DHCP op een AP activeren werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Ik heb een ziggo internet modem evm3200. Die bevat geen DHCP server.
Nu heb ik zelf een AP(acces point) van Edimax aangeschaft(Edimax EW-7206apg).

Wat ik nu wil is de DHCP server activeren op het AP. Het probleem is dat, zodra ik de DHCP server activeer op het AP zijn er 4 lege velden in te vullen die ik niet begrijp. Zie de afbeelding voor meer informatie. Bij Mode: staan alle modes die het AP ondersteund. (ik weet dus ook niet of AP de goede mode is).

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/3927/edimaxap7206apg.png

het Management Gateway Addres
het DHCP server Gateway IP
het DHCP Dynamic name server IP
het Domain name

De vraag is nu waar moet ik wat invullen als ik het AP aanluit op mijn modem zonder DCHP server.
De volgende regels zijn van toepassing:
-Het management IP mag niet het zelfde zijn als het DHCP server Gateway IP.
-Zoals in het plaatje staat: het ip van het AP moet Uniek zijn.

Help.

Verwijderd

Als je je pc rechtstreeks op het modem hebt aangesloten kun je een ipconfig doen, dan krijg je het ip adres van de default gateway en de DNS server.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit gaat niet werken als je modem geen routerfunctionaliteit heeft (en dat heeft hij niet als hij geen DHCP server heeft).

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Dus als ik het goed begrijp, deelt jouw locale apparatuur geen IP adressen uit.

Als dat zo is houd het in dat je er 1 apparaat op kunt aansluiten die dan een ip adres krijgt.
Om meerdere pc's te voorzien van netwerk functionaliteit, dient het apparaat dat je plaatst tussen je modem en je netwerk routing en/of dhcp functionaliteiten te beschikken.

Om het simpel te zeggen wil je deze situatie creëren (Modem)---(Router)---(Netwerk). Waar de Router de volgende functionaliteiten zou moeten bevatten. Nat, firewall, DHCP en eventueel wat je zelf extra zou willen hebben. Een voorbeeld hier van zijn de linksys WRT varianten, er zullen meerdere mogelijkheden zijn en merken. Ik weet niet of die edimax van jouw die mogelijkheden heeft.

• Charx
Zoals op het plaatje te zien is van mijn edimax heb ik al de DHCP aangezet.
alleen moet ik nu wat meer gegevens invoeren.

DNS geeft de modem trouwens niet door. maar als ik die google zou dat toch genoeg moeten zijn?
NAT en Firewall bezit de Edimax niet. is dat een probleem?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Charx schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:57:
NAT en Firewall bezit de Edimax niet. is dat een probleem?
Ja.

Je hebt in deze situatie niks aan een Accespoint, tenzij je maar 1 draadloze client wilt gebruiken, maar als dat het geval is had je ook die DHCP server nergens voor nodig. Als je meerdere systemen op deze internetverbinding wilt aansluiten heb je een router nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Charx
oke helaas dan ga ik toch maar eens kijken naar zo'n linksys apperaatje
Pagina: 1