Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een HP Pavilion dv5190ea notebook. Nu wil ik graag hierin een ssd schijf stoppen. Mijn vraag is welke past hier in?

Ik heb namelijk al vele sites gelezen en ik kom er niet uit welke hier in past. Graag zou ik de intel x25 g2 80gig ssd kopen maar weet niet of deze past. Mijn laptop is SATA voor zover ik weet maar past daar een SATA I, SATA II of SATA 300 op. dit is het stukje waar ik niet uit kom.

Kan iemand mij vertellen welke in mijn laptop past.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een gewone 2,5" schijf past er gewoon in. Dus ook die Intel X25. (Velociraptor e.d. uitgezonderd, die zijn dikker)

Maakt niet uit welke SATA versie je notebook heeft, de schijf kan overweg met oud en nieuw.

[ Voor 29% gewijzigd door PD2JK op 25-01-2010 20:26 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dat is juist. Enkel kan een SATA 150 interface wel een bottleneck zijn bij de snellere SSD's. Gek genoeg wordt er op alle sites gesproken over "SATA", en staat bij jouw laptop nooit een aanduiding van welke versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK,

Bedankt voor je supersnelle reactie, dus jij zegt dat het in principe niet uitmaakt? Nog een vraag. Weet jij toevallig (of anderen) welke op dit moment het beste is? Ik heb vele revieuws gelezen over verschillende schijven. Maar de intel en ozc lees ik het meeste. Naar mijn mening komt steeds de intel x25 g2 steeds als beste getest naar boven.

Alvast bedankt,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGRnnGZmyZ1l/bGRkZpiXmJHKZcg,bGRkaJiUmJjKYsg,bGRkaJiVmJrKYcg,bGVkZJiTmJTKaMg,bGVkbZiTmJnKaMg,bGVkbZiTmJrKYMg,bGVkbZiTmJrKYcg,bGVkbZiZmJrKYcg,bGVkbZiZmJrKY8g,bGZkbJiVmJPKYMg,bGZkbJiYmJjKZcg,bGZkbJiYmJjKZsg,bGdkZJiZmJTKacg,bGdkZJiZmJXKYMg,bGdkZJiZmJXKZMg,bGdkZZiYmJnKYcg,bGdkZZiYmJnKYsg,bGdkZZiYmJnKY8g,bGdkbJiYmJnKY8g,bGdkbZiVmJjKacg,bGhkZJiZmJnKZsg,bGhkaJiUmJjKZMg,bGhkaZiYmJbKacg,bGhkaZiamJrKaMg,bGhka5iTmJTKacg,bGhka5iTmJXKYMg,bGhkbJiYmJXKY8g,bGhkbJiYmJXKZcg,bGhkbJiYmJbKYMg,bGhkbZiWmJfKYsg,bGlkZJiamJbKYsg,bGlkZZiXmJbKacg,bGlkZZiXmJfKYMg,bGlkZZiZmJnKYsg,bGlkZZiZmJnKY8g,bGlkZZiZmJnKZMg,bGlkZZiamJrKZMg,bGlkZZiamJrKZcg,bGlkZZiamJrKZsg,bGlkZ5iTmJbKZcg,bGlkaZiSmJjKYMg,bGlkaZiWmJLKacg,bGlkaZiYmJLKZMg,bGlkaZiYmJLKZcg,bGlkapiamJfKYcg,bGlkapibmJTKZcg,bGlka5iSmJjKYsg,bGlka5iVmJjKYcg,bGlka5iWmJfKY8g,bGlka5iYmJPKZsg,bGlka5iYmJPKZ8g,bGlkbJiSmJjKYsg,bGlkbJiTmJjKZsg,bGlkbJiWmJPKacg,bGlkbZiTmJXKYsg,bGpkZJiWmJHKY8g,bGpkZJiZmJHKaMg,bGpkZpiUmJjKYMg,bGpkZpibmJfKZcg,bGpkZpibmJfKZsg,bGpkZpibmJfKaMg,bGpkaJibmJTKaMg,bGpkaJibmJjKZMg,bGpkaZiYmJfKY8g,bGpkapiTmJrKY8g,bGpkapiTmJrKZMg,bGpkapiVmJPKZsg,bGpkapiVmJPKZ8g,bGpkapiVmJjKaMg,bGpka5iVmJrKZsg,bGpka5iWmJHKY8g,bGpka5iWmJHKaMg,bGpka5iWmJTKYsg,bGpka5iXmJLKaMg,bGpka5ibmJbKY8g,bGpkbJiSmJLKaMg,bGpkbJiSmJLKacg,bGpkbJiSmJPKYsg,bGpkbJiSmJPKY8g,bGpkbJiSmJPKZsg,bGpkbJiSmJPKZ8g,bGpkbJiUmJTKZ8g,bGpkbZiVmJLKZsg,bGpkbZiXmJHKZMg,bGpkbZiYmJLKacg,bGpkbZiYmJPKYMg,bGtkZpiamJjKYcg,bGtkZ5iZmJTKZcg,bGtkZ5iZmJTKZsg,bGtkZ5iZmJTKZ8g,bGtkZ5iZmJTKaMg,bGtkZ5iZmJTKacg,bGtkZ5iZmJXKYMg,bGtkZ5iZmJXKYcg,bGtkZ5iZmJXKYsg,bGtkZ5iZmJXKY8g,bGtkZ5iZmJfKaMg,bGtkZ5iZmJfKacg,bGtkZ5iZmJjKYMg,bGtkZ5iZmJjKYcg/viewbenchmark/
Afkomstig van Hardware.info

Dus inderdaad, de Intel is de beste keus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toppie,

Bedankt,

Twijfelde erg aan dat SATA gedoe. LOL Had al extra geheugen in de laptop geplaatst en wasvorig jaar al van een 5400 rpm naar een 7200rpm gegaan. Nu las ik inderdaad over die ssd en dat blijkt een goede verbetering te zijn voor laptops qua snelheid maar ook warmte en stroomverbruik.

Bedankt voor jullie snelle reply`s. Ik ga hem vanavond bestellen. Ben benieuwd of het nu echt scheelt en of ik mijn bios moet updaten. Hoorde namelijk dat sommige laptops de ssd niet herkende of zagen.

Als ik hem erin heb zitten zal ik als laatste nog even laten horen of het werkt en of het inderdaad scheelt. Mischien dat overige members hier dan nog info van op kunnen steken.

Nogmaals bedankt,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:54

Quad

Doof

Beter doe je het niet hier maar bij de SSD in de Pricewatch bij ProductReviews, komen meer ppl die er in die SSD wat jij gaat bestellen kijken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 21:39

Orac

Ik mis je papa.

Let ook even op de dikte van de ssd/hd die in je laptop past. De Intel X25-M kan je kopen in twee diktes: 7 of 9,5 mm (de 2,5 inch versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ok, dan post ik het daar wel op. En ja die dikte, das een goeie lol. Ik heb de 9,5 volgens mij. Ik zie wel, anders een beetje creatief werken LOL. Krijg hem vandaag binnen. Wacht nu op de UPS koerier. Ben benieuwd of mijn laptop hem herkent.

greettzz,

ronald
Pagina: 1