Toon posts:

Athlon 650 @ 700 maar da moet beter kunnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, sorry als dit weer eens zon niet-originele topic is, maaruh:
Ik heb een classic AMD athlon 650,op een Asus K7M mobo, Memory Dimm 128 MB PC-133, voodoo 3 3000, denk dat dat alle nodige gegevens zijn.......
Nouja wat ik al zei, ik had mun FSB-speed al op 106 MHz gezet, daar liep mun proc vrij stabiel op, vanaf 108 MHz kreeg ik spontane crashes :(
Ik weet dat ik een goud vingertje kan kopen en hem zo kan overklokken, maar er moeten tog nog andere dingen zijn, ik hoorde zoiets als voltage ophoog gooien..??!!

mun vraag aan jullie is duz: Hoe kan ik mun athlon 650 MHz overclocken, liefst zonder erin te gaan schroeven...

Verwijderd

Topicstarter
Slot A moederplank :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

FSB is bij een Athlon nauwelijks op te voeren... Enigste goede manier om een Athlon (classic) te oc-en is om er een GFD op te zetten waarmee de multiplier te wijzigen is

Verwijderd

om te beginnen kijk eerst ff naar wat voor core er op je proccessor zit. Moet je hem well ff voor uit mekaar trekken.
met je FSB verhogen kan je heel veel problemen krijgen. omdat een slotA bord niet echt op hoge FSB frequenties is gemaakt. Het enige what je kan doen is een GFD aanschaffen
kreeg mijn Athlon 500 naar de 800mhz zat wel een 650 mhz core op.

heb nu een thunderbird slot a 800mhz @ 1000mhz op 1,95 volt draait super stabiel

Verwijderd

Topicstarter
dan moek dat maares overwegen, vriend van me heeft zijn 500 @ 750 gekregen, met een goldfinger.... maar khoop dat je kunt begrijpen dat ik liever niet in zon ding ga schroeven...........altijd kans dattie vaarwel zegt

Verwijderd

Topicstarter
Maaruh wat zijn de risico's van een goldfinger gebruiken ?

Verwijderd

Hoezo risico's, geen risico's alleen niet door branden, en ja je garantie vervalt.
Als je het netjes doet zet je gewoon je kap weer terug, en zeg hij doet het niet hoe kan dat nou?????

Verwijderd

Topicstarter
haha das een goeie zal ik onthouden m8s thnx darkmaul

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ey Darkmaul, waar zie ik wat voor core ik heb
ik heb het al "gecracked"(mijn Athlon Classic 600), maar ik d8 ms dat ik heb met een GFD nog hoger dan 600 kan gooien

Joris

als je ICQ hebt, 49937007

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Athlon classics overklokken heeft weinig zin (is wel leuk :)).

Ik zou voor een GFD gaan. Bus overklokken bij Athlon (Classic en Thunderbird) en Duron processoren heeft veel minder zzin dan multiplier veranderen
Pagina: 1