Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag werd mijn Sony Bravia 46W4500 voor de reparatie opgehaald.

Een paar dagen geleden verscheen een verticale paarse lijn in de rechterhoek van het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2zsma2g.jpg

Binnen 3 dagen na de aanvraag van de reparatie via de website van Sony, kwam er een monteur langs. Hij moest toegeven dat dit soort lijnen op de Bravia tv's een veelvoorkomend probleem is en dat het hele paneel van mijn tv vervangen moest worden.

Aangezien we heel zorgvuldig met onze tv omgingen, maak ik me nu zorgen over de staat van de tv als ik die terug zal krijgen. Ik zie niet graag alle mogelijke krassen en ander onheil op mijn tv...

Als iemand van jullie al enige ervaring met deze reparatieservice van Sony heeft, laat het me aub weten.
Mijn tv zal door het reparatiebedrijf "Technorep" (officiële servicepartner van Sony gevestigd te Beringe) gerepareerd worden. Weet iemand hier wat meer van? Op internet heb ik geen info over de kwaliteit van service aangeboden door dit reparatiebedrijf vinden...

Alvast bedankt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Mijn tv is terug.

Technorep heeft het paneel vervangen en het lijkt nu prima te functioneren.
Echter hebben ze een kras op de achterkant van de behuizing achtergelaten en de voorkant van de behuizing zit niet goed tegen het paneel aan. Nu heb ik als het ware een ruimte tussen de behuizing en het paneel wat we ervoor niet hadden.

Waarom kan men dit soort zaken nooit helemaal goed afhandelen. Nooit meer Technorep voor me. Bedankt, Sony! :|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 21:03
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:06:
Waarom kan men dit soort zaken nooit helemaal goed afhandelen. Nooit meer Technorep voor me. Bedankt, Sony! :|
Waar is die oude vertrouwde Sony in eigen dienst monteurs gebleven. Ben t met je eens. De laatste tijd gaan de reparaties hard achter uit. Ik weet nog van vroeger, dat er eigen monteurs in dienst waren die het probleem ter plekke verhielpen en geen eens de moeite namen om het toestel mee te nemen. Het toestel werd toen meteen vervangen. Maar dit geld voor meer bedrijven. Sony/Philips ze besteden het allemaal uit om zoveel mogelijk geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:06:
Oke. Mijn tv is terug.

Technorep heeft het paneel vervangen en het lijkt nu prima te functioneren.
Echter hebben ze een kras op de achterkant van de behuizing achtergelaten en de voorkant van de behuizing zit niet goed tegen het paneel aan. Nu heb ik als het ware een ruimte tussen de behuizing en het paneel wat we ervoor niet hadden.

Heb je hierover ook kontakt opgenomen met Sony?
Of ben je alleen hier je gal aan het spugen?

Zou als ik jou was het in ieder geval even melden bij Sony en laat hun het probleem ook maar oplossen.

Je weet maar nooit of er vuil of stof in de opening terrecht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou sowieso ook contact opnemen met Sony. Vroeger was Sony altijd zelf degene die de reparaties uitvoerde, maar zoals iemand al zei wordt steeds meer uitbesteed met alle gevolgen van dien. Wellicht dat ook de aard van het probleem de reden voor Sony was om het uit te besteden. Ik ben echter bang dat Sony nu weer dit balletje terug gaat leggen bij Technorep, want zij hebben immers ook de schade veroorzaakt en zij moeten het herstellen (als ik even vanuit Sony kijk). Er is dus dikke kans dat hij weer terug gaat naar Technorep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 00:16
Ik heb momenteel een toestel via Scheer en Foppen opgestuurd (via E-Care gaat dat geloof ik) en ik moet hem nu voor de derde keer opsturen: het probleem wordt maar niet opgelost. Ook erg jammer, het betreft een Sony 32V4500 (problemen met IR, vorige keer zouden ze het IR gedeelte vervangen hebben en ze hebben ook al een software-update uitgevoerd: geen van dit alles hielp).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Sony, en overigens ook meer merken, hebben het beleid bij LCD, plasma, LED en OLED TV's dat ze aan huis langskomen als het scherm groter is dan 32 inch. In jou geval moet je dus inderdaad te TV constant retourneren naar Sony of een ander reparatiecentrum. E-Care zou idd heel goed kunnen, maar ik moet eerlijk zeggen dat deze wel erg goed aangeschreven staat (alhoewel daar natuurlijk ook fouten gemaakt kunnen worden).

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 21:03
Sony komt ook voor 32 inch aan huis, dat is al jaren zo:

LCD/PLASMA/PROJECTIE TV vanaf 27 inch

Bij andere merken: Philips en Sharp zul je wel het toestel moeten opsturen.

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 18:02
Ik had problemen met mijn Sony KDL-26V4500, kapotte HDMI aansluiting... Nog nooit eerder aangesloten gehad ik ben bang dat hij vanaf het begin af aan al kapot was, maarja zie dat maar te bewijzen. Anyway, paar keer gebeld met Sony, eerste keer gevraagd om garantie (hij was net een maand over de periode heen) maar Sony was te gierig om maar tot een mooie schikking te komen.

Werd eerst gezellig naar de Sharp Reparatie Centre door gebonjoured (zit in Rotterdam), koste me 35 euro om hem alleen al af te geven. Na even gepiekerd te hebben, heb ik Sony nog eens gebeld om te vragen naar een schema voor me TV, hier mocht je ook nog eens 30 eurkies voor neer tellen, ook hier wilde de volgende medewerker niet tegemoet komen. (Ik was van plan om zelf de reperatie uit te voeren, zolang er een schema is en het geen software fout is moet het makkelijk te vinden zijn voor een beetje Tweaker).

Uiteindelijk vandaag, maar een 37 inch TV gekocht. Stond vandaag op iBood.nl voor 679, maarja raad eens... Tis toch weer een Sony, als deze binnenkomt word elke ingang van de TV intensief getest.
Pagina: 1