Ik heb opeens/zomaar/ineens geen draadloos internet meer!?

Pagina: 1
Acties:

• Grottoman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2022
Beste mensen,

Sinds eergisteren wil mijn laptop niet meer met het internet verbinden. Als ik de beschikbare verbindingen wil laten weergeven, laat deze niets zien. Ik kan met geen enkel netwerk verbinden, dit is ontzettend frustrerend.
Ik heb een Thinkpad met een ingebouwde Intel pro wireless 3945ABG card. Ik heb zoveel gedaan als mijn kennis reikt, die, toegegeven, niet bepaald groot is.

Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd.
Ik heb gecheckt dat draadloos radio aanstaat(fn knop)
Ik heb gecheckt dat de draadloze kaart is ingeschakeld.
Ik heb firewall uitgezet.
Ik heb de router aan en uitgezet.
De laptop is niet gevallen, dus ik ga ervan uit dat de kaart niet beschadigd is.
De pc heeft wel draadloze verbinding met het internet, dus het ligt denk ik niet aan de router.

Ik heb verder geen idee waar het aan kan liggen. Het is gewoon totaal onverwachts; dit nu ik internet hard nodig heb i.v.m afstuderen.
Kan iemand mij a.u.b enkele goede suggesties geven, met de nodige stappen erbij? Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Welk besturingssysteem? Is je wireless adapter wel gewoon zichtbaar in de configuratie van het netwerk? Mogelijk je connect-profiel een keer verwijderen en proberen opnieuw te joinen.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
pingen naar 127.0.0.1 als dat niet werkt moet je toch vrezen voor je netwerkkaart.

Al wijst alles daar nu toch naartoe.

Ow ja, gebruik je meuk die de fabrikant heeft gemaakt. dan herkend windows geen netwerken, mogelijk moet je die opnieuw installeren of deinstalleren.

[ Voor 38% gewijzigd door Kevinp op 25-01-2010 17:31 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:33

TYZ

Je zou eens met een Linux live-cd'tje kunnen proberen of je dan wel kunt verbinden. Dan sluit je alle software-problemen uit. Als het dan ook niet werkt, zou zomaar het connectortje van de wi-fi antenne losgeschoten kunnen zijn.

Efficiency is intelligent laziness...

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
Probeer eens met een linux live CD. Dan kan je al vanalles uitsluiten. En probeer toch nog eens die Fn + xxx knop, want dit is 't makkelijkste op te lossen.

Wat het nog kan zijn naast een kapotte netwerkkaart: Gewoon je antenne die is losgekomen. Meestal hoef je niet de volledige laptop open te schroeven om aan de netwerkkaart te komen, dus dat kan je vlug eens controleren.

• Grottoman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2022
@michelzwarts. Het adapter is zichtbaar, ook bij de draadloze internetverbinding. Kun je me de stappen geven, hoe ik connectprofiel kan verwijderen?

@kevinp. sorry maar ik begrijp het advies niet. Hoe ping ik naar 127.0.0.1, en wat betekent dat überhaupt?

En die linux live cd. Waar kan ik zo een cd halen? Of moet ik iets downloaden?

Ik ben nog een beetje een leek in dit soort zaken. Kunnen jullie alsjeblieft nog iets gedetailleerder zijn?
Pagina: 1