Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Access macro

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 13:47
Hallo,

Ik krijg met regelmaat Excelsheets met aan te maken accounts aangeleverd die van een bepaalde format zijn voorzien.
Deze format is bij elke sheet hetzelfde.

Normaal gesproken kloppen we ze met de hand in een Access Database, en wordt het geëxporteerd naar AD.
Nu kan het zijn dat er bijvoorbeeld 150 accounts aangemaakt moeten worden. Om deze met de hand in te voeren, is best vervelend, en tijdrovend.

Ik zou graag dus een macro willen hebben die het automatisch kan doen.
Nu is het zo dat rij A1 t\m AD1 alleen voornamen bevatten. Rij A2 t\m AD2 achternamen, et cetera.

Wat ik dus nodig heb is een macro om alle gegevens (dus A1 t\m AD1, etc) verticaal te plaatsen, in een andere sheet. Dan krijg je iets van A1 t\m A30.

Ik ben zelf vrij brak in Vbasic, ik kan hooguit het eea. aanpassen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

Kan iemand mij op weg helpen? :)

Verwijderd

een belangrijk principe van ons forum is dat je alvast zelf een degelijke poging onderneemt om tot een oplossing te komen.
nu bevat Step-by-Step Guide to Bulk Import and Export to Active Directory : vbscript code die zo goed als zonder wijziging kan overgenomen worden in een office applicatie. bekijk dat even, en contacteer me van zodra je een post hebt waarmee je je eigen poging tot oplossing duidelijk aantoont, en de problemen die je daarbij eventueel nog ondervindt om tot een bruikbaar stukje code te komen en dan kan ik dit topic terug openen.

Dit topic is gesloten.