Ik kom er zo één twee drie niet uit, dan maar even een draadje.
Ik heb vorige week een HTPC in elkaar gezet met de volgende hardware-specs:
Na het installeren van Windows 7 ultimate en updaten van de benodigde codecs heb ik zo'n beetje alle audio- en videoproblemen getackled, maar audio-cd's willen niet fatsoenlijk afspelen. Er komt geluid uit, maar traag, haperend en maar bij vlagen heel kort vloeiend. Het lijkt ongeveer op een audio- of videobestand dat niet gebufferd kan worden.
Ik kan de cd's wel gewoon rippen, daarna spelen ze vanaf de harddisk vloeiend. De speler speelt ook gewoon DVD's en software af.
Wie weet hier een oplossing voor? Moet ik nieuwe firmware voor de DVD-brander hebben of is er een setting in Windows die dit oplost?
Ik heb vorige week een HTPC in elkaar gezet met de volgende hardware-specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X2 250 | € 55,47 | € 55,47 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 34,94 | € 34,94 |
| 1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 73,49 | € 73,49 |
| 1 | Gigabyte GV-R455D3-512I | € 37,54 | € 37,54 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G | € 46,06 | € 46,06 |
| 1 | Nox Media Imon | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Samsung SH-S223C | € 16,04 | € 16,04 |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS | € 70,50 | € 70,50 |
| Importeren | Totaal | € 429,04 | |
Na het installeren van Windows 7 ultimate en updaten van de benodigde codecs heb ik zo'n beetje alle audio- en videoproblemen getackled, maar audio-cd's willen niet fatsoenlijk afspelen. Er komt geluid uit, maar traag, haperend en maar bij vlagen heel kort vloeiend. Het lijkt ongeveer op een audio- of videobestand dat niet gebufferd kan worden.
Ik kan de cd's wel gewoon rippen, daarna spelen ze vanaf de harddisk vloeiend. De speler speelt ook gewoon DVD's en software af.
Wie weet hier een oplossing voor? Moet ik nieuwe firmware voor de DVD-brander hebben of is er een setting in Windows die dit oplost?
Slecht idee... Hoe laat?