SoundBlaster Live conflict en nog een probleem

Pagina: 1
Acties:

• DA_MELKMAN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07-2024
Mijn Sound Blaster Live geeft een conflict met mijn harde schijf:
ik heb net windows opnieuw geinstalleerd, chipset, videokaart... en dan wil ik mijn SBLIVE installeren, dat doet windows normaal, maar zodra je de computer herstart geeft hij in windows (bij deze computer, eigenschappen, device manager) een fout -> PRIMARY IDE CONTROLLER en SECONDARY IDE CONTROLLER (zo'n geel vraagtekentje erdoorheen). Als ik dan windows opnieuw start, vraagt hij steeds of ik opnieuw wil starten...
Misschien is het door bios (ASUS A7V rev. 1004) of door SBLIVE zelf, maar dat lijkt me vaag...
Het 2e probleem is: Wanneer ik bij DEZE COMPUTER, EIGENSCHAPPEN, PRESTATIES kijk, krijg ik een hele rij met de volgende 'problemen': COMPATIBILITY-MODE PAGING REDUCES OVERALL SYSTEM PERFORMANCE
DRIVE C IS USING MS-DOS COMPATIBILITY MODE FILE SYSTEM
DRIVE D IS ...
DRIVE E IS ...
DRIVE F IS ...
DRIVE G IS ...

weet iemand wat dat inhoudt ?
ThanX

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Dit zit aardig gecompliceerd in elkaar. Ik denk dat een kijkje op de KB van microsoft wonderen zou doen, en anders raad ik zeker aan microsoft gezellig op te bellen of support vragen vanwege je soundblaster live of je harde schijf.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Flotter

Pelipper!

Tweede probleem hoef je je geen zorgen over te maken denk ik, ik denk dat het gewoon een gevolg is van het eerste. Als je dat conflict opgelost hebt verwacht ik dat je tweede probleem ook verholpen is.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

ziet er naar uit dat je een irq-conflict hebt...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
kijk even in je bios.
Let daarbij op of beide ide kanalen goed staan en dat je plug and play os op yes hebt staan.
Het is inderdaad een IRQ conflict. Wanneer het aanhoud, kan je ook nog even overwegen om je geluidskaart een slot hoger of lager te zetten