[PSP] Wil geen internet verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 12:26
Ok, ik heb het volgende probleem:

Ik heb in oktober vorig jaar bij deze internet winkel (www.argos.co.uk) met mijn schoolexcursie een PSP-3000 besteld en afgehaald bij een van de vestigingen in London. Toen ik thuis kwam heb ik natuurlijk meteen de internet functie geprobeerd omdat dat een van de hoofdpunten was waarom ik een psp wou, mijn DS Lite kon niet omgaan bij ons thuis met onze WPA-PSK (TKIP) beveiliging. Nu wist ik dat de PSP Slim&Lite van een vriend wel werkte bij mij thuis (al een aantal jaar geleden, toen was het nog een wireless G netwerk), nu is het een wireless N netwerk. Zou dit het hele verschil verklaren? Wireless-G of N? Dat zou ik raar vinden want onze HP Photosmart werkt ook met een G netwerk (dacht ik) en dat werkt ook. Als ik automatisch laat scannnen door mijn PSP, de juiste beveiliging kies, de WPA sleutel invoer en verder alles automatisch dan geeft ie een "time-out bij sleuteluitwissling, mogelijk is de door u ingevoerde sleutel niet correct", terwijl de sleutel wel werkt op mijn windows, OSx86, en de 3 laptops die we thuis hebben. Ook als ik alles zelf instel, dus
IP-Adres = 192.168.0.125 bijvoorbeeld
Subnetmask = 255.255.255.0
Router = 192.168.0.1
DNS-Server = 62.58.50.8
Second DNS-Server = ? (Weet ik niet uit mijn hoofd, maar lijkt erg veel op de eerste volgens mij is het verschil aan het eind een .9 ipv .8)

Mijn systeemsoftware versie van mijn PSP is 6.10

Wie kan mij helpen, m'n psp online te krijgen? Dit is een van de redenen waarom ik dat ding heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:51:
Ok, ik heb het volgende probleem:

Ik heb in oktober vorig jaar bij deze internet winkel (www.argos.co.uk) met mijn schoolexcursie een PSP-3000 besteld en afgehaald bij een van de vestigingen in London. Toen ik thuis kwam heb ik natuurlijk meteen de internet functie geprobeerd omdat dat een van de hoofdpunten was waarom ik een psp wou, mijn DS Lite kon niet omgaan bij ons thuis met onze WPA-PSK (TKIP) beveiliging. Nu wist ik dat de PSP Slim&Lite van een vriend wel werkte bij mij thuis (al een aantal jaar geleden, toen was het nog een wireless G netwerk), nu is het een wireless N netwerk. Zou dit het hele verschil verklaren? Wireless-G of N? Dat zou ik raar vinden want onze HP Photosmart werkt ook met een G netwerk (dacht ik) en dat werkt ook. Als ik automatisch laat scannnen door mijn PSP, de juiste beveiliging kies, de WPA sleutel invoer en verder alles automatisch dan geeft ie een "time-out bij sleuteluitwissling, mogelijk is de door u ingevoerde sleutel niet correct", terwijl de sleutel wel werkt op mijn windows, OSx86, en de 3 laptops die we thuis hebben. Ook als ik alles zelf instel, dus
IP-Adres = 192.168.0.125 bijvoorbeeld
Subnetmask = 255.255.255.0
Router = 192.168.0.1
DNS-Server = 62.58.50.8
Second DNS-Server = ? (Weet ik niet uit mijn hoofd, maar lijkt erg veel op de eerste volgens mij is het verschil aan het eind een .9 ipv .8)

Mijn systeemsoftware versie van mijn PSP is 6.10

Wie kan mij helpen, m'n psp online te krijgen? Dit is een van de redenen waarom ik dat ding heb gekocht.
De PSP kan niet alle WPA beveiligingen aan, zet de router terug op WEP en je kan gegarandeerd online. Er zijn wel een paar vormen van WPA die wel kunnen, WPA2 in elk geval niet. WEP beveiliging + MAC filtering zou voor normaal thuis gebruik voldoende veiligheid moeten bieden overigens. WPA is veiliger, WPA2 ongekraakt, maar helaas kan de PSP daar niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 12:26
waarom staat dat dan wel in het lijstje van beveiligingstypen? WPA-PSK(TKIP), en bij een vriend van mij heeft het wel gewerkt. Het gaat dus echt niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:56:
waarom staat dat dan wel in het lijstje van beveiligingstypen? WPA-PSK(TKIP), en bij een vriend van mij heeft het wel gewerkt. Het gaat dus echt niet werken?
PSP met de laatste FW moet gewoon verbinding kunnen maken, waarschijnlijk heb je in je router een instelling niet goed staan of je geeft een verkeerde beveiligings sleutel op.
WiFi G en/of N WEP WPA etc. kan allemaal met de PSP.
Gewoon de PSP zelf naar het netwerk laten zoeken, sleutel opgeven en dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 06:52:
[...]

PSP met de laatste FW moet gewoon verbinding kunnen maken, waarschijnlijk heb je in je router een instelling niet goed staan of je geeft een verkeerde beveiligings sleutel op.
WiFi G en/of N WEP WPA etc. kan allemaal met de PSP.
Gewoon de PSP zelf naar het netwerk laten zoeken, sleutel opgeven en dat is alles.
Kennelijk zijn er bij de laatste firmware wel een paar mogelijkheden met WPA2, maar lang niet alles wordt ondersteund. Soms herkent de PSP de beveiliging foutief als hij er niet mee om kan gaan. Lees even hier voor wat tips: http://www.cheapassgamer....e/index.php/t-200449.html

Je zal sowieso dingen op je router moeten vervangen, heb je daar wel toegang toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
probeer je instellingen van je router te resetten, miss dat dat werkt...anders de key veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 22:17
Ik draa DD-WRT op mn routertje. De PSP vindt het maar niets dat ik dan een WPA2 verbinding probeer op te zetten. Een WPA-PSK wil nog wel, maar inderdaad alleen met TKIP. AES kun je schudden. Althans, bij mij thuis. Of de nieuwere dat wel ondersteunen, geen idee. Ga het niet proberen ook. Zet de beveiliging eens even uit en kijk wat er dan smurft... Leuk dat die update WPA2 ondersteunt, maar in het verleden was dat niet mogelijk. Misschien hebben ze het nog niet helemaal goed in de software. Zou zomaar kunnen ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn psp, heeft iemand er ervaring mee?

Mijn router staat op wpa-tkip zonder macadres beveiliging. De instellingen in mijn psp staan qua netwerknaam en sleutel gewoon goed (easy mode), dus ik snap niet waarom ik geen verbinding kan maken...

De firmware-versie is 5.55 overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1