Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung LE32R812B en ik heb last van wat ik maar 'vlekkerig zwart' noem. Donkere scenes (denk aan Sin City of the scene op Weathertop uit LOTR I) of donkere beelden (jasje van de presentator) geven groene of paarsige vlekken. Het is niet het 'mura effect' dat geeft voor zover ik weet lichte wittige vlekken (doorschijnen van de backlight). Het is niet zo dat het geheel niet zwart meer is maar het is wel zo duidelijk dat het irriteert....

TV is via HDMI aangesloten op LG BD370 en Humax 5050c voor digitale tv.

Ideeen? of nog beter suggesties voor een oplossing (behalve een nieuwe Pana G10 aanschaffen)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:00
Ik ben zelf niet onder de indruk van de zwartweergave van dit soort lcd's (inderdaad, een Panasoninc plasma zal een hoop verbeteren), maar de vraag is: is het ineens slechter geworden dan of begin jij je er nu gewoon aan te ergeren?

Als t iets is van de laatste tijd, dan duidt dit op een defekt natuurlijk en dan is het te hopen dat je nog garantie hebt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Ferry34 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:02:
Ik ben zelf niet onder de indruk van de zwartweergave van dit soort lcd's (inderdaad, een Panasoninc plasma zal een hoop verbeteren), maar de vraag is: is het ineens slechter geworden dan of begin jij je er nu gewoon aan te ergeren?

Als t iets is van de laatste tijd, dan duidt dit op een defect natuurlijk en dan is het te hopen dat je nog garantie hebt!
Druk je contrast wat hoger ;) dit merkte ik ook erg vaak bij LCD tv's.. Als je het contrast iets hoger zet (of iets lager verschilt per keer) verdween dit opeens bij mijn TV :O.

(Ps: Mijn TV was een Sony Bravia.. maar de symptomen waren hetzelfde dus._

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken