[2003] Webserverperformance testen?*

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik ben aan het experimenteren met hosting vanaf thuis. Geen extreem zware site, ook niet veel bezoekers (ik mik op 10 bezoekers per dag in de eerste week tot 100 bezoekers in de nabije toekomst). Groeit het verder, gaat het buiten de deur. Ik gebruik XAMPP (Apache, PHP en de hele riedel in 1 pakket). De site is gebaseerd op Joomla. Internet is Ziggo Z3 (5Mb Up)

Wat ik wil weten is hoe ik de serverperformance in kan schatten. Ik draai tijdelijk met een Intel Quadcore 6600 en dat gaat perfect, met het oog op stroombesparing (en het feit dat die Quadcore eigenlijk mijn desktop is) wil ik een AMD XP3200+ (2 Ghz) neerzetten icm Server 2003.

Is er een programma die een benchmark kan doen hoe de server reageert bij, zeg, 10 bezoekers die tegelijkertijd query's zitten te doen in de database? Ik kan mezelf moeilijk in tienen splitsen om dat te gaan testen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Apache heeft daar voor erg basic testen 'ab' (Apache Bench) voor, misschien kan je daar eens mee gaan spelen? Er zijn verder wel meer (intelligentere) tools beschikbaar.

Ik pas verder je topic titel even aan, want je wil voornamelijk een website/webserver testen :)