Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moeite met 720p op TV afspelen

Pagina: 1
Acties:

• LB.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01 10:09
Beste mensen,

Ik heb het probleem dat als ik mijn laptop aan mijn tv met een HDMI-kabel aansluit dat de 720p series/films niet goed meer afspelen. Een gedeelte wel, maar na een tijdje niet meer.

bij KMPlayer:
Na een tijdje vertraagd het beeld even en dan loopt het geluid achter (gebeurt meerdere keren in 1 serie/film)

bij VLC player:
Hier krijg je pixels in het beeld, dan blijft er niet meer over dan blokjes en schokt het beeld enorm (dit gaat meestal niet meer weg)

Waar kan dit door komen? Ik heb een Acer Aspire 5536 met een Radeon HD3200 videokaart. Als ik dezelfde serie/film op de laptop zelf kijk heb ik hier minder/geen last van (720p gaat prima op de laptop, 1080p trekt de laptop niet meer).

De HDMI-kabel die ik heb is wel een supergoedkope, eentje van de Action voor 2,50..

Als iemand me hiermee kan helpen heel graag!
Mijn excuses als dit in het verkeerde forum staat.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-11 19:16
gebruik eens gewoon windows mediaplayer met k-lite codec pak en als het mkv's zijn matroska en een splitter, is genoeg over of got te vinden of anders google, ik weet de exacte namen niet meer en kan ze ook niet vinden op me computer. WMP speelt ze bij mij veel beter af dan vlc.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zet de cpu throttling eens uit, het komt nogal eens voor dat beneden een bepaalde frequentie de bus brandbreedte ook omlaag gaat waardoor de videospeler zijn frames niet snel genoeg weg kan schrijven.

Verder lijkt die laptop mij snel genoeg om 720p af te spelen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gooie alle codec troep eens weg, en probeer Mediaplayer Classic: Home Cinema (mpc-hc) eens. Die maakt ook gebruik van videokaart acceleratie (DXVA) dus het zou dan al beter moeten lopen.