Ik heb op 4 servers Solaris 10 U8 x64 geinstalleerd. Op twee hiervan is DSEE 7.0 geinstalleerd en als multi-master geconfigureerd. Op de andere twee is de ldapclient gebruikt om authorisatie te centraliseren.
Ik kan aanloggen, en als ldap-admin onderandere users aanmaken, verwijderen en wijzigen.
Alleen als ik als testuser (1 van de gebruikers die ik heb aangemaakt in de ldap) mijn wachtwoord wil wijzigen gaat dit niet.
Omdat je ook nog kan aangeven dat je specifiek ldap wil gebruiken het volgende geprobeert:
Als ik het met de ldapadmin probeer krijg ik een uitgebreidere foutmelding.
Ik zie geen foutmeldingen in mijn errorlog en wel succesvolle pogingen als ik aanlog in mijn accesslog.
Er zijn een paar aci's gedefinieerd. Waarvan ik de laatste als oplossende poging heb geimplementeerd.
Dit stukje komt uit de dse.ldif.
Heeft iemand een idee wat mij in de juiste richting kan sturen? Door de melding uit de ldapadmin ben ik gaan denken aan de aci's, maar die zijn zo beperkt dat ik daar eigenlijk niet echt een fout inzie.
Ik kan aanloggen, en als ldap-admin onderandere users aanmaken, verwijderen en wijzigen.
Alleen als ik als testuser (1 van de gebruikers die ik heb aangemaakt in de ldap) mijn wachtwoord wil wijzigen gaat dit niet.
code:
1
2
3
| $ passwd passwd: Changing password for failuser Permission denied |
Omdat je ook nog kan aangeven dat je specifiek ldap wil gebruiken het volgende geprobeert:
code:
1
2
3
4
| $ passwd -r ldap passwd: Changing password for testuser passwd: User unknown: testuser Permission denied |
Als ik het met de ldapadmin probeer krijg ik een uitgebreidere foutmelding.
code:
1
| LDAP error! Insufficient Rights: Insufficient 'write' privilege to the 'userPassword' attribute of entry 'uid=testuser,ou=people,dc....' |
Ik zie geen foutmeldingen in mijn errorlog en wel succesvolle pogingen als ik aanlog in mijn accesslog.
Er zijn een paar aci's gedefinieerd. Waarvan ik de laatste als oplossende poging heb geimplementeerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| dn: objectClass: top aci: (targetattr != "aci") (targetscope = "base") (version 3.0; aci "Enable r ead access to rootdse for anonymous users"; allow(read,search,compare) user dn="ldap:///anyone"; ) aci: (targetattr = "*") (version 3.0; acl "Enable full access for Administrat ors group"; allow (all)(groupdn = "ldap:///cn=Administrators,cn=config"); ) aci: (targetattr = "userPassword") ( version 3.0; acl "allow userpassword self modification"; allow (write) userdn = "ldap:///self";) |
Dit stukje komt uit de dse.ldif.
Heeft iemand een idee wat mij in de juiste richting kan sturen? Door de melding uit de ldapadmin ben ik gaan denken aan de aci's, maar die zijn zo beperkt dat ik daar eigenlijk niet echt een fout inzie.