Ervaringen met VPN aanbieders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik ben al een tijd op zoek naar een goede VPN aanbieder.
Er is helaas erg weinig concreets te lezen qua vergelijken over de aanbieders.

Zijn er mensen die gebruik maken van commerciele VPN aabieders (dus niet mensen die de VPN van hun werkgever gebruiken)?
Wat zijn jullie ervaringen en waarom hebben jullie voor desbetreffende aanbieder gekozen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Puur uit intresse, waarom ben je hier naar op zoek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wat voor VPN moet het zijn, om thuis te werken of om sites aan elkaar te knopen ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
@Pumbaa82: had die vraag al verwacht. Ben niks duisters van plan, maar wat extra veiligheid + privacy is nooit weg. Je echte privacy op internet kan je nog vies tegenvallen en ik wil die tegenvaller zo klein mogelijk houden ;)

@ChaserBoz: Voor thuis. Heb zitten nadenken dat met het gebruik van een VPN bedrijven waar je een account hebt je nieuwe IP kunnen linken aan je account en dus je privacy weer neit totaal gegarandeerd is (google bv die info via zijn analytics tool van 100.000-en sites krijgt en die kan koppelen aan mijn vpn ip als ik inlog in mijn mail etc), maar om vpns te gaan koppelen om dit op te vangen gaat me te ver. Ben niks verkeerds van plan, dus lijkt me dit te ver gaan.

edit: een niet vast ip zou dat probleem btw op moeten lossen

[ Voor 4% gewijzigd door justinnn op 25-01-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
ik gebruik logmein hamachi², werkt erg goed linkje: https://secure.logmein.com/products/hamachi2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje Stong VPN gebruikt.... Bijna maximale snelheid gehaald (als je natuurlijk Amsterdam of Frankfurt als node kiest om in te bellen).

Klopt, je bent wel "geheim". Echter, vergeet niet, dat als jij mail ophaalt bij provider, je toch "bekend" bent bij de AIVD. Of anders wel, de ontvanger wel. Want alle mail servers bij de providers in de EU, moeten loggen met wie, wanneer, hoe (outlook, web based), hoe laat, aan wie etc... gemaild hebt (nog nét niet de inhoud).

Dit geldt niet voor mail servers die bij jou thuis staan. Echter, het mailtje van je ontvanger wordt wél gelogd, met JOUW IP adres....

Nog steeds geheimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07
Het is geen gekke vraag aangezien veel content (Hulu, Netflix, Last.Fm, iBCC) bijvoorbeeld alleen (gratis) te bereiken is middels een Amerikaanse of Engelse IP. Ik denk dat dit 1 van de belangrijke redenen is waarom mensen naast natuurlijk anonimiteit kiezen voor een VPN aanbieder. Ben zelf ook een hele tijd op zoek geweest naar een goede provider, zonder succes; zelfs op tweakers kon ik hier niets over vinden!

Maar back on topic, ik heb op dit moment een account bij VPNProNet ( $44.99 per jaar), heb gemiddeld een snelheid tussen de 3 en de 6 mbit. Heb de afgelopen weken één keer problemen gehad met de snelheid (<1 mbit), één mailtje en het probleem was opgelost. Nadeel is wel dat p2p verkeer uit den boze is, wellicht een aandachtspunt voor mij bij de volgende VPN aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:42
Hamachi is ervoor om een private netwerk op te zetten. Hij wil graag met de VPN op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Bedankt voor de reacties so far.

Nog mensen met ervaringen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ziet er wel goed uit: https://www.blackvpn.com/

Maar ik was eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met black vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
gebruik zelf nu een tijdje black vpn en die werkt goed.
snelheid gaat wel iets achteruit, maar over het algemeen goede verbinding.

vaak zit ik op 1100kb/s tot mijn max (1900kb/s)

vraag me wel af hoe ik kan zien of mijn data (via openvpn) ook daadwerkelijk encrypted is

mocht je voor blackvpn kiezen let me know, dan geef ik je een code waarmee je 2 maanden extra krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielW.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Als iemand nog een code wil om 2 maanden gratis te krijgen: TWKENSQ.
Pagina: 1