Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc pc slaat af als ik hem "iets groots " laat berekenen, bijv map van 50mb jpg in ACDSee openen als thumbnail.
os is xp home, up to date, mobo asus P5LD2, de voeding is nieuw.
Deze problemen hebben zich nog nooit eerder voorgedaan.

Tune up heeft geen problemen gevonden
Geen virus ontdekt door de AV

Kan het door de cpu temp komen? 97 gr C voor een pent4 dual core, is dat veel?

Als ik de pc aanzet zonder er verder aan te komen slaat ie ook na verloop van tijd vanzelf af/uit. Heeft niks met energie instellingen te doen.

Zou het mobo kapot zijn? Hoe kom ik erachter?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik kan je met zekerheid zeggen als je die 97 graden uit je bios haalt dat dat je probleem is. Waarschijnlijk wordt je CPU veel te warm onder load en word de pc uitgeschakeld.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

97 graden lijkt me erg heet.

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

probeer everest is en doe de stabiliteits test.
je kunt dan ook zien hoe heet je processor wordt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Doet je cpu koeler het nog wel?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

97 graden is erg heet. Je pc schakelt zich zelf uit voor de veiligheid. Ik sluit me bij de anderen aan.

- Controleer je cpu koeler
- Is deze stik vervang dan deze
- Verwijder de koeler eens van de cpum maak de cpu heel voorzichtig schoon en doe er nieuwe koelpasta op en vervolgens een nieuwe koeler. Als de bestaande kloeler nog goed is maak deze dan eens stof vrij, blaas dus al het stof van de schoepjes en tussen de koelribben van de heatsink vandaan.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Had een tijdje terug hetzelfde probleem met mijn pentium d ( datgene wat jij pent4 dual core noemt ) :P
Mijn pc viel ook telkens uit bij een full load.
Dit soort processors zijn van nature al heethoofden, dus als er iets niet goed is aan de koeling knallen de temperaturen gelijk met tientallen graden omhoog.
Het schoonmaken van de koeler en nieuwe koelpasta deed bij mij in ieder geval wonderen.

( en kijk ook even na of de koeler goed op het bord zit, socket 775 koelers kunnen weleens eens goed lijken te zitten terwijl dat niet is, want zogauw dat 1 pennetje er niet 100 % inzit wordt je processor al bloedheet. )

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
En misschien even uitzuigen of uitblazen?
Pagina: 1