Toon posts:

Problemen met netwerk (wireless)!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,
Ik heb bij ons thuis een probleempje met onderhand 3 verschillende nieuwe computers op het netwerk.
Wij hebben thuis 6 computers, waarvan er 3 normaal functioneren op het netwerk. Dit zijn overigens oudere computers, waarvan 1-tje is verbonden met een kabeltje, en de andere twee via een wireless netwerk met een 802.11g ondersteunde netwerk kaart.
De overige 3 computers zijn nieuwere computers, welke eigenlijk allemaal 802.11n als standaard protocol hebben, maar wel backwards compatible zijn.
Het netwerk bestaat uit een SpeedTouch 546v6 modem die geleverd werd door de provider Online, en die bridged is ingesteld.
De router die ik er achter heb hangen is een US Robotics 5461, welke dus ook als het modem functioneerd aangezien ik de speedtouch heb gebridged.

Het probleem met de nieuwere computers is dat de verbinding met het internet niet stabiel is.
Soms doet deze geheel niets, terwijl er gewoon wordt gemeld dat er internet toegang is, en in de router ook de computer als gekoppeld staat.
Het vreemde is dat dit probleem zich alleen voordoet bij draadloos internet.
Als de computers met een LAN kabel worden aangesloten, is er helemaal niets aan de hand.
Persoonlijk vermoed ik dat het een conflict is met de nieuwe 802.11n protocols en mijn oude USR5461.
Ik zou ook graag jullie mening hierover horen, en of jullie misschien enige suggesties hebben.
Als er nog extra info nodig is, dan hoor ik het graag, en zal ik ook zo spoedig mogelijk extra toelichtingen geven.

Met vriendelijke groet,
Jasper de Kroon

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
Wat werkt er dan niet? kan je wel bijv. www.google.nl pingen? of het ip adres van google. Op de momenten dat het wel werkt: werkt het dan goed of veel packetloss? Wat dingetjes om het wat meer de pinpointen.

Zelf vermoed ik dat ie gewoon te oud is. Arm routertje trekt die meerdere draadloze signalen gewoon niet. Je zal ook wel wpa encryptie gebruiken? En wellicht ook nog eens p2p verkeer. Zie ook eerste review hier:
pricewatch: U.S. Robotics USR805461 MAXg (125Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps, USB Printserver)

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg werkte het pingen naar web adressen wel, maar het bezoeken van dezelfde website in de browser wou dan weer niet lukken.
De router en zowel de modem hebben beide de nieuwste firmware.
Verder maak ik voor het downloaden eigenlijk nooit gebruik torrents, maar alleen maar usenet. Dus het aantal connecties zou dan ook mee moeten vallen.
Op het moment ben ik zelf ook wat aan het klooien geweest, en heb de draadloze router nu ingesteld als acces point. Op het moment kan ik nu weer normaal internetten op 1 van de nieuwe computers.
Ik weet niet voor hoe lang dit blijft werken, dus ik hou iedereen op de hoogte.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 09:30
ligt het conflict hem niet in de bridge configuratie?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou heel goed kunnen, daarom ben ik daar ook weer even vanaf gestapt.
Op het moment dus de router USR5461 ingesteld als acces point voor de SpeedTouch 546v6.
Tot nu toe is het de hele ochtend al werkende, dus het probleem zou miss. opgelost zijn, maar dat kan ik pas met zekerheid zeggen als het een hele dag zonder problemen heeft gedraaid.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem leek inderdaad te zitten in het feit dat ik de modem als bridge had gemaakt.
Alles lijkt nu prima te werken. Ik zal over een weekje ook nog wel eens een keertje mijn bevindingen plaatsen.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de bijdrage.

Met vriendelijke groet,
Jasper de Kroon
Pagina: 1