Freecom Network Drive & Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Freecom Network Drive in mijn netwerk gehangen echter kan ik deze vanaf Windows 7 machines niet benaderen, op zich niet gek omdat je geen user/pass in kan vullen maar hoe ga ik dat nu wel regelen? :?

Ander probleem is dat ik geen mapping met driveletters kan aanmaken (vanuit de Freecom software) omdat hij geen directories ziet. Dit moet toch gewoon aan de praat te krijgen zijn? Zelfs onder 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Er lijken meer mensen problemen mee te hebben misschien dat hier een oplossing bij zit voor je.

http://www.freecomforum.com/viewtopic.php?f=41&t=16828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:26:
Ik heb zojuist een Freecom Network Drive in mijn netwerk gehangen echter kan ik deze vanaf Windows 7 machines niet benaderen, op zich niet gek omdat je geen user/pass in kan vullen maar hoe ga ik dat nu wel regelen? :?
Ik heb 2 Freecom Network Drives in mijn locale netwerk (400G en 1T versies) die beiden zonder problemen te benaderen zijn via \\servernaam\share vanaf mijn Windows 7 pc. Het zou dus gewoon moeten kunnen. Welke firmware versie heb je? Mijn schijven hebben de NAS2891-009B2 LOADER 3.2 versie.
Ander probleem is dat ik geen mapping met driveletters kan aanmaken (vanuit de Freecom software) omdat hij geen directories ziet. Dit moet toch gewoon aan de praat te krijgen zijn? Zelfs onder 7?
De Freecom software heb ik zelf nooit gebruikt; je kunt de shares vanuit windows rechtstreeks benaderen (zie hierboven) en dus ook via "Map Network Drive" in de Explorer een driveletter geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, net werkte het niet maar nu ineens wel? Jammer dat je (nog) niet kan mappen maar zo werkt het ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog wat anders, ik probeer een torrent via utorrent direct op te laten slaan op de netwerkschijf maar dit werkt niet. Als ik een drive letter zou kunnen mappen moet dit wel gewoon werken, hoe werk ik hier omheen? :?