[C#] Hoe record ik video van een webcam?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
Een vraag die simpel lijkt, maar idioot moeilijk is voor mijn idee.
Heb het hele internet overgegoogled, maar heb niks Fatsoenlijks kunnen vinden.

Of je neemt video op, en je ziet geen preview,
of je ziet een preview en je neemt niet op.

Heb directshow en die hele zooi al gehad, en kom er echt niet meer uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 15:11
Silverlight 4.0 Beta ondersteund webcams. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Tsja tis de bedoeling om het te integreren in een bestaand project, en aangezien ik dan met visual studio 2010 moet werken zie ik dat niet zo zitten.
Ik was totaal niet tevreden over visual studio 2010, het vreet ruimte en heeft niks nieuws tegenover versie 2008.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

(Jouw opmerking over 2010 laten we even terzijde wegens zwaar offtopic en je toch niet weet waarover je spreekt :p).
In ieder geval, met directshow kan je doen wat je wil, met de nodige dll imports. Wat is het dan juist dat je niet lukt?

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 25-01-2010 18:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 07:19
Is toch niet zo lastig te vinden als je op DirectShow.NET zoekt:

http://www.codeproject.co...amUsingDirectShowNET.aspx

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Ik heb bijv. de capturenet voorbeeld van DirectShow.
Werkt perfect, maar neemt geen geluid op.

Ook een voorbeeld:
DirectXCapture,
doet t perfect met geluid en al, maar als je opneemt zie je geen voorbeeld meer :S

@ThaStealth:
- Je kan geen video openemen, de CaptureVideo() commando is voor het previewen :S

[ Voor 16% gewijzigd door topaj op 25-01-2010 18:58 ]

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 07:19
Je kan het wegschrijven naar een Avi file als ik het me goed herinner. Audio heb ik nooit gedaan dus dat durf ik geen uitspraken over te doen

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Das nou net het probleem ;)
er is geen goede API bijgeleverd door Microsoft, zoals Apple en Linux wel doen ;)

Alles apart lukt nog, alleen mijn vraag is hoe ik dat tegelijk kan doen.
Ik zal tenslotte toch niet de enige wezen die audio en video op wil nemen :S ?

[ Voor 41% gewijzigd door topaj op 25-01-2010 19:55 ]

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je de audio niet apart opnemen? Dan kan je DirectXCapture gebruiken en dus je preview behouden tijdens het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@topaj: Je lijkt te vragen om een magische oplossing en ik vind zelf persoonlijk dat je even op msdn moet rondkijken.

Daarnaast geef je ook niet volledig aan wat je al gedaan hebt en wat nou je specifieke knelpunt is (op code niveau). (zie ook de forum regels)

Windows bied zat goede API's voor dit soort zaken; een kwestie van msdn doorspitten en beetje creatief denkvermogen (audio en video zijn in princiepe ook twee zaken die los van elkaar kunnen opereren... de vraag is hoe je er mee omgaat).

[ Voor 27% gewijzigd door Laurens-R op 25-01-2010 23:27 . Reden: toelichting. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Op msdn is niets te vinden, alleen Silverlight, en om nou Silverlight bij het product te gaan leveren vind ik nou ook niet zo geweldig. Flash heeft ook een nette oplossing, maar de doelgroep waar het product aan geleverd moet worden moet een Standalone applicatie hebben, zonder andere dingen zoals Flash, Silverlight, .net 3 etc.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 11:02
Je zal dan toch echt met directshow moeten werken Directshow.net is niks anders als wat C# classes die de standaard directshow classes beschikbaarmaken in .NET. Met directshow kan je alles wat je wil en alle problemen met de programma's en voorbeelden die je gaf hebben waarschijnlijk te maken met het gebruik van de verkeerd in elkaar gezette of niet complete capture graphs. (in een heel raar geval zou het ook slechte drivers of HW kunnen zijn maar dat lijkt me erg sterk)
Alles in directshow is gebaseerd op capturegraphs, ga daarom eerst is aan de slag met graphedit, graphedt.exe zit als het goed is gewoon bij visual studio of anders moet je even de niewste windows SDK downloaden. Daarin kan je dan eerst is wat wat met capture graphs experimenteren, in graphedit zou je er vrij gemakkelijk in moeten kunnen slagen om een capturegraph te maken dat een avi file wegschrijft met audio video en tegelijk een preview laat zien. Daarna is het alleen een kwestie om dit graph na te bouwen in Directshow.NET. Voor Directshow.NET kan je verder gewoon de MSDN documentatie voor DirectShow gebruiken die zou redelijk overeen moeten komen.

