beste tweakers,
Ik zit al een hele tijd met een probleem, ik heb hier een computer en daarvan is alles traag.
het is wel een best oud systeem maar had sneller moeten zijn als dat die is.
specs:
mobo=Asus p4s800-mx se.
prosessor=pentium IV 2.40ghz.
videokaart=oude nvidia geforce 64mb geheugen
en op het moederbord zit 512mb ddr geheugen.
2 harddisks 1 van 190gb (documenten) en 1 van 45gb (windows) het zijn 2 ata schijven.
Het probleem is dus dat alles traag is, opstarten, iets openen, installeren enz.
Met opstarten duurt als eerste de Post al zo'n 10/15 seconden dan komt het splash screen van de bios duurt ook 5/10 seconden, dan komt er links boven in de hoek een streepje dat knippert dat duur ook 15 seconden, dan start windows op en dat duur al helemaal lang voordat je iets met de pc kan doen.
Waar kan dit aan liggen?
Ik dank jullie alvast,
Marco
Ik zit al een hele tijd met een probleem, ik heb hier een computer en daarvan is alles traag.
het is wel een best oud systeem maar had sneller moeten zijn als dat die is.
specs:
mobo=Asus p4s800-mx se.
prosessor=pentium IV 2.40ghz.
videokaart=oude nvidia geforce 64mb geheugen
en op het moederbord zit 512mb ddr geheugen.
2 harddisks 1 van 190gb (documenten) en 1 van 45gb (windows) het zijn 2 ata schijven.
Het probleem is dus dat alles traag is, opstarten, iets openen, installeren enz.
Met opstarten duurt als eerste de Post al zo'n 10/15 seconden dan komt het splash screen van de bios duurt ook 5/10 seconden, dan komt er links boven in de hoek een streepje dat knippert dat duur ook 15 seconden, dan start windows op en dat duur al helemaal lang voordat je iets met de pc kan doen.
Waar kan dit aan liggen?
Ik dank jullie alvast,
Marco