Toon posts:

COSMOS S CPU koel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal!

ik zit met een klein probleem.
Ik ga een pc bouwen met de COSMOS S als behuizing. Helaas heb ik gehoord dat niet alle CPU koelers hierin passen door de grote 200MM fan aan de zijkant. ik dacht an de Xigmatek darkknight, maar die is dus te groot. ik kan dus kiezen tussen:
-Een lower-end cpu koeler waarmee ik dus niet kan overclocken 8)7 . (als iemand een goed koeler weet, zeg het dan ff, dat zou het veel makkelijker maken)
-Liqiud cooling nemen voor alleen mijn CPU, dit vind ik een veel beter idee, metname omdat de COSMOS S bovenin genoeg ruimte heeft voor drie radiatoren.

hierbij zit ik te twijfelen, want:
1: ik heb geen ervering met vloeistof koeling(wel wat guides gegoogled, maar die waren vaak niet echt handig)
2: welke onderdelen goed zijn. want ik doe alleen mijn cpu, niet mij VGA kaart of chipset, voor radiatoren zat ik te kijken naar de: XSPC RS360 of de XSPC R120-T, aangezien deze redelijk goede koel prestaties lieten zien.
probleem blijft dat ik geen cpu blokken of reservoirs ed kan vinden op 4launch of azerty.

dus, kan iemand mij aanbevelen wat het beste is?En waar ik dat kan kopen? Het liefst heb ik een gewone cpu koeler, mits deze maar goed koelt als ik een i7 920 bijv (2.66GHz) overclock naar +/- 2.8 of 3GHz.

Alvast bedankt!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Voor zo'n lage overclock zou een stock koeler al genoeg moeten zijn.
En als je echt een andere koeler wilt, voldoet een gekantelde tower ook wel. Kijk eens naar de Scythe Big Shuriken en soortgelijken.

Addicted to silent computing

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Inderdaad, voor 3ghz kan je ook voor een lower-budget koeler gaan zoals een Hyper 212, of een Scythe Grand Kama Cross

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Je kan ook kiezen de grote fan weg te halen en een mugen 2 te kopen, als je wil gaan waterkoelen kan ik je aan raden eens bij highflow te kijken, daar hebben ze zo'n beetje alles wat denkbaar is wat je in je loop zou willen hebben.

Verder is het opzich niet erg moeilijk alleen moet je even gewent raken aan de maten van de slangen ed, de xspc rs 360 bijvoorbeeld is geen erg high end radiator, dus als je je hele systeem wil gaan koelen er mee is er kans dat je daar aan te kort komt.

De duurdere en ook beter presterende reeks van xspc,de rx is erg goed, verder zijn de modellen van tfc IMO erg fijn :).

Ook kan je een complete al samengestelde set kopen, dan hoef je niet na te denken over alle losse componenten die je wil/moet hebben.

Verder kan je misschien ook tutorials lezen op het highflow forum.

[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 25-01-2010 16:58 ]

Signature