen.
We hebben nu internet via KPN met experiabox.
De verbinding op de begaande grond en de 1e verdieping is prima, maar op de 2e verdieping is de verbinding heel slecht, hij valt steeds weg en de verbinding is heel langzaam. Om een redelijke verbinding te houden moeten we de deur van de meterkast open houden. Als die dicht is hebben we boven helemaal geen verbinden.
Dit komt voornamelijk omdat we vrij dikke muren hebben, ook hebben we over brandveilige deuren die heel erg dik zijn.
Aangezien er in mijn workstation toch een netwerkkaart moet die geschikt is voor draadloos wil ik deze netwerkkaart kopen. Wat ik nu dus wil weten of deze genoeg bereik gaat geven. Ik heb nog wel een router maar we kunnen die hier bijna niet aansluiten omdat we niet echt kabels weg kunnen werken zonder dat we onze nek breken.

Edit:
Budget: 50-60 euro
Gebruik: Internetten, beetje downloaden, af en toe gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door 10110001 op 25-01-2010 23:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:47
De sterkte van het signaal ligt niet alleen aan je netwerkkaart, maar ook aan je router. Als je router niet sterk genoeg zend, dan zal je netwerkkaart niets ontvangen, hoe groot z'n antennes ook zijn.

Ik denk dat je beter kunt kijken naar een repeater, of accespoint die je in WDS mode ofzo zet.

En waarom kies je voor een wireless N kaartje, terwijl de Experiabox niet eens wireless N heeft :+

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Voor zover ik weet heeft een wireless N kaartje beter bereik dan een G kaart, vandaar. Maar ik heb een klein budget, max 50-60 euro.
Denk niet dat ik daar een kaartje + repeater voor kan kopen.
Bloodshot schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:02:
Ik adviseer om OF de experiabox te verplaatsen naar het midden van het studentenhuis OF een AP bekabeld boven weg te zetten. Als dit te moeilijk/duur is: Goede antennes maken best veel verschil. Zeker als je dit op de bovenverdieping op je NIC en beneden op de experiabox doet.
Als we de experiabox verplaatsen hebben we allemaal een rukverbinding. En bekabeld willen we dus eigenlijk niet omdat ze geen kabels netjes weg kunnen werken zonder dat we ons nek breken. En zoals ik al zei, een netwerkkaart heb ik sowieso nodig. Dus als ik het daarmee op kan lossen zou ik heel erg blij zijn.
Als dit niet werkt ga ik alsnog een keer de router ophalen bij mn ouders maar daar kom ik niet zo vaak.

[ Voor 67% gewijzigd door 10110001 op 25-01-2010 23:05 ]

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik adviseer om OF de experiabox te verplaatsen naar het midden van het studentenhuis OF een AP bekabeld boven weg te zetten. Als dit te moeilijk/duur is: Goede antennes maken best veel verschil. Zeker als je dit op de bovenverdieping op je NIC en beneden op de experiabox doet.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een N kaartje is beter ja, als er ook een N AP is. Anders niet he ;).

Repeater , of andere antennes op je AP.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:31

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je hebt dus reeds een wireless adapter in gebruik op dit moment (die dan niet toereikend blijkt)? Dan zou je wellicht toch voor die 50-60 Euro alleen een repeater kunnen aanschaffen (denk aan kostenverdeling) voor gebruik op de tweede verdieping?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

10110001 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:02:
Voor zover ik weet heeft een wireless N kaartje beter bereik dan een G kaart, vandaar. Maar ik heb een klein budget, max 50-60 euro.
Denk niet dat ik daar een kaartje + repeater voor kan kopen.
Tweedehands wel ;) Dat is als je een klein budget hebt altijd leuk om naar te kijken. Vooral op V&A staan soms heel erg leuke aanbiedingen!

V&A aangeboden: Linksys WMP300N Wireless-N PCI Adapter

Dan heb je nog best wat geld uit voor een repeater ;) Ik zou zeggen kijk wat op marktplaats en V&A. Dan kun je in 1 keer meer kopen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
DUX schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:04:
Je hebt dus reeds een wireless adapter in gebruik op dit moment (die dan niet toereikend blijkt)? Dan zou je wellicht toch voor die 50-60 Euro alleen een repeater kunnen aanschaffen (denk aan kostenverdeling) voor gebruik op de tweede verdieping?
Ik heb zowel een laptop als een normale pc. De laptop heeft dus al wireless maar mn computer moet dus draadloos.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51
Nog steeds blijft het onzin om N te kopen.
Die experiabox is G (correct me if i'm wrong).
Een repeater van Linksys lijkt me de beste optie, en dan op de eerste verdieping. Wel neemt de snelheid nogal af met een repeater dus ik weet niet wat je download is ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
http://www.kpn.com/prive/...ernet:naar-internet-extra
Als ik mijn huisgenoot goed begrepen heb hebben wij deze. En we zitten met als het goed is over een tijdje met 4 mensen in dit huis. Waarvan 2 op de 1e en 2 op de 2e verdieping.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04

lordsnow

I know nothing

In plaats van die halve gare oplossingen te gebruiken zou ik zelf toch een bedrade verbinding leggen naar boven toe. Aangezien het een studentenhuis is heb jij (en toekomstige bewoners) gewoon veel meer plezier van.

Een netwerkkabel vanuit de Experiabox naar boven trekken, en daar weer verdelen middels een switch (en eventueel een draadloos AP of router). Dan toch maar even in de weer met een keukentrapje en klopboormachine...

Wat trouwens nog een andere mogelijkheid is, is een Powerline (aka Homeplug) oplossing: een netwerkverbinding via het stopcontact. Een homeplug aansluiten beneden op de Experiabox, en de andere boven aansluiten op een draadloze router om de verbinding daar weer te verdelen. Dan moet je electriciteitsnet binnenshuis niet al te rommelig (oud) en vervuild (ruis) wezen wil dat goed werken.

Trouwens, als je voor een draadloze oplossing gaat, kan ik iedereen een N netwerk aanraden. Drie weken terug overgestapt van een G netwerk, wat zo ontiegenlijk kutlangzaam is dat ik dat slechts een week heb kunnen verdragen, naar een N netwerk en dat is een hele verademing. Vergeleken met G is mijn N signaal 6 maal sterker (wat niet hetzelfde is als 6 maal bereik!), en ik merk nu helemaal geen verschil met een bedrade verbinding.

"Bedraad is altijd het beste, maar kon niet weggewerkt worden..."
Ik begreep uit de topic-start dat het mogelijk nekbrekende toeren vereist, maar ik zou toch gaan kijken of het echt echt echt niet mogelijk is.

[ Voor 59% gewijzigd door lordsnow op 25-01-2010 23:50 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51
Bedraad is altijd het beste, maar kon niet weggewerkt worden...
Tenminste volgens de TS.

Homeplug is een optie alleen wil nog wel eens zeuren met verschillende groepen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jim423 op 25-01-2010 23:37 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1