Toon posts:

Email op server zetten en vanaf daar alles lezen remote*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een vraag:
is er een programma voor een server met server 2008 (web edition), waarmee ik de email van gmail en hotmail kan ophalen.

En dan het programma weer via een bepaalde poort bereiken, zodat ik, overal waar ik ben de emails van al mijn accounts netjes op een rijtje heb.

En dan bedoel ik niet zoiets als squirrelmail, want dan moet ik alles via php gaan lopen instellen. |:(
Het liefst gewoon met een grafische interface.

Alvast bedankt! :)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Exchange met een POP connector, heb je zelfs OWA(Outlook Web Access). Maar dat zal waarschijnlijk niet draaien op Web Edition, heb je wel wat meer voor nodig :+ .

[ Voor 75% gewijzigd door Turdie op 25-01-2010 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Precies, dat is dus het punt;)
Als ik de web edition niet had gehad, was het geen probleem geweest, maar Web Edition ondersteund exchange niet.
En om nou alles weer over te gaan zetten op een andere server......:(
Daarom dacht ik, misschien een goed alternatief!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:41:
Mensen,

Ik heb een vraag:
is er een programma voor een server met server 2008 (web edition), waarmee ik de email van gmail en hotmail kan ophalen.
Dat is toch waar je gmail al voor hebt?
En dan bedoel ik niet zoiets als squirrelmail, want dan moet ik alles via php gaan lopen instellen. |:(
Het liefst gewoon met een grafische interface.
Mdaemon?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

*bibber*

sorry, traumatische ervaring. Nothing to see here, move along.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:15:
[...]

Dat is toch waar je gmail al voor hebt?

[...]

Mdaemon?
Ja dat klopt, maar omdat ik meerdere accounts heb, en ook hotmail is het handig als ik ze allemaal op een rijtje heb, en niet allemaal apart moet inloggen ;)
Ik ga even naar Mdeamon kijken!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas ik je topic titel nog even aan, want puur een email client voor een server zijn er natuurlijk genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, dank je wel;)

Verwijderd

Topicstarter
Mdeamon werkt niet met gmail, tenminste bij mij is het niet gelukt, ook niet met Multipop!
Iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Ja, verdiep je in de mogelijkheden van Gmail.

http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=13273

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat weet ik, die opties heb ik allemaal aan staan, maar Mdeamon wil niet connecten met gmail1

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:07:
ja, dat weet ik, die opties heb ik allemaal aan staan, maar Mdeamon wil niet connecten met gmail1
Lees: je krijgt het niet voor elkaar.

MDaemon heeft prima pop3 retrieval ingebouwd, zelfde geld voor bijvoorbeeld Kerio, welke beiden prima werken met Gmail.
Zolang jij geen inzicht geeft in wat je probeert / waarom jij denkt dat het niet werkt (lees: foutmelding geven) kan er uberhaubt niemand wat zinnigs zeggen.
Voorkauwen is voor koeien zegmaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nu kerio geinstalleerd.
Maar wat moet ik nu instellen om te zorgen dat je vanaf een account de mail van gmail kan ontvangen, maar ook via gmail kan versturen?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29

_AN

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:28:
Oke, ik heb nu kerio geinstalleerd.
Maar wat moet ik nu instellen om te zorgen dat je vanaf een account de mail van gmail kan ontvangen, maar ook via gmail kan versturen?
Je kunt in Kerio toch een SMTP Server opgeven? Wellicht kun je ook gebruikers maken en daaraan een e-mailadres koppelen? Zo moeilijk kan het niet zijn.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn best doen;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm misschien doe ik te hard mijn best, maar ik zou niet weten hoe ik kan instellen hoe ik moet instellen dat je ook de mail stuurt via het account dat je op dat moment hebt open staan. |:(
Ik kan de smtp server wel instellen, maar dat is maar voor 1 account en ik heb er meerdere..
Iemand suggesties of een uitleg?
Ik zou je er zeer dankbaar voor zijn! ;)

• StevenK
Zolang jij niets meer vertelt dan 'het werkt niet', moet je hier niet al te veel hulp verwachten. GoT is geen help- of salesdesk.

En waarom zou je je outbound mail via gmail willen sturen? De technische basis van smtp is nu juist dat outbound mail via je access-provider wordt gestuurd, of via één smtp server waarop je dan meestal in moet loggen.

Kortom: waarom werkt de manier waarop het protocol is ontworpen niet voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar jongens, ik heb het al voor elkaar!
Zeer bedankt voor de meeste van jullie!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:35:
Laat maar jongens, ik heb het al voor elkaar!
Zeer bedankt voor de meeste van jullie!
Als je nu vertelt hoe je dat gedaan hebt, kun je daar misschien de volgende met eenzelfde vraag mee helpen.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 16:37
google: pullmail

the older I get, the better I was...

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 16:12

beerns

it is I, Leclerc

_AN schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:54:
[...]

Je kunt in Kerio toch een SMTP Server opgeven? Wellicht kun je ook gebruikers maken en daaraan een e-mailadres koppelen? Zo moeilijk kan het niet zijn.. ;)
ja dat kan. Heb mijn mail via google apps bij google neergezet en haal met kerio het binnen vanaf Google.
Niet eens zo heel erg lastig.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat alleen de mail binnenkomen, met kerio, ik verstuur ze niet, hoe dat werkt ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik ben best tevreden zo!
Pagina: 1