Ha. Nou, ik kom net weer iets vaags tegen.
Ik heb in php een clasje, die ik getest heb in een php omgeving en de amfbrowser van amfphp. Gewoon een simpel querietje op een progress (blerg) database.. Deze geeft een goede array resultaat terug in m'n browser & amfphp browser. even in t kort () :
Goed, de data komt dus uit een progress database via een odbc koppeling. Via een simpel php scriptje roep ik deze data aan met simpel : $test = new producten(); print_r($test->get_producten);. Je kent het wel.. Met m'n amf browser kun je dus ook dit object aanhalen als t allemaal goed geconfigureerd staat. De resultaatset is ongeveer zo :
array (
voProduct['voorraad'=>'2', 'adviesprijs'=>'20.00', aktieprijs=>'16.64'],
voProduct['voorraad'=>'8', 'adviesprijs'=>'38.00', aktieprijs=>'12.64'],
)
In amfbrowser geeft ie dat mooi weer in een tabel formaat.
Alleen, (met mn handen in mn haar : ).. Als ik de klasse aanroep in een flex 3 applicatie met een remote object :
dan geeft ie als resultaat weer :
rij 1 : adviesprijs 20 , aktieprijs 16.64
rij 2 : adviesprijs 38.00, aktieprijs 12.64
Wat ik heb geprobeerd :
een strlen op m'n resultaat terug geven : in m'n browser en amfbrowser geeft ie op waarde 20.00 5 (vijf) terug.. in flex 3 geeft ie 2 terug.. Dat is toch ernstig vaag? ik vraag echt dezelfe object aan
. En als ik er een stringetje bijzet (voor of achter) dan geeft ie die lekker weer maar 20.00 blijft hij weergeven als 20 .. Ook strip ik normaal de punten uit de string zelf. Ik maak gebruik van een VO, en heb het ook zonder geprobeerd, maar geen succes.. Kan iemand mij in een goede richting duwen? 
//edit ik heb nog niet met de arraycollection gekloot.. misschien dat het daar aan ligt (ga ik nu ff bughunten
)
//edit 2 : pff, nee daar ligt t niet aan anders zou m'n strlen geen verschillende waardes terug geven ..
Ik heb in php een clasje, die ik getest heb in een php omgeving en de amfbrowser van amfphp. Gewoon een simpel querietje op een progress (blerg) database.. Deze geeft een goede array resultaat terug in m'n browser & amfphp browser. even in t kort () :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| class producten{ public function get_ProgressDataLimit($start, $stop) { $sql = "select voorraad, adviesprijs, aktieprijs FROM filiaal WHERE id > $start AND id < $stop"; $stmt=opdbc_exec($self::conn, $sql); while ($row = odbc_fetch_array($stmt)) { $tmp_result = new voProduct(); $tmp_result->voorraad = $row['voorraad']; $tmp_result->adviesprijs = $row['adviesprijs']; $tmp_result->aktieprijs = $row['aktieprijs']; $objResult[] = $tmp_result; } return $objResult; } } |
Goed, de data komt dus uit een progress database via een odbc koppeling. Via een simpel php scriptje roep ik deze data aan met simpel : $test = new producten(); print_r($test->get_producten);. Je kent het wel.. Met m'n amf browser kun je dus ook dit object aanhalen als t allemaal goed geconfigureerd staat. De resultaatset is ongeveer zo :
array (
voProduct['voorraad'=>'2', 'adviesprijs'=>'20.00', aktieprijs=>'16.64'],
voProduct['voorraad'=>'8', 'adviesprijs'=>'38.00', aktieprijs=>'12.64'],
)
In amfbrowser geeft ie dat mooi weer in een tabel formaat.
Alleen, (met mn handen in mn haar : ).. Als ik de klasse aanroep in een flex 3 applicatie met een remote object :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private function getRecords(start:int, stop:int):void { ATGetProductsFromStorepro = GetProductenFromStorepro.get_ProgressDataLimit(start, stop); ATGetProductsFromStorepro.addResponder(new mx.rpc.Responder(getRecordsResult, faultE)); } public function getRecordsResult(event:ResultEvent):void { productIds.addAll(new ArrayCollection(event.result as Array)); } |
dan geeft ie als resultaat weer :
rij 1 : adviesprijs 20 , aktieprijs 16.64
rij 2 : adviesprijs 38.00, aktieprijs 12.64
Wat ik heb geprobeerd :
een strlen op m'n resultaat terug geven : in m'n browser en amfbrowser geeft ie op waarde 20.00 5 (vijf) terug.. in flex 3 geeft ie 2 terug.. Dat is toch ernstig vaag? ik vraag echt dezelfe object aan
//edit ik heb nog niet met de arraycollection gekloot.. misschien dat het daar aan ligt (ga ik nu ff bughunten
//edit 2 : pff, nee daar ligt t niet aan anders zou m'n strlen geen verschillende waardes terug geven ..
[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 22-12-2010 09:08 ]
traktor scratch!