• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Het probleem is als volgt, ik heb 2 gsm's, 1 is prive de andere zakelijk. Nu heb ik een carkit en die kan maar 1 apparaat koppelen via bluetooth dus als ik op de ander gebeld word kan ik deze niet handsfree opnemen. Nu dacht ik er te zijn door mijn zakelijk toestel (Nokia 3109 classic) door te laten verbinden na 10 sec (als ik niet opneem of als ik geen bereik heb) zodat ik dan mijn prive toestel (Blackberry) kan opnemen via de carkit. Dat gaat opzich goed maar binnen ons bedrijf maken we gebruik van gripnetnummers (verkorte nummers voor mobiele telefoons) en als je die draait wordt de telefoon niet doorgeschakeld. De mobiele telefoons op de zaak worden allemaal weergegeven met gripnet nummers als we elkaar bellen, dus smsen gaat bijvoorbeeld ook fout naar zo'n gripnet nummer waardoor je dus 2x een nummer per collega in je contactpersonen zet (gripnet en normale 06 nummer).

Het is geen optie om mijn prive toestel te laten doorschakelen omdat deze kosten bovenop mijn belbundel komen. Iemand suggesties?

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Mocht iemand er nog een keer tegenaan lopen, het probleem zat in de configuratie van de gripnet koppeling. Wanneer ik op mijn zakelijke toestel doorverbinden activeer, loopt de instelling van gripnet er langs ook nog (tool van KPN in dit geval van de telecom manager bij ons bedrijf). De instelling van gripnet was na geen gehoor of bereik door te schakelen naar de voicemail. Solved na aanpassen hiervan.

Mijn boefje is liev!