[JavaScript] Items en subitems via drag en drop

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een CMS. Hier heb ik ook een paginabeheer module ingebouwd. Het moet mogelijk zijn om onbeperkt subpagina's aan te maken. Tevens moet het mogelijk zijn de volgorde te verplaatsen. Dit wil ik graag doen via drag en drop.

Ik heb nu enkel het paginabeheer zonder subitems afgerond. De volgorde van de pagina's wordt bepaald door 1 kolom: sequence. Ik heb het drag en drop gedeelte via deze jQuery plugin gemaakt. Het werkt perfect! Alleen nu wil ik het mogelijk maken om subitems toe te voegen.

Aan de comments van die pluginpagina is te zien dat ze nog niet zo ver zijn. Misschien moet ik een andere plugin maken, maar welke?

Ik was al aan het denken dat je misschien subitems weer in een aparte tabel zet. Deze tabel zet je dan in de <tr> tag van het parent item. Maar dat krijg ik nooit goed, omdat er voor elk item 3 kolommen zijn, namelijk de titel van de pagina, het wijzig icoon en het verwijder icoon.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Het lijkt erop dat ik alles zelf moet gaan schrijven. Het zou wel cool zijn als het op dezeflde manier werkt met mappen en layers bij photoshop... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izub
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-08 00:09
Misschien is het handig om even naar deze plugin te kijken, volgens mij is dit wat je ongeveer bedoelt:
http://plugins.jquery.com/project/NestedSortableWidget

Volgens mij hoort dit ook in het Webdesign, Markup & Clientside Scripting forum, misschien dat een mod dit kan verplaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door izub op 25-01-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verplaatsen heeft geen zin als de topicstarter toch alleen maar op zoek is naar kant en klare software. ;) Als je zelf wat wil schrijven dan kun je inderdaad terecht in Webdesign, Markup & Clientside Scripting voor JS-gerelateerde zaken (zie ook Waar hoort mijn topic?) maar op deze manier zie ik eigenlijk alleen maar een scriptrequest en daar doen we hier niet aan. We schrijven in de Devschuur onze eigen software. :) Dit topic gaat dan ook op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.