Linux kernel - Make xconfig - small font

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Hallo,

Sinds lange tijd ben ik weer een kernel voor opensuse 11.2 aan het maken. Dit is me reeds gelukt, echter als ik nu nogmaals "make xconfig" open dan zijn alle letters zo klein dat ik een vergrootglas moet opzetten om het te lezen.

Nu is 11.2 standaard geleverd met qt4 en heb dus qt3 en qt3-devel geinstalleerd. De config tool van qt3 werkt niet, althans hij slaat de config op maar gebruikt de config niet.

Graag zou ik de letters van xconfig groter maken zodat ik deze weer kan lezen. Is hiervoor ergens een config file?

Overigens werkt de config tool van qt4 wel. Maar deze config wordt niet toegepast!

Ik hoop dat iemand me kan helpen (gconfig en menuconfig wil ik niet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draai je xconfig wel als root? Anders kan ie het namelijk niet opslaan. Probeer anders ook eens save as te doen en dan opslaan in /usr/src/<kernel-versie>/.config, zodat je zeker weet dat je .config in de goede dir staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
xconfig draai ik inderdaad als root.
Het gaat dus niet om het ophalen of saven van de ".config" dit werkt wel allemaal gewoon.

De instellingen in het menu zijn onleesbaar.
Bijvoorbeeld het kopje general settings ziet er uit alsof het in puntgroote 4 is geschreven.

Mits er in de .config een optie zit om de groote van de letters aan te passen, maar daarmee ben ik onbekend!

[ Voor 17% gewijzigd door BSeB op 25-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer make menuconfig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wilde gok: je Qt gebruikt zijn eigen fontinstellingen en die verschillen per gebruiker en per Qt-versie. Als je als root eens 'qtconfig' en/of 'qtconfig-qt4' draait en daar de fontgrootte aanpast, werkt het dan beter?

De andere optie is inderdaad 'make menuconfig' - dan heb je gewoon iets in een console en dus je normale consolefonts.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
odysseus schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:14:
Wilde gok: je Qt gebruikt zijn eigen fontinstellingen en die verschillen per gebruiker en per Qt-versie. Als je als root eens 'qtconfig' en/of 'qtconfig-qt4' draait en daar de fontgrootte aanpast, werkt het dan beter?

De andere optie is inderdaad 'make menuconfig' - dan heb je gewoon iets in een console en dus je normale consolefonts.
Ik heb via de commandline alleen toegang tot qtconfig welke de qt4 config regelt. De qt3 config kan ik niet benaderen. Liever gebruik ik geen menuconfig, omdat xconfig meer info in 1 oogopslag bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als het goed is wordt de schermopbouw ook door qt4 gedaan, via een compatibiliteits module voor qt3 apps. Deze module gebruikt de instellingen van qt4, dus qt4 goed instellen voor de root-gebruiker zou voldoende moeten zijn.
Log anders eens een keer in als root in X, dan worden de configbestanden voor qt gegenereerd (voor zover ze nog niet bestonden) en kan je wat makkelijker de instellingen veranderen.

Een ander ding wat je kan proberen is om su met optie -p of -m te starten. Dan wordt je wel superuser, maar met behoud van de omgevingsvariabelen van de actieve gebruiker.
-m
-p
--preserve-environment
Do not change the environment variables `HOME', `USER', `LOGNAME', or `SHELL'. Run the shell given in the environment variable `SHELL' instead of the shell from USER's passwd entry, unless the user running `su' is not the superuser and USER's shell is restricted. A "restricted shell" is one that is not listed in the file `/etc/shells', or in a compiled-in list if that file does not exist. Parts of what this option does can be overridden by `--login' and `--shell'.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
Het is niet gelukt, op dit moment gebruik ik menu xconfig via een ssh verbinding (x11 forwarding) op een laptop linux client.

Hier is alles wel op te lezen en dit werkt ook. Geen idee waarom ik het niet op de server aan de gang kreeg.

We kunnen in ieder geval verder.

Het leek alsof de qt4 config niet werd geladen en de qt3 config niet werd gevonden en daardoor terug werd gevallen op de qt3 defaults. Overigens had ik qt3 en qt3-devel geïnstalleerd. Misschien dat qt3 en qt4 conflict hebben en had ik alleen de devel moeten installeren voor de header files en dat de qt4 gebruiken voor de uitvoering. op deze wijze wordt de qt3toqt4 app gebruikt.
Overigens id idt alleen een hersenspinsel.
Pagina: 1