Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Overzicht van uren per week *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik een beetje aan het knutselen aan een werkblad waar mijn werknemer het aantal uren dat wij besteden per project kan bijhouden. Aangezien ik helemaal nieuw ben in de wereld van Excell, heb ik als basis een bettingsheet gebruikt om deze vervolgens met de daar al ingebouwde formules om te bouwen tot het werkblad naar mijn keuze. Nu ben ik een heel eind gekomen, maar loop ik in het zich van de haven toch vast.

De sheet: http://www.megaupload.com/?d=1EEX3H20

Mijn vraag: op het 5de tabblad van de sheet is de bedoeling dat er een overzicht komt van het aantal gewerkte uren per weeknummer per project. Zou iemand mij kunnen helpen met de juiste formules zodat de onder tabblad 3 ingevoerde gegevens doorberekend worden in dit 5de tabblad?

Mijn dank is groot, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen d:)b

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is niet de bedoeling van dit forum om alleen de URL van een sheet te geven en een verzoek te dumpen... Overigens kan ik, met Firefox + NoScript, de sheet niet eens downloaden dus dat ga ik niet doen ook ;) We denken graag met mensen mee, maar op deze manier gaat het niet werken. Als je wilt dat mensen de moeite nemen om met je mee te denken, geef dan in het topic zelf aan waar je vastloopt.

Zoals gezegd heb ik het bestand niet geopend, maar in het algemeen: ga in een cel staan, druk op de Fx-knop (functie invoegen), en ga met de muis de wizard door. Al lijkt me dat heel erg een slechte methode, doorklikken zonder te weten hoe en wat levert gegarandeerd slechte en waarschijnlijk foute sheets op. ZOrg eerst dat je weet wat je doet.

Waar loop je precies vast, welke functies overweeg je? Omdat je nieuw bent met Excel: hoe zou je het met pen en papier doen met papieren tabellen? Schrijf dat eens uit, dan is het simpelweg vertalen naar formules: de lijst formules is onder F1 te vinden. Overigens, als je helemaal nieuw bent in Excel: ga eerst een paar howto's lezen. Lees ook tenminste F1 => "Basisprincipes voor werkbladen en tabellen in Excel" en scan ter inspiratie ook gewoon de hele lijst formules. Dan moet je er waarschijnlijk al helemaal uitkomen, als je in je hoofd hebt hoe je het op papier zou doen.

Laat gerust weten als / waar je vastloopt natuurlijk, dan denken we graag mee. Maar "doe effe de formule van tabblad 5" is niet de bedoeling.
offtopic:
Ik heb de topictitel aangepast: 'hulp bij werksheet' is zegmaar niet informatief. (Schrijf Excel goed en) zeg dan wat er niet lukt, zodat men weet of het nuttig is voor de lezer om het topic te openen. Dan krijg je meer/betere bezoekers :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses zo was het ook niet bedoelt, ik ga wel een aantal howto's lezen! bedankt voor je reactie!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Zoals gezegd: roep gerust als je vastloopt en geef dan even aan waar precies, dan denken we graag mee :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)