Demarcatiepunt glasvezel bepalen

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-12 21:37
Een klant wil glasvezel aan laten leggen. Nu heeft de netwerkboer een demarcatiepunt nodig (in de vorm van een soort nummer). Nu is het pand dik 100 jaar oud, en komen alle zaken (electra, telefoon, kabel, gas, water) ergens anders de gevel in...

Heeft iemand een idee wat ik moet aangeven en/of wie weet waar dat punt zit? Heb inmiddels gezien waar de telefoonlijnen door de gevel komen, en daar in de buurt wil ik eigenlijk ook wel graag de glasvezel laten ingraven. Wat mij betreft komen ze langs met een schepauto en leg ik het ff uit, maar de netwerkboer wil er pas aan beginnen als die plek is vertaald in een nummertje...

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51
heeft het pand niet gewoon één huisnummer?
en anders geef je de GPS-locatie door?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Hm, andere netwerkboer zoeken ?

Bij ons kwam een clubje aangestuurd door KPN een uurtje langs om te babbelen over de aansluiting, en hoe alles moest gaan lopen :)

'Waar wilt u 'm hebben' ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

demasterbaas schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:23:
Een klant wil glasvezel aan laten leggen. Nu heeft de netwerkboer een demarcatiepunt nodig (in de vorm van een soort nummer). Nu is het pand dik 100 jaar oud, en komen alle zaken (electra, telefoon, kabel, gas, water) ergens anders de gevel in...

Heeft iemand een idee wat ik moet aangeven en/of wie weet waar dat punt zit? Heb inmiddels gezien waar de telefoonlijnen door de gevel komen, en daar in de buurt wil ik eigenlijk ook wel graag de glasvezel laten ingraven. Wat mij betreft komen ze langs met een schepauto en leg ik het ff uit, maar de netwerkboer wil er pas aan beginnen als die plek is vertaald in een nummertje...
Gewoon hetzelfde opgeven als waar je kpn-rekening voor telefonie heengaat. Afhankelijk van 't pand kan dat best een ander nummer zijn dan de ingang (bij ons is 't 68 terwijl de hoofdingang nr. 72 heeft. Daar is echter wel vaak al bestaande kabelinvoer te vinden waardoor 't makkelijker kan zijn om er dingen te doen binnen het pand. Daarbuiten moet sowieso gegraven worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-12 21:37
Het hele pand is van één bedrijf en heeft één huisnummer. Ze willen kennelijk een bestaande plek (wellicht van de bouwtekening of uit kadaster) waar al meer kabels liggen ofzo... Graven moeten ze sowieso wel verwacht ik, tenzij KPN ooit een ruime buis heeft gemaakt waar ze die glasvezel lijn doorheen kunnen schieten.

Maar goed, denk dat ik ze maar langs laat komen om het uit te vogelen. Kost niet voor niets een paar duizend Euro...