Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is hier misgegaan? Voeding 2e keer doorgebrand.

Pagina: 1
Acties:

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Ik heb een leuke game PC samengesteld bij Alternate voor mijn nichtjes (Sims 2&3) en neefje (Fifa10) met de volgende hardware:
GigaByte GA-MA785GMT-UD2H AM3
AM3 Athlon II X2 250 3GHz (met kijk op de toekomst voor een X4 of zo)
Geil 4GB DDR3 1333
Club3D HD 4890 1GB DDR5
500 GB Sata2 Samsung Spinpoint
NEC Sata DVD brander
... dat alles in een mooie pianolak zwarte behuizing met 550W voeding. (MS-Tech LC-05B)
met extra 80mm in- en outtake fans.

Dan zou je denken: kan makkelijk, voor deze videokaart wordt een 500watter gevraagd en 600 Watt voor CrossFire.
De rest van de hardware verbruikt ook niet denderend veel, de CPU namelijk 65W tops.

Wat gebeurt er nou: de voeding brandt door na een uurtje NFS:Undercover. Dat kan. Productiefoutje is mogelijk, voeding werkt niet naar behoren, zoiets kan.
Behuizing retour, na meer dan een week (en geouwehoer) weer een nieuwe kast opgestuurd gekregen, vandaag bouw ik alles weer in, de installatie was niet corrupt door stroomverlies, ik kon doorgaan waar ik gebleven was. Dit keer hield ie het 3 uurtjes vol en toen brandde die voeding óók door!

Nu is het zo dat ik om advies heb gevraagd alvorens dit alles te bestellen en mij is gezegd dat dit alles gezamenlijk kan. Bij de voeding zat maar één 6-pins aansluiting, dus kabeltje erbij gedaan om de videokaart ook van stroom (2 stekkers) te kunnen voorzien.

Het is wel een beetje een gaar merk volgens mij dat MS-Tech, maar een 550W voeding die deze videokaart niet trekt? Dat gaat nog verder dan die gare Q-tec voedingen!

Wat is hier misgegaan? Ben ik gewoon in dat merk gestonken? Heeft Alternate mij verkeerd voorgelicht? Is 550W gewoonweg niet genoeg voor een enkele HD4890? Wilde iemand stipt om 5 uur naar huis?

Ondertussen gaat deze behuizing dus weer retour richting Alternate met een verzoek om eens beter naar de vragen van klanten te luisteren of beter te lezen en geen dingen af te rafelen, want nu zit ik dus wéér met de gebakken peren.
Ik stelde ze duidelijke vragen over wat ik voor behuizing/voeding moet nemen bij die videokaart. Ik stond notabene zelfs nog open voor een losse kast met aparte voeding, maar nee, dit was goed genoeg....

Iemand ideeën of dezelfde ervaringen?

Ici kann uw Werbung staan

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ja MS-Tech is vermoedelijk in hetzelfde klasse als Q-tec! Dus die krijgt het niet voor elkaar om dit systeem netjes te poweren...

Koop gewoon een fatsoenlijke voeding. Dat zou al heel veel schelen... Een 500Watt van een A-merk en hij trekt het prima! Ga desnoods klagen bij Alternate dat de voeding het toch niet trekt. Kan je vast wel wat mee

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt het er over dat de voeding voorzienis van 1x 6pins voedingsaansluiting welke je "ergens" voor gebruikt hebt en een extra verloop kabeltje hebt gekocht om de VGA kaart te voeden, mijn vraag is nu waar heb je nu de eerst genoemde 6pins voedingskabel voor gebruikt. Deze kabels zijn namelijk eigenlijk uitsluitend voor VGA kaarten bedoeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:45:
Je hebt het er over dat de voeding voorzienis van 1x 6pins voedingsaansluiting welke je "ergens" voor gebruikt hebt en een extra verloop kabeltje hebt gekocht om de VGA kaart te voeden, mijn vraag is nu waar heb je nu de eerst genoemde 6pins voedingskabel voor gebruikt. Deze kabels zijn namelijk eigenlijk uitsluitend voor VGA kaarten bedoeld.
Ik mag hopen dat jij mij het voordeel van de twijfel geeft door te denken: hij zal ze wel beiden in de videokaart geplugd hebben zoals de bedoeling is?! ;)
duh

