[C#] Webexception xmlrpc via WLAN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een applicatie maakt ik gebruikt van xml/rpc om data te krijgen van een server.

Wanneer ik mijn applicatie run vanaf mijn laptop die verbonden is via een kabel met de router dan gaat alles goed. Echter wanneer ik de applicatie run vanaf mijn laptop terwijl ik verbonden ben via het WLAN dan krijg ik de volgende errors als ik een xml/rpc commando uitvoer op de server.

The underlying connection was closed:An unexpected error occurred on a receive. of Bad request

Deze fouten krijg ik niet wanneer ik verbonden ben via de kabel met mijn router.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedank.

Groeten,

Sebastiaan

PS.

Kan het mogelijk liggen aan de probleem in mijn vorige topic zie: http://gathering.tweakers...message/33332766#33332766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag niet aan mijn vorige probleem zie [url]http://gathering.tweakers...message/33332766#33332766[/url]
Dit is opgelost alleen werkt mijn applicatie nog steeds niet via het draadloze netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
You receive one or more error messages when you try to make an HTTP request in an application that is built on the .NET Framework 1.1 Service Pack 1
To resolve this problem, see resolutions A, D, E, F, and O.
De titel heeft het over .Net 1.1 SP1 maar in mijn ervaring komt het ook (wel eens) voor in .Net 2.0 applicaties < SP2.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 27-01-2010 21:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de reactie.Heb de oplossingen geprobeerd maar geen suc6.
Wanneer ik met commview de data pakketten bekijk zie ik het volgende.

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
POST / HTTP/1.1
Content-Type: text/xml
User-Agent: XML-RPC.NET
Host: 192.168.1.104:9009
Content-Length: 309
Connection: Close

<?xml version="1.0"?>
<methodCall>
  <methodName>device.setdevice</methodName>
  <params>
    <param>
      <value>
        <string>Lampjes Kerstboom</string>
      </value>
    </param>
    <param>
      <value>
        <string>On</string>
      </value>
    </param>
  </params>
</methodCall>HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: Gambas XML-RPC Server
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"> 
<HTML>
 <HEAD> 
  <TITLE>400 Bad Request</TITLE>
 </HEAD>
 <BODY> 
  <H1>Bad Request</H1> 
  400 Bad Request.<P> <HR> <ADDRESS>Gambas XML-RPC Server</ADDRESS>
 </BODY>
</HTML> 

Terwijl wanneer ik de applicatie run van af een PC die verbonden is met een kabel met het netwerk dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:08:
Terwijl wanneer ik de applicatie run van af een PC die verbonden is met een kabel met het netwerk dan werkt het wel.
En als je die PC (laptop) die met WiFi verbonden is verbindt via de kabel, wat doet 'ie dan? Dan heb je iig verschillen in OS/patches/framework versies etc. uitgesloten en is het enige verschil WiFi/draad. Nu test je op 2 verschillende bakken en zoek je wellicht in compleet de verkeerde richting?

Ik ben niet bekend met commview, maar het lijkt me alsof er 2 requests verstuurd worden? Kijk eens met wireshark (mijn favoriet); dan zie je ook wat er uit gaat en niet alleen wat er binnen komt.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 27-01-2010 22:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

RobIII schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Ik ben niet bekend met commview, maar het lijkt me alsof er 2 requests verstuurd worden? Kijk eens met wireshark (mijn favoriet); dan zie je ook wat er uit gaat en niet alleen wat er binnen komt.
Het probleem is wel dat je met Wireshark vaak geen Wifi verbindingen kan aftappen op Windows. Dus dan moet je op Linux zitten, of de accesspoint en een pc waarmee je wilt aftappen bedraad aan een hub hangen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de laptop aan met de draad verbindt met het netwerk, dan werkt de applicatie goed alleen als ik 2 keer vlak achter elkaar(lees 2 seconden) een request stuur krijg ik de foutcode. Wanneer ik 5 a 10 seconden wacht werkt het wel met de kabel.

Hieronder nog een keer de code die ik verzend en ontvang. Nu opgedeeld in 2 stukken

Verzonden code
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
POST / HTTP/1.1
Content-Type: text/xml
User-Agent: XML-RPC.NET
Host: 192.168.1.104:9009
Content-Length: 309
Connection: Close

<?xml version="1.0"?>
<methodCall>
  <methodName>device.setdevice</methodName>
  <params>
    <param>
      <value>
        <string>Lampjes Kerstboom</string>
      </value>
    </param>
    <param>
      <value>
        <string>On</string>
      </value>
    </param>
  </params>
</methodCall>

Ontvangen code
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: Gambas XML-RPC Server
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"> 
<HTML>
 <HEAD> 
  <TITLE>400 Bad Request</TITLE>
 </HEAD>
 <BODY> 
  <H1>Bad Request</H1> 
  400 Bad Request.<P> <HR> <ADDRESS>Gambas XML-RPC Server</ADDRESS>
 </BODY>
</HTML>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn gambas server geupdate heb en nadat ik server opnieuw had opgestart na een stroomstoring werkt mijn client ook niet meer op mijn PC verbonden met een kabel aan het netwerk.

Het lijkt dus niet het WLAN te zijn wat het bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Het is een vaag probleem dat je beschrijft. Misschien moet je eens proberen met een gratis XMLRPC client de commando's te versturen naar de service en kijken of je dan wel een goede response krijgt - mocht dat zo zijn, dan licht het probleem waarschijnlijk in je applicatie. Op Mac OS X gebruik ik deze tool, misschien is er ook wel zoiets voor Windows.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1