Dag medeforummers,
Ik ben mijn geluidset aan het vernieuwen, nu wil ik eens een mooie set aanschaffen waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Nog niet zo lang geleden was ik stellig overtuigd van de Harman Kardon AVR255 serie in combinatie met de HKTS11 incl. 200 watt actieve subwoofer. De HKTS11 heb ik inmiddels aangeschaft, deze speakers zijn naar mijn mening qua geluid en design helemaal top, althans voor het geld dat ik ervoor wilde betalen!
Afgelopen weekend werd ik door een kennis gewezen op de Marantz NR1501, een erg net en slank design, praktisch, maar voor mij geen bittere noodzaak. In combinatie met de HKTS11 vind ik hem top! Dus de mogelijkheden zijn verdubbeld, de HK AVR 255 of de Marantz NR1501.
Na deze "openbaring" toch weer verder gaan kijken, vervolgens kwam mijn broer met de suggestie:
Onkyo TX-SR607, meer watts, meer mogelijkheden voor minder geld.
Enfin nu komt de hamvraag:
Wat is volgens jullie de betere combinatie en wie heeft ervaring met één van deze combinaties?
- Harman Kardon AVR 255 + HKTS11
- Marantz NR1501 + HKTS11
- Onkyo TX-SR607 + HKTS11
Ik begrijp dat alles met audio subjectief is aan het gehoor van iedere individu, echter ben ik benieuwd met jullie ervaringen.
Mijn wensen in dit geheel kort opgesomd:
- 7.1
- Gebruik Film/Muziek --> Respectievelijk 65 / 35
- 1080P upscaling
- Minimaal 2 hdmi poorten
- HDMI Processing
- Budget: € 300,00 - € 500,00
Kort de specs via pricewatch:
Merk: Harman Kardon
Type: AVR 255/230
Speakers
Speaker kanalen 7.1
Speaker vermogen 50W
Centerspeaker vermogen 50
Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 499,00
Merk Marantz
Type NR1501
Speaker kanalen 7.1
Speaker vermogen 50W
Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 429,00 (maar ook al voor € 400,00 gesignaleerd)
Merk Onkyo
Type TX-SR607 Zwart
Speaker kanalen 7.2
Speaker vermogen 90W
Centerspeaker vermogen 90
Speaker Subwoofer Vermogen 90W
Audio filters Dolby Digital, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 345,00
Ik ben mijn geluidset aan het vernieuwen, nu wil ik eens een mooie set aanschaffen waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Nog niet zo lang geleden was ik stellig overtuigd van de Harman Kardon AVR255 serie in combinatie met de HKTS11 incl. 200 watt actieve subwoofer. De HKTS11 heb ik inmiddels aangeschaft, deze speakers zijn naar mijn mening qua geluid en design helemaal top, althans voor het geld dat ik ervoor wilde betalen!
Afgelopen weekend werd ik door een kennis gewezen op de Marantz NR1501, een erg net en slank design, praktisch, maar voor mij geen bittere noodzaak. In combinatie met de HKTS11 vind ik hem top! Dus de mogelijkheden zijn verdubbeld, de HK AVR 255 of de Marantz NR1501.
Na deze "openbaring" toch weer verder gaan kijken, vervolgens kwam mijn broer met de suggestie:
Onkyo TX-SR607, meer watts, meer mogelijkheden voor minder geld.
Enfin nu komt de hamvraag:
Wat is volgens jullie de betere combinatie en wie heeft ervaring met één van deze combinaties?
- Harman Kardon AVR 255 + HKTS11
- Marantz NR1501 + HKTS11
- Onkyo TX-SR607 + HKTS11
Ik begrijp dat alles met audio subjectief is aan het gehoor van iedere individu, echter ben ik benieuwd met jullie ervaringen.
Mijn wensen in dit geheel kort opgesomd:
- 7.1
- Gebruik Film/Muziek --> Respectievelijk 65 / 35
- 1080P upscaling
- Minimaal 2 hdmi poorten
- HDMI Processing
- Budget: € 300,00 - € 500,00
Kort de specs via pricewatch:
Merk: Harman Kardon
Type: AVR 255/230
Speakers
Speaker kanalen 7.1
Speaker vermogen 50W
Centerspeaker vermogen 50
Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 499,00
Merk Marantz
Type NR1501
Speaker kanalen 7.1
Speaker vermogen 50W
Audio filters Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 429,00 (maar ook al voor € 400,00 gesignaleerd)
Merk Onkyo
Type TX-SR607 Zwart
Speaker kanalen 7.2
Speaker vermogen 90W
Centerspeaker vermogen 90
Speaker Subwoofer Vermogen 90W
Audio filters Dolby Digital, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD
Prijs: € 345,00