monitor gaat op zwart als tv uitstaat

Pagina: 1
Acties:

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 07:33
Ik heb een beetje een lastig probleem wat eigenlijk uit het niets is begonnen.
Ik heb hier mijn pc die ik voor van alles en nog wat gebruik, waaronder dus ook als htpc en daarom zit er naast een samsung 2443BW (dvi) ook een onkyo tx-sr507b (hdmi) met daaraan een sony kdl40w4720 aan mijn hd4770 gekoppeld.
Als ik dus aan het studeren ben oid draai ik muziek via mijn receiver, zonder de tv aan te hebben. Dat ging altijd goed tot een paar dagen geleden; zonder dat ik echt iets kan bedenken wat ik heb veranderd, krijg ik, wanneer mijn receiver aanstaat, alleen nog beeld op mijn monitor als mijn tv ook aanstaat. Zodra ik dus mijn receiver aanzet valt het beeld op de monitor weg, zodra ik de tv ook aanzet krijg ik weer beeld op mijn monitor.

Standaard dingen als in catalyst zoeken, ander beeldscherm als primair scherm kiezen, kabels van poort veranderen etc. heb ik al geprobeerd, maar tot dusver geen goede oplossing kunnen vinden.

Mijn huidige (nood)oplossing is het beeld van de tv uitzetten zonder de tv uit te zetten, maar liever zou k gewoon de tv uit kunnen zetten als hij niet in gebruik is.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mogen we ook weten hoe je alles onderling verbonden hebt? Anders wordt het gokken voor ons :P

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Bastard
hd4770 via dvi naar de monitor, hd4770 via dvi-hdmi koppelstukje + hdmi kabel naar de receiver, via hdmi van de receiver naar de tv.
draai verder catalyst 9.12 en w7x64

[ Voor 12% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 12:39 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 14:17
Hoe lang geleden is het begonnen? Kan je niet gewoon systeemherstel doen? Heb je al nieuwe videokaartdrivers geinstalleerd?

Volgens mij ziet de pc de tv als primair scherm. Je zegt dat je hier al naar gekeken hebt, maar check het nog eens.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij word het met een tekening veel duidelijker :D

• Bastard
Mr.Qips schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:38:
Hoe lang geleden is het begonnen? Kan je niet gewoon systeemherstel doen? Heb je al nieuwe videokaartdrivers geinstalleerd?

Volgens mij ziet de pc de tv als primair scherm. Je zegt dat je hier al naar gekeken hebt, maar check het nog eens.
daar dacht k ook aan, maar in catalyst staat mijn 2443BW als primair scherm/main display (wel als beeldscherm 2 ipv 1, maar dat was eerst in vista ook altijd zo en toen werkte het altijd wel). Het is ongeveer 4 dagen geleden begonnen, een week nadat ik win7 heb geinstalleerd ongeveer, drivers e.d. zijn niet veranderd t.o.v. toen hij het nog wel deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 12:48 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

KAdrifter schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:46:
[...]

daar dacht k ook aan, maar in catalyst staat mijn 2443BW als primair scherm/main display. Het is ongeveer 4 dagen geleden begonnen, een week nadat ik win7 heb geinstalleerd ongeveer, drivers e.d. zijn niet veranderd t.o.v. toen hij het nog wel deed.
Als je die twee aansluitingen omdraait dan?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Bastard
Yellowneck schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:48:
[...]

Als je die twee aansluitingen omdraait dan?
dan verandert er niets :(
edit: de monitor wordt dan beeldscherm 1 en de tv beeldscherm 2, maar het probleem blijft bestaan..

[ Voor 20% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 12:56 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Receiver resetten en opnieuw de aansluitingen toewijzen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bastard
receiver heeft weer eens een reset gehad maar dat heeft ook geen effect gehad, een andere input in de receiver lijkt ook geen effect te hebben, zodra de spanning wegvalt bij de tv springt automatisch het primaire scherm naar de tv, waar dus geen beeld meer is, en wordt de monitor uitgeschakeld.
edit: heb wat instellingen in de tv veranderd, en het lijkt er op dat het nu goed is, mijn tv staat nu al ff op standby en ik heb nog steeds geluid.... O-)
edit: en hij is weer uitgevallen....
edit: het is gedeeltelijk op te lossen door de tv in quick start modus te zetten, hierdoor staat hij stand by maar blijft er vermoedelijk spanning op de hdmi poort staan(voor een minuut of 90). Mocht iemand nog de echte oplossing weten...

Iig bedankt voor alle hulp/tips :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 15:36 ]

Pagina: 1