Toon posts:

Asus Pundit, kom niet in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn asus Pundit herkent mijn toetsenbord pas na opstarten XP, ik dus niet in de bios komen.
Alles al geprobeerd, ps/2 toetsenbord, resetten bios (zit geen batterijtje op mobo)
Het volgende wil ik proberen, maar eigenlijk liefst als laatste middel: formatje c.
Weet iemand of mijn pc hierna vanaf de dvd schijf kan booten?
Hellup, please...

Verwijderd

Zelfs als iets met "usb-keyboard" in de BIOS uit staat, dan moet je met een PS/2-keyboard toch in de BIOS kunnen komen?
Probeer eens een ander PS/2-keyboard, en met flink wat keren op de 'Del' toets drukken, zou het moeten lukken.
BIOS Pundit: http://techgage.com/artic...es_amd_690g_barebone_pc/4

Als je niet in de bios komt, dan ligt dat niet aan de harde schijf, en niet aan Windows.
Dan is er iets anders aan de hand. En het formatteren van de harde schijf lost dan niets op.

Je zult eerst in de BIOS moeten komen, en daar alles goed instellen. Dan kun je daar waarschijnlijk ook instellen dan je van de dvd kunt booten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

"zit geen batterijtje op mobo)"

Dat lijkt me heel sterk. Zonder CMOS batterij werkt een mobo gewoon niet lekker (dan zou hij iedere keer alle settings kwijt zijn als de stroom er vanaf is geweest). Kijk dus nog eens goed.