Toon posts:

wat is hier het probleem?????

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een computer staan die misschien wel drie jaar oud is. Deze heeft altijd gewerkt, op een dag ging het fout, de pc ging automatisch herstarten. Na automatisch herstart komt hij in een scherm waar in ik keuze kan maken van save mode starten, save mode starten met netwerk instelling, normaal mode starten, etc (bekend scherm). Ik kies dus normaal starten, dan zie ik even zwart scherm die aangeeft 'No signal', moet ik dus harde reset geven, weer de bekende scherm met al die opties, en weer na een keuze gemaakt te hebben No singal bericht. Maakt niet uit voor welke optie ik kies krijg steeds No signal.
Ik heb mijn hardeschijf geformateerd en kale Windows installatie gedaan, prima!. Het werkt, ik heb hier mee maand of twee gewerkt zonder problemen, maar op een dag kreeg ik weer dat probleem met No signal.

Wat kan het zijn? Is de hardeschijf kapot ofzo

Graag jullie reacties
dank u!

Gr.
André

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Je systeem informatie zou handig zijn.

Hoewel ik zelf ook denk dat het aan de hardeschijf ligt kan het overal aan liggen.

Probeer eens een andere hardeschijf te gebruiken en kijken of je dezelfde problemen ermee krijgt om je hdd uit te sluiten.

Verwijderd

ERRUG weinig info..

Niet gewoon een rotte windows

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Computer specs ?

Welke windows, randapparatuur?

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment ben ik niet in staat om de specs van de pc te geven, aangezien ik niet op Windows kan komen om de complete systeem informatie naar voor te halen.
Ik dacht misschien is dit wel bekend fenomeen bij iemand van deze forum.
Ik ga denk ik eff een nieuwe hardeschijf er in zetten.

Verwijderd

Bij automatische herstarts ga ik als eerste even temperatuurtjes controleren... ;)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:46
Dit is inderdaad een verrotte Windows installatie (daar heeft Windows nou eenmaal last van na een paar jaar zonder herinstallatie) of inderdaad een kapotte harde schijf.

Ik werk zelf in een computerwinkel en zie dit probleem vaker voorbij komen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

"No signal" zal wel je monitor zijn die gewoon ziet dat je pc uit staat / aan het herstarten is (ergo: geen signaal krijgt. no signal.)

Wat betreft het automatisch herstarten; heb je "automatically restart on system failure" uitgezet?
1.Navigate to the Control Panel in Windows XP by left-clicking on Start, followed by Settings and then choosing Control Panel.
2.In the Control Panel window, open System.
Note: In Microsoft Windows XP, depending on how your operating system is setup, you may not see the System icon. To correct this, click on the link on the left-hand side of the Control Panel window that says Switch to Classic View.
3.In the System Properties window, click on the Advanced tab.
4.Locate the Startup and Recovery area and click on the Settings button.
5.In the Startup and Recovery window, locate and uncheck the check box next to Automatically restart.
6.Click OK in the Startup and Recovery window.
7.Click OK in the System Properties window.
8.From now on, when a problem causes a BSOD or another major error that halts the system, the PC will not automatically reboot. Rebooting manually will be necessary.

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
Herstart de computer ook als je Windows opstart in Safe mode?
Als dat niet het geval is kan het ook nog is aan de drivers liggen.

Hoewel ik ook gok op de temperatuurtjes :)

In de bios staat het merendeel van de systeem specs wel, mogenlijk ook een deel van de temperaturen

Verwijderd

Exception schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:11:
Dit is inderdaad een verrotte Windows installatie (daar heeft Windows nou eenmaal last van na een paar jaar zonder herinstallatie) of inderdaad een kapotte harde schijf.

Ik werk zelf in een computerwinkel en zie dit probleem vaker voorbij komen.
Dat hangt er ook een beetje van af hoe goed je computer onderhouden word. Ik kom nog computers tegen met windows installaties die langer dan 3 jaar oud zijn.

Maar zou het niet een probleem kunnen zijn me de videokaart...?? Ik heb namelijk ook een zo'n soort probleem gehad.

- Kale windows install
- Paar maanden goed gedraaid
- Driver uopdate videokaart werkt niet meer

Toen heb ik de videokaart vervangen en daarna geen problemen meer gehad

Verwijderd

Iedereen een vrije gok? :)

Ik gok op rotte windows. Opnieuw installeren dus en kijken wat PC doet.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien veilige mode werkt, verwijder de videokaart drivers, reboot, reinstall de drivers.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik lees niets over hoge belasting of zo. Als het alleen gebeurd tijdens zwaar werk (gamen, videobewerken en zo), dan is een temperatuurprobleem waarschijnlijk.
Echter, een her-installatie van Windows heeft het probleem twee maanden lang opgelost - dus misschien toch weer software.
Maar een PC van drie jaar oud die af en toe vage dingen gaat doen - voeding misschien?
En dan zou het ook nog iets van defecte elco's op het moederbord kunnen zijn.

Ofwel, software, voeding, moederbord, koelprobleem. Lijkt mij een probleem dat uitermate geschikt is voor de hangen & opstartproblemen troubleshooter.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
En zo heb je de eerste batch speedtouch wireless antenne's die geven ook spontaan reboots na de laatste windows update heb er al meerdere vervangen bij kennissen, dus om wild te gaan gokken.

We moeten echt meer info hebben.

Mijn glazen bol is de laatste tijd een beetje wazig door alle sneeuw :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens voor jullie reacties. Dit kan inderdaad aan heel veel dingen liggen.
De eerste keer toen de pc crashte ging hij automatisch herstarten, daarna blijft deze elke keer hangen op geen signaal beeld (zwart beeld) na dat ik een keuze gemaakt hebt tussen in de keuze menu ( normaal window starte, veilige modes starten, etc). Zoals ik eerder heb gezegd, bij veilige modes doet hij ook hetzelfde.
Ik gok ook op hardeschijf of videokaart, maar soms denk ik van het probleem moet toch gelijk weer ontstaan na een kale installatie?

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat je eens zou kunnen doen is: alle stof uit je pc verwijderen en controleren of alle fans nog soepel lopen, van teveel stof kan je pc nl. een hitteprobleem krijgen.

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 12:45
Herstart de pc automatisch of doe je dat alleen omdat hij no signal weergeeft?
Lijkt mij anders dat het zou kunnen zijn dat er een resolutie is ingesteld die buiten de range van je monitor valt.
Of zoals gezegd door andere in dit topic een probleem met videokaart (drivers)

mja dit zijn btje speculatie van mijn kant, zou graag wat meer info over wat er precies gebeurd als je em opstart.

Steam

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals eerder is aangegeven zijn specs belangrijk, maar die heb je nog steeds niet gepost.

Zoals het er nu naar uitziet is dit gewoon een brakke Windows. Installeer die eerst eens opnieuw en ga dan testen. Houdt je dan problemen, begin dan eens met hardwaretroubleshooting adhv Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Omdat we verwachten dat je daar eerst zelf mee aan de gang gaat voordat je een topic opent gaat deze op slot. Daarnaast is het zo dat ????? in je topictitel erg opdringerig en irritant overkomt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.