Beste leden,
Ik ben bezig om de links naar de spelletjes op mijn site wat bezoekersvriendelijker te maken.
Ik wil dat de link:
www.website.nl/game.php?id=55
wordt omgezet naar bijvoorbeeld
www.website.nl/55-Bierblikjes-gooien.html
Nu zit ik alleen nog met het probleem dat de links van uit het script dus ook anders moeten worden aangeroepen.
In het script staat in games.php hoe de links van de spellen worden weergegeven. Hieronder het stukje code uit games.php:
Ik denk dat het stukje
het stukje is wat ik moet aanpassen om de link goed te krijgen.
Het .htaccess gedeelte werkt goed, maar nu dus alleen de aanpassing in het script zelf.
De vraag is nu hoe doe ik dit?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Eric-Jan
Ik ben bezig om de links naar de spelletjes op mijn site wat bezoekersvriendelijker te maken.
Ik wil dat de link:
www.website.nl/game.php?id=55
wordt omgezet naar bijvoorbeeld
www.website.nl/55-Bierblikjes-gooien.html
Nu zit ik alleen nog met het probleem dat de links van uit het script dus ook anders moeten worden aangeroepen.
In het script staat in games.php hoe de links van de spellen worden weergegeven. Hieronder het stukje code uit games.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $sql = "SELECT * FROM games WHERE cat = '$cat' ORDER BY naam ASC"; $resultaat = mysql_query($sql); while ($list = mysql_fetch_object($resultaat)) { $height = 100+$list->height; echo "$lteken <a href=\"#\" onClick=\"window.open ('game.php?id=$list->id','gamepopup','toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,me nubar=no,scrollbars=$scroll,resizable=no,copyhistory=no,width=$popupw,height=$popuph'); return false;\">". ucwords($list->naam) ."</a> <br>"; } |
Ik denk dat het stukje
code:
1
| game.php?id=$list->id |
het stukje is wat ik moet aanpassen om de link goed te krijgen.
Het .htaccess gedeelte werkt goed, maar nu dus alleen de aanpassing in het script zelf.
De vraag is nu hoe doe ik dit?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten Eric-Jan