Toon posts:

USB stick kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!,

Ik zit met een voor mij probleem. Namelijk zo:

Ik gebruik voor mijn school een DaneElec zLight 8gb usbstick. Nu heb ik het idee dat deze vandaag kapot is gegaan. Er gaat geen lampje meer branden en hij vind helemaal niets.

Ik had hem in de ochtend nog gebruikt. Toen moest Vista een update binnenslepen en had ik een kwartier de tijd om opnieuw op te starten (kon ik niet annuleren). Ik dacht laat ik hem maar alvast opnieuw opstarten dan kan ik verder.

Na de updates geinstalleerd te hebben en opnieuw opgestart te hebben merkte ik dat mijn usb stick niet werd gevonden. Na meerdere keren opnieuw aan te sluiten en ook op meerdere computers nog steeds geen resultaat. Andere usbsticks deden het wel.

Tevens merkte ik dat een paar grapjassen met zilverpapier hebben liggen rotzooien wat in de gleuf van mijn usbstick is gekomen. Eruit gehaald maar geen resultaat.

Nu werden mij 3 dingen verteld. Geen idee of dit kan kloppten (dit gedeelte is voor jullie :P)

1) Als Vista aan het updaten is dan moet je de stick eruit halen. Eigenlijk ook nog het liefst tijdens opstarten.

2) Kortsluiting via het zilverpapier? (lijkt me sterk maar toch).

3) Teveel stroom op de usb poort.

Mijn vraag is of iemand hier een oplossing voor heeft of ben ik gewoon mijn schoolmateriaal kwijt en ben ik nu dus eigenlijk.. tja.. de sjaak..? :X

MVG,

Pint Nicolaas

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
2) Kortsluiting via het zilverpapier? (lijkt me sterk maar toch).
Dat kan heel goed. Al zou ik eerder verwachten dat je usb poort ervan kapot gaat dan je stick. Weet je heel zeker dat je alles verwijderd hebt? Kan er geen flintertje in de behuizing gekomen zijn? Scroef hem eventueel open om dat te controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door Mijzelf op 25-01-2010 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zag in zowel de usbstick en de poort zelf niets meer zitten. Maar ook de andere poorten werkte niet meer.
Wat het uitelkaar halen betreft. Het zijn computers van de school :>

MVG,

Pint Nicolaas

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik had het over de stick, niet de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze allebei nagekeken maar er zit niets meer in. Ben ondertussen maar opnieuw begonnen.

Niemand iets soortgelijks meegemaakt

@Mijzelf alvast thx voor de reacties!

MVG,

Pint Nicolaas

Verwijderd

Er zijn diverse recovery tooltjes voor usbsticks te vinden op internet voor vergelijkbare situaties, kijk eerst op de site van de fabrikant. Zilverpapier in de usbport is voor de pc zelf vaak niet schadelijk, vaak zie je bij sluiting een waarschuwing door windows zelf, anders zorgt de besturing van de usbpoort zelf dat eea wordt uitgeschakeld. Of je stickie er tegen kan, geen idee.
Heb zelf lang geleden soort gelijk iets gehad, van alles geprobeerd en laatste progje werkte. Vergeten hoe en wat, alleen dat het weer in orde was. Het is dus mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@joesoef

Thx hier heb ik al meer aan. Zal eens op onderzoek uitgaan en hopen dat het werkt.

Het enige wat ik me afvraag is hoe wil ik terughalen met een programma als er waarschijnlijk geen stroom meer op staat/in gaat. Hoe je het zelf wil zeggen :*)

MVG,

Pint Nicolaas

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Mijn wifi stick deed het ook op een gegeven niet meer. Die heb ik gewoon opengewrikt met een schoevendraaier en de contact punten van de connector opnieuw gesoldeerd. Nu werkt hij weer prima.

Kijk dus even naar de de plek waar de connector van je USB stick aan de print vast zit. Misschien dat daar wat los is geraakt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
@standeman

Dit is eigelijk nog helemaal geen slecht plan ga het eens proberen!

MVG,

Pint Nicolaas
Pagina: 1