[Excel 2007] document wil niet openen vanuit map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-11-2020
Hoi,

Paar dagen geleden van Openoffice naar Office 2007 overgeschakeld, en ik had een paar problemen met Excell.
De meeste zijn opgelost, maar voor 1 vind ik geen oplossing.
Ik heb een aantal documenten (redelijk diep - 8 niveaus) die niet willen openen.
Excell geeft dan deze error: "(Bestandslocatie) kan niet worden gevonden. Kijk de spelling van het bestand na, en verifieer dat de bestandslocatie juist is."
Het vreemde is dat als ik ze naar mijn bureaublad kopieer dat ze dan perfect werken....

Ik heb gezocht, maar zonder succes dus ben ik maar een nieuw topic begonnen. Ik heb al geprobeerd ze opnieuw op te slaan, maar zonder succes.

Ligt dit aan de locatie van de documenten? Het ligt voor de hand, maar vroeger werkten ze in Openoffice wel.
Zie ik iets over het hoofd?

Edit: Ik gebruik Windows Vista.

[ Voor 2% gewijzigd door Terrabrothers op 25-01-2010 13:51 . Reden: Onvolledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik zou gaan kijken naar de extensie. Het lijkt erop alsof er iets van een teken of een spatie in de locatie zit waardoor hij in de war raakt.
Als je in de explorer naar 'extra' --> 'mapopties' gaat kan je bij het tabblad 'bestandstypen' de .xls extensie opzoeken. Als je daar kiest voor 'Geavanceerd' krijg je een nieuw schermpje met een aantal acties. hier kan je bijvoorbeeld 'open' bewerken. ckeck even of de settings daar goed staan. Bij mij staan ze zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QIxXHDkpAYmDqhFvERgZu5wm/full.jpg

het gaat dan met name om de link:
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE" /e"
en de waarde in 'DDE'

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 25-01-2010 13:46 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
Ik heb geen tab "Bestandstypen", das waarschijn door dat ik Vista gebruik. Sorry dat ik dat was vergeten te vermelden.
Zoiezo denk ik niet dat het daaraan ligt, want zouden die documenten ook niet op mijn bureaublad werken.

Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
In Vista gaat het via Start en klik op Standaard programma's.
Of het daar wel of niet aan ligt kun je niet zo eenvoudig stellen m.i., ik heb op het werk regelmatig problemen met de software waar ik mee werk dat er een spatie teveel in zo'n commando staat. Probleem wat dan ontstaat: als er ergens in de locatie een spatie zit opent het programma niet goed, als er geen spatie in zit opent hij wel goed. En het feit dat het nu optreed kan te maken hebben met het feit dat het standaard programma verandert is van OO naar O2007.
Vandaar dat mijn idee die kant op voert ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 25-01-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Misschien loop je tegen de maximale path length van 255 chars aan met je 8 mappen diepe opslag?

Zie ook hier
Maximum Path Length Limitation
In the Windows API (with some exceptions discussed in the following paragraphs), the maximum length for a path is MAX_PATH, which is defined as 260 characters. A local path is structured in the following order: drive letter, colon, backslash, name components separated by backslashes, and a terminating null character. For example, the maximum path on drive D is "D:\<some 256-character path string><NUL>" where "<NUL>" represents the invisible terminating null character for the current system codepage. (The characters < > are used here for visual clarity and cannot be part of a valid path string.)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
@rupie

Er zit in de locatie een spatie, maar als ik ergens anders een mapje aanmaak met spaties en daarin nog een document plaats met een spatie in, werkt het perfect... Voor de rest lijkt bij "Standaard programmas" alles ok, het wordt gewoon geopend met Excell...

@ResuCigam

Dat kan het wel zijn, maar waarom werkte het dan in openoffice wel?

EDIT: Ik heb het nagekeken en ik zit onder de 255 limiet en exact 8 mappen diep.

[ Voor 25% gewijzigd door Terrabrothers op 25-01-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem wordt typisch verholpen met de oplossing van Rupie.

maar je kan eens proberen met volgende 2 opdrachten via start->uitvoeren :
excel /unregserver
excel /regserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
@heretic Uw oplossing heeft niet geholpen...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
maar even voor de zekerheid. wat gebeurt er als je excel opent en vanaf daar probeert het bestand te openen. En staat er wellicht nog wat in de windows eventviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
Als ik het probeer te openen vanuit excel gebeurt er gewoon hetzelfde... En wat is windows eventviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie de eerste hit bij [google=windows eventviewer], of als je graag die van Vista ziet: [google=vista eventviewer] ;)

Maar goed, als ik mag gokken zou ik zeggen dat het pad simpelweg te diep is voor Excel... Of zijn het mappen met korte namen: hoe lang is het totaal (incl filename)?

Ik heb even getest en kan
C:\Users\FJK\Desktop\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\NEWFOL~1\New Folder - Copy\New Folder - CopyNew Folder - CopyNew Folder - CopyNew Folder - CopyNew Folder - CopyNew Fol\aaaaaaaaaaaaaaaa.xls

Ook niet openen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
@F_J_K.
Terrabrothers schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:08:
EDIT: Ik heb het nagekeken en ik zit onder de 255 limiet en exact 8 mappen diep.
dat zou het probleem dus niet mogen zijn ;)

@Terrabrothers:
Wil je de exacte locatie + bestandsnaam eens posten? Ben wel benieuwd wat er gebeurd als we die situatie na gaan maken, kunnen we in ieder geval testen of het hier wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Wat nog veel irritanter is, is dat ik het probleem nu voor de tweede keer heb en dat ik niet meer weet wat de eerste keer de oplossing was.

Zodra ik op kantoor ben ga ik ook nog weer eens meekijken om te kijken of ik met de informatie uit dit topic een oplossing kan vinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
@rupie
Ik heb het pad doorgestuurt via PM.

Als ik zoek op eventviewer vind ik niets, enig idee wat de nederlandse naam kan zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Terrabrothers op 27-01-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Ik heb zitten kijken en als ik het pad namaak gaat het bij mij ook verkeerd. Als ik het pad een stuk of 15 tekens korter maak gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Volgens mij gaan de beperkingen uit eerdere versies nog steeds op in 2007. Dat betekent dat je je path moet beperken tot zo'n 218 tekens, dus minder diep dan dat je OS aan zou kunnen!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrabrothers
Ok, dan pers ik de lengte wat samen... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kan eventueel een junction gebruiken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik zat hier dus ook tegenaan te hikken. Bleek te komen door de optie 'Andere toepassingen negeren die Dynamic Data Exchange (DDE) gebruiken'. Deze optie uitgezet en het werkte weer.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Volgens mij zijn die best 'gevaarlijk' in deze situatie (net zoals network shares naar een diep nivo in de folderstructuur). Door een korte beginnaam, kan je de maximale lengte van pad + filename ongemerkt overschrijden. Voor de server - die het volledige pad voor zijn kiezen krijgt - kan dat misschien allemaal ongewenste bij-effecten hebben, zoals files die niet te benaderen zijn (voor backups, virusscan, etc.). Of zie ik nu spoken?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1