[ Voor 4% gewijzigd door jmzeeman op 26-01-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Ik denk dat ik maar gewoon een flash applicatie in een form dump, en vervolgens die het werk laat doen.
Windows kan het wel maar wil het gewoon niet, gewoon bagger.

In Mac OS X, en iPhone OS is het gewoon 3 regels code, dat windows het gewoon niet heeft is onbegrijpelijk :S

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

topaj schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:10:
In Mac OS X, en iPhone OS is het gewoon 3 regels code, dat windows het gewoon niet heeft is onbegrijpelijk :S
Als het niet in 3 regels code (of nog liever sleur-en-pleur) lukt kan het niet :? Vreemde redenatie. Windows "heeft" het wél; dat is je inmiddels vaak genoeg duidelijk gemaakt. Dat het je niet lukt is iets anders. Ik denk juist dat je, met wat meer werk wellicht, een veel meer 'fine grained' controle over vanalles en nog wat hebt; knappe jongen als je dat in 3 regels code lukt. Daarbij heb je op (bijv.) een iPhone maar te schaften met 1 camera (en dan ook nog een specifiek, bekend, type). Dan is het al een stuk makkelijker een hele simpele API beschikbaar te stellen voor basic zaken; als het platform een shitload aan webcams en andere(!) capture devices ondersteund wordt het al lastig(er).
EvilB2k schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:19:
@topaj: Je lijkt te vragen om een magische oplossing en ik vind zelf persoonlijk dat je even op msdn moet rondkijken.
Daar lijkt het inderdaad op.

Dus: kom eens op met (relevante) code van je probeersels en geef even aan waar de knelpunten zitten?

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 29-01-2010 12:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Ik heb directshow geprobeerd, maar zoals ik dus aangaf lukt het gewoon niet een stuk code te vinden die:
- Geluid opneemt
- Video opneemt en tegelijk een voorbeeld laat zien

Heb geen balle verstand van DirectShow en DirectX shit, want het is duizenden regels code, en voor mij niet te overzien, je heb WIA, DirectShow, en nog veel meer technieken.

Ik snap ook niet hoe je audio en video samen kunt voegen met DirectShow,
in dat geval zou het niet zo moeilijk moeten zijn ;)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
topaj schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:54:
Ook een voorbeeld:
DirectXCapture,
doet t perfect met geluid en al, maar als je opneemt zie je geen voorbeeld meer :S
Nou, tijd om uit te vinden wat er verkeerd gaat dan (pc te traag om voorbeeld te tonen, preview uitstaan, code gedebugged?). Volgens de vele comments daar kan het namelijk wel gewoon... ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14
Waarom zie ik niemand PInvoke noemen? Als TS vrijheid wil in C# zal hij toch unmanaged code aan moeten roepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

topaj schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:09:
Heb geen balle verstand van DirectShow en DirectX shit, want het is duizenden regels code, en voor mij niet te overzien, je heb WIA, DirectShow, en nog veel meer technieken.
Dus of wij dan maar even een stukje code hier neer willen gooien zodat jij alleen maar hoeft te copy/pasten? Of wat is de bedoeling van dit topic anders?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
Of iemand weet hoe het moet en of iemand een goeie API weet, of een naam kan noemen (WIA ofzo).

Groeten

Pagina: 1