Pc krijgt na het aandrukken geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Als ik de pc aandruk dan hoor ik de hardeschijf opspinnen en de fans gaan draaien, alleen ik krijg helemaal geen beeld. De monitor led blijft knipperen.
Wat ik al heb geprobeerd is de videokaart vervangen van een werkend exemplaar, alles eruit gehaald zoals het geheugen de hardeschijf afgekoppeld maar ook geen resultaat ook geen piepjes ofzo.
Er zit dus nu alleen nog de processor aangesloten op het moederbord.
Kan dit betekenen dat het moederbord is overleden?

De pc is gister namelijk vast geslagen tijdens een potje patiance en hierna zijn de problemen begonnen, heb straks na enkele malen 1x het windows vista logo gezien tijdens het opstarten maar krijg op het moment geen enkel beeld meer.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:48
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Die doorlopen en dan heb je je antwoord waarschijnlijk al. Ook is het wel handig je volledige specs te plaatsen.

Verwijderd

als je hem steeds moet aan drukken is het tijd voor een nieuwe accu :P (sorry kon het niet laten)

als je helemaal niks hoort is het vaak het moderbord. Je zecht zelf al dat je alles eruit hebt gehaald? geeft het moederbord dan ook totaal geen piepje? (alleen processor en geheugen erin). dan zit in een van die onderdelen al het probleem.

• Henkpaulus
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:43:
als je hem steeds moet aan drukken is het tijd voor een nieuwe accu :P (sorry kon het niet laten)

als je helemaal niks hoort is het vaak het moderbord. Je zecht zelf al dat je alles eruit hebt gehaald? geeft het moederbord dan ook totaal geen piepje? (alleen processor en geheugen erin). dan zit in een van die onderdelen al het probleem.
Ja heb alles eruit gehaald alleen de processor er uiteraard nog oplaten zitten en dan nog steeds geen piepjes ofzo, de gans spinnen wel op, maar het gaat mij erom dat ik de processor kan uitsluiten zodat ik ervan uit kan gaan dat ik alleen het moederbord hoef te vervangen.

P.s het gaat hier om een Asus P5N-EM

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Heeft de monitor toevallig meerdere ingangen? Staat ie wel op de juiste in het geval handmatige selectie?

• Henkpaulus
Ja dat is al getest, zelfs met een andere monitor, maar het systeem start zowieso niet door, je ziet ook geen hdd led gaan knipperen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
voor de zekerheid: je hebt wel iets op je mobo aangesloten wat piepjes kan laten horen?

Iets waarvan ik zeker weet dat je het ook nog aangesloten hebt zitten maar waar ik niets over lees: je voeding. Heb je daar al naar gekeken?

Desktop | Server | Laptop

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
En heb je misschien andere geheugenstrips om mee te testen? Kapot geheugen wil ook nog wel eens geen beeld geven. Succes er mee.

Specs

• Henkpaulus
Rupie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:30:
voor de zekerheid: je hebt wel iets op je mobo aangesloten wat piepjes kan laten horen?

Iets waarvan ik zeker weet dat je het ook nog aangesloten hebt zitten maar waar ik niets over lees: je voeding. Heb je daar al naar gekeken?
Als de voeding stuk is, gaan dan defans wel draaien en ook de groene power led in de systeem kast?

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad toen ik Windows 7 er op wou zetten.
Alles ging aan maar geen scherm, start hem is op in veilige modus. En kijk of de resolutie goed staat.
(Of dat die niet toevallig 2 schermen ziet, in plaats van 1. Wat bij mij dus het geval was).

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het kan inderdaad dat een voeding nog net genoeg stroom heeft om de fans te laten draaien, maar dan te weinig om het hele systeem nog op te kunnen starten. Een voeding testen zonder belasting heeft dan ook meestal geen zin want met belasting kan de voeding ( wanneer defect ) helemaal inzakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Roel1966 op 26-01-2010 20:14 ]

• Henkpaulus
Oke, dan ga ik morgen eerst proberen er een andere voeding aan te hangen.

• Henkpaulus
Heb ook een andere voeding geprobeert, en hiermee haal ik hetzelfde resultaat. :-(

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:34
Volgens mij heb ik laatst hetzelfde probleem gehad, en het batterijtje van je moederbord er even uithalen heeft bij mij het totale probleem opgelost..!

• Henkpaulus
JimZzter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:44:
Volgens mij heb ik laatst hetzelfde probleem gehad, en het batterijtje van je moederbord er even uithalen heeft bij mij het totale probleem opgelost..!
Ja dat heb ik ook geprobeert, en ook de cmos even gecleared.
Pagina: 1