• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 21:08
Ik heb een core2quad Q9400 in m'n pc draaien met nog de stock cooler er op. Nu zat ik laatst coretemp in de gaten te houden, en idle ligt m'n temp zo rond de 40 graden, af en toe een uitschietertje naar 45-50 graden voor 1 of meer cores als ik een programmatje start. Tijdens het gamen (Burnout paradise) schoot de temp naar 90+ graden en soms zelfs 100 graden. Is dit nu een probleem met de tempsensors en zo niet kan deze temperatuur kwaad? Ik heb namelijk meerdere berichten gelezen wat die temps betrefd. Mijn systeem bleef gewoon stabiel draaien.

Het is wel zo dat ik binnenkort een andere processorkoeler ga monteren, maar is het verstandig om tot die tijd maar even niet te gamen, of kunnen die hoge temperaturen niet veel kwaad?

[img]error.jpg[/img]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk altijd even voelen ;) Daarnaast kan je even je airflow checken en je koelpasta verversen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Niekleair
Koelpasta wordt ververst als de andere koeler d'r opkomt (ergens deze week schat ik), airflow checken is idd wel een ideetje, ff m'n fan op medium zetten en kijken wat de temps doen. Ik neem aan dat de temp van het koelblok lager ligt dan de temp van de cores zelf? (niet zo'n zin om mijn handen te branden)

[img]error.jpg[/img]

• Niekleair
Even kast opengeschroefd... nu weet ik meteen waarom iedereen pushpins op die koeler haat!

1 van de 4 pushpins zat niet goed bevestigd, dus het contact was ook bagger :) en dan koelt tie niet goed.

[img]error.jpg[/img]

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-01 23:49

R15

Dat was dus het probleem, en pushpins zijn inderdaad k*ut!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

niks mis met pushpins, mits je ze goed aandrukt natuurlijk.

specs

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 22:34

Silasje

www.Entjes.eu

Pushpins zijn inderdaad geen probleem voor de koeler, maar wordt wel een probleem als je bijv een Scythe (+-850Gram )koeler met pushpins koopt

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:49
Nou ik heb de skyte 850g met pushpins, wat ik altijd doe is de koeler op het moederbord zetten en dan het moederbord monteren. Dan kun je gelijk ook zien of de pushpins er echt "doorheen" zijn.
Pagina: 1