vanpeltje
Als het een uitrit/ongelijke kruising zou zijn, dan zou je geen drempel op de weg rechtdoor hebben. Nu komt alles bij elkaar op een verhoogd plateau -> gelijkwaardige kruising.
Wat vind jij?
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 25-01-2010 20:13 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Overigens slaat die auto op het plaatje rechtsaf zo te zien, en gaat dus niet rechtdoor
Edit: hmm, sneller tikken voortaan
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 25-01-2010 20:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Het lijkt erop, maar er zullen bijna altijd borden bij staan als het geen gelijkwaardige kruising is.Martinator schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:13:
Hmm, verwarrend, het lijkt op een in/uit-rit, dus zou je voorrang moeten hebben, maar de drempel lijkt er een gelijkwaardige kruising van te maken, waardoor de persoon van rechts voorrang zou hebben. In de praktijk zou ik afremmen en kijken wat de ander doet
Net zo'n situatie is er in Haarlem. Dit lijkt een uitrit, maar je moet hier gewoon voorrang verlenen voor verkeer dat van rechts komt.
http://maps.google.nl/?ie...dvg&cbp=12,69.41,,0,11.72
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dus het ophogen is gedaan om te verduidelijken dat het om een gelijkwaardige kruising gaat + dat je snelheid moet minderen omdat er verkeer van rechts kan komen.

Stel je gaat rechtdoor (je slaat in de praktijk dus linksaf
Nee, merp!
Hoi!
Wikipedia: UitritEen uitrit of inrit is:
* een uitgang voor voertuigen van een gebouw of perceel naar de openbare weg, en/of
* de ingang voor voertuigen vanaf de openbare weg.
Dit kan van alles zijn, zoals
* de oprit naar een garage of carport,
* de oprijlaan bij een landhuis of landgoed,
* de toegang tot een weiland, tot een bosperceel, enzovoort,
* de ingang van een parkeergarage,
* de toegang tot een bedrijfsterrein.
Een inrit/uitrit is vaak herkenbaar aan:
* een trottoir of een fietspad of een drempel die met het voertuig gepasseerd wordt,
* een toegangshek of een slagboom,
* een uitsparing in een hekwerk dat het perceel omsluit.
Over het algemeen zijn de woorden inrit en uitrit synoniem, ze verschillen alleen door het gebruik dat ervan wordt gemaakt. Soms wordt er eenrichtingsverkeer ingesteld, dus dan is er een aparte inrit en uitrit.
Hoi!
Nog mooier: Twee fietspaden die 'over' een T-splitsing lopen. Voor verkeer op de weg (inclusief fietsers) geldt voorrang van rechts, maar alles wat op het fietspad rijdt heeft sowieso voorrang. Het allermooiste is dat brommers die over dat fietspad rijden terwijl ze er niet thuis horen, domweg voorrang nemen.PauseBreak schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:45:
Dit deed me denken aan de volgende situatie:
[afbeelding]
Stel je gaat rechtdoor (je slaat in de praktijk dus linksaf), verleen jij dan wel of geen voorrang? En zou je wel of geen voorrang moeten verlenen? (Niet goed zichtbaar op de foto maar er loopt dus een fietspad tussendoor).
Streetview link
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Je verleent toegang aan rechts, de haaientanden dienen er immers alleen voor om voorrang te verlenen aan de fietsers op de betreffende fietspad.PauseBreak schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:45:
Dit deed me denken aan de volgende situatie:
*knip*
Stel je gaat rechtdoor (je slaat in de praktijk dus linksaf), verleen jij dan wel of geen voorrang? En zou je wel of geen voorrang moeten verlenen? (Niet goed zichtbaar op de foto maar er loopt dus een fietspad tussendoor).
Dat is het punt, zie je de borden erbij? Volgens mij heb je dus ook geen voorrang op het moment dat je daar van rechts komt. Bord B6 staat namelijk voor "Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" (bron (pdf)) en je kruist die weg wel wanneer je rechtdoor gaat, of heb ik hier nou een brainfart?s3. schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:34:
[...]
Je verleent toegang aan rechts, de haaientanden dienen er immers alleen voor om voorrang te verlenen aan de fietsers op de betreffende fietspad.
Nee, merp!
Nee, merp!
Je moet het jezelf niet te moeilijk maken.
[edit]Ik zie nu trouwens dat de gehele kruising verhoogd is. Als je goed kijkt zie je links en rechts de verhoging van de drempel. Dit versterkt het "rechts heeft voorrang" verhaal, met uitzondering van het fietspad dat voorrang op alles heeft. Blijft onduidelijk aangegeven... Voor de duidelijkheid had er meer afstand tussen het fietspad en de weg moeten zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 28-01-2010 15:07 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bord eronder geeft toch aan dat het om fietsers gaat? (rechter in afbeelding):PauseBreak schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:43:
[...]
Dat is het punt, zie je de borden erbij? Volgens mij heb je dus ook geen voorrang op het moment dat je daar van rechts komt. Bord B6 staat namelijk voor "Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" (bron (pdf)) en je kruist die weg wel wanneer je rechtdoor gaat, of heb ik hier nou een brainfart?
Auto's van rechts hebben voorrang.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
De linker versie zou in mijn opinie betekenen dat alleen fietsers en bromfietsers aan verkeer op de kruisende weg voorrang moeten verlenen. Want stel dat er een bord staat "verboden in te halen" met daaronder een bord "vrachtauto", dat betekent dat vrachtauto's niet mogen inhalen; niet dat je geen vrachtauto's mag inhalen. De rechter versie betekent dat iedereen voorrang moet verlenen aan kruisende fietsers en bromfietsers.Icelus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:19:
[...]
Bord eronder geeft toch aan dat het om fietsers gaat? (rechter in afbeelding):
Auto's van rechts hebben voorrang.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.