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Voor de voeding die er uiteindelijk in komt kun je hier een berichtje posten: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

En ik denk ook dat de voeding een 13 in een dozijn bokkiewokkie©® ding is die het opgegeven vermogen bij lange na niet haalt :P Tijd om er een goede voeding in te zetten dus.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
_Dune_ schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:45:
Volgens mij bedoelt hij dat hij de 6-pins in de graka heeft gestoken icm een verloopkabeltje(HD 4890 vraagt 2 PCI-e stroomconnectors als het goed is. Mijn 4870 heeft er ook 2 nodig.)

http://specs.tweak.to/16567

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:49:
Voor de voeding die er uiteindelijk in komt kun je hier een berichtje posten: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

En ik denk ook dat de voeding een 13 in een dozijn bokkiewokkie©® ding is die het opgegeven vermogen bij lange na niet haalt :P Tijd om er een goede voeding in te zetten dus.
Zoals ik begrepen had, zal een A-merk 500+W voeding het wel trekken, maar nu Alternate dus zien te overtuigen dat ze mij iets verkeerds hebben aangeraden. Hoe werkt dat in die winkels? Weten ze zelf wel dat dat merk gewoon gaar is en niet voldoet aan zijn eigen eisen?

@ hierboven:
Check, jij begrijpt het :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 24-01-2010 23:55 ]

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Gewoon een nieuwe voeding kopen en niet luisteren naar wat #random shop medewerker denkt te weten ;)

Dit is bijvoorbeeld een super voeding:
Zalman voeding

Misschien beetje overkill maar als je aan quadcore denkt later of verdere upgrades/oc'n etc
dan is het altijd leuk wat reserve te hebben.

God does not play dice

Verwijderd

Die kasten met bijgeleverde no-name voedingen zijn van enorm slechte kwaliteit.

De webshop waar ik ooit eens gewerkt had kwamen regelmatig zelf geassembleerdere systemen retour met een kapotte voeding. De reden? Een Crossfire/Sli-setup met een quadcore, op een magere sub-450W voeding :N

Kijk dus naar een betere, antec bijv.

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
-AzErTy- schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:57:
Gewoon een nieuwe voeding kopen en niet luisteren naar wat #random shop medewerker denkt te weten ;)

Dit is bijvoorbeeld een super voeding:
Zalman voeding

Misschien beetje overkill maar als je aan quadcore denkt later of verdere upgrades/oc'n etc
dan is het altijd leuk wat reserve te hebben.
Nou, het is meer de bedoeling dat het mij niks meer kost! Ik kan aantonen dat het niet van mijn kant is dat dit fout gaat en dat ik bereid was andere opties te overwegen...

Voordat iedereen ook verder gaat met: "deze voeding moet je hebben", dat is mijn punt niet, ik weet best wat ik moet hebben, alleen wilde meer inzicht over mijn situatie en weten wat ik hiermee kan.

Morgen is Alternate in ieder geval de eerste die ik spreek :)
Aangezien het met deze behuizing al vanaf het begin dus mis is: voeding brandt door, ik netjes een begeleidende brief gemaakt met uitgeprinte mailtjes omtrent de keuze en aanraden van deze kast, retour duurt een eeuwigheid, kast stond daar een week in hun magazijn te wachten op beoordeling en vervolgens een irritante knaap aan de andere kant van de lijn met 'zo spoedig mogelijk' als stopwoordje en een berg excuses om em dan nog naar het verkeerde adres te versturen! 8)7
Ze mogen mij nu wel even tegemoet komen als het ff kan! Ben verdorie al vanaf voor de kerst bezig hiermee!

Verwijderd

Vraag je jezelf wel eens af waarom die kast nog geen 45 euro kost?

En een beetje voeding al tegen de 60 euro ?

Er is een reden waarom die dingen zo goedkoop zijn. De voeding is op bezuinigd, zijn B-onderdelen en wanneer er load op komt knallen ze eruit, omdat ze er niet voor gebouwd zijn.

De oplossing is, de voeding zelf vervangen. Alternate zal je denk ik niet meer dan een gelijkwaaardig item meegeven, of aanbieden dat je de kast in z'n geheel mag retourneren. