Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[office 2007] Outlook werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:49
Goedemorgen,

Ik ben al heel de ochtend bezig mijn Outlook aan de praat te krijgen, maar deze wil niet meer werken. Daarmee bedoel ik: opstarten. De volgende melding krijg ik:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Versie van toepassing: 12.0.6524.5000
Tijdstempel van toepassing: 4b0761e4
Naam van foutmodule: mspst32.dll
Versie van foutmodule: 12.0.6514.5000
Tijdstempel van foutmodule: 4a89d536
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0001e19e
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
LCID: 1043
Brand: Office12Crash
skulcid: 1043

Dit is begonnen sinds een bluescreen. Ik werk met Vista.
Wat heb ik gedaan:

Alle updates zijn geïnstalleerd tot nu. Dit was al voor de crash. Even gecontroleerd.
Ik heb het .pst net zolang door de scanner gehaald totdat er geen fouten meer waren.
In de veilige modus start hij ook niet meer op. Microsoft Outlook Connector is uitgeschakeld.
De herstel modus bied geen oplossing.
Een hotfix van microsoft wat aanbevolen wordt in de KB-artikelnummers: 977032, 977231 installeert wel, maar werkt niet. Het zou namelijk met dit bestand te maken kunnen hebben: mspst32.dll

Zijn er nog andere oplossingen? Het is nogal belangrijk

Alvast bedankt! _/-\o_

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Heb je het profiel al eens weggegooid en opnieuw gemaakt?
Start--configuratiescherm--email (in XP) Vista weet ik zo uit mijn hoofd niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• harydoo
Ja, dat heb ik gedaan. Je gooit dan als het ware je .pst bestand weg. Ik heb dat gedaan, maar eenmaal verder doorgaan met opstarten krijg ik alsnog die melding. Dus daar zit het niet in. Zucht. Blijkbaar is het een lastig probleem want er op heel internet weinig reacties hierover. En de weinige waar het een oplossing was, werken bij mij niet.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
maak je toevallig gebruik van symantec?
First, I disabled the Exchange client extension.
Afterwards I uninstalled Symantec, rebooted, and reinstalled the exact same version (didn't have a new one handy yet)
Re-enabled the Exchange client extension in Outlook and VOILA,

Everything magically works beautifully now. A good guess would be that Office install conflicts with the Symantec version of a shared file. - maybe this mscvr80.dll file that Outlook complains about.

Desktop | Server | Laptop

• harydoo
Nee, daar maak ik geen gebruik van.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Nou, ik maak me niet meer zo druk over fouten waar ik lang voor moet zoeken. Cd erin, reinstall kost je hoogstens een half uur

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 25-01-2010 17:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:09

Haan

dotnetter

Ook geen andere add-ons geïnstalleerd voor Outlook in gebruik die voor problemen kunnen zorgen (waarschijnlijk niet, die worden dan vanzelf al uitgeschakeld). Je heb na weggooien profiel ook gecheckt of er geen .pst files meer waren achtergebleven?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• harydoo
Ik heb verder geen andere add-ons geïnstalleerd. Na alle profielen weg gooien krijg ik nog steeds de melding. Je maakt eerst een ander profiel aan. Dan start outlook verder op en dan gaat het mis.

Opnieuw installeren kan wel, maar dan moet ik alles weer opnieuw gaan instellen wat veel tijd gaat kosten. Ook lees ik op diverse sites dat opnieuw installeren niet lijkt te helpen omdat de dll's ergens blijven staan.

Verwijderd

St@m schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:57:
Nou, ik maak me niet meer zo druk over fouten waar ik lang voor moet zoeken. Cd erin, reinstall kost je hoogstens een half uur
Sommige crashes hebben een onderliggend probleem waardoor een herinstallatie niks oplost (heb ik al wel vaker meegemaakt), dan heb je een half uur verspeeld en is het probleem nog niet opgelost.

Verwijderd

en wat als je C:\windows\system32\mspst32.dll nou eens uit deze map knipt en ff op je bureaublad zet en dan outlook opstarten? kijken of hij het bestand opnieuw aanmaakt?
Of mspst32.dll van internet downloaden en in de system32 map zetten?

• harydoo
Dat was een goed idee Willie.
Ik heb de dll uit de system32 map gehaald. Dat hielp niet. Toen heb ik in de map waar ook het bestand scanpst.exe staat, het .dll bestand omzet naar old.dll
Bij het opnieuw opstarten begon outlook met een soort van installatie. Helaas crashte hij opnieuw. Ik zie wel dat er een nieuw mpst32.dll is aangemaakt, maar dat het niet helpt.

Nog meer suggesties?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik denk dat je wat tussenstapjes moet maken om uit te vinden waar nu echt het probleem zit.

Als je inlogt als een andere gebruiker (maak een testgebruiker aan als je maar 1 gebruiker hebt) en deze configureert met een POP3 account; werkt het dan?

Zo ja; Als je deze testgebruiker dan configureert met je Outlook Connector account; werkt het dan?

Als beide vragen met "Ja" beantwoord zijn, dan ligt het probleem in een configuratie instelling en is de installatie zelf verder goed.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Outlook XP en Windows 7 probleem opgelost,

Mijn problemen waren vergelijkbaar:
Na installatie van Office XP startte Outlook niet op, maar meldde:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Versie van toepassing: 10.0.2627.1
Tijdstempel van toepassing: 3aa6030d
Naam van foutmodule: unknown
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00000008
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Outlook kreeg ik niet aan de praat, ook niet naar herinstallatie. Overigens werkten de andere onderdelen van Office XP wel onder mijn Windows 7.

Vervolgens heb ik windows 7 in de veilige mode opgestart.
En daarna Outlook opgestart. Opnieuw een foutmelding, maar een betekenisvolle.
In een foutmelding stond:
.. ernstige fout in .... outlook services voor mobiele apparatuur...uitschakelen?
Ik heb deze service uit laten schakelen.

Vervolgens startte Outlook wel op en ook daarna ook in de gewone (niet-veilige) mode.
Wel had outlook wat wat problemen om mappen te vinden, die heb ik opnieuw aangemaakt.

Mijn adresboek in Outlook XP werkt nu weer.

Ruud

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Vergeet Service Pack 3 voor Office XP en de overige updates niet te installeren. Uit je foutmelding blijkt dat je dit nog niet gedaan hebt.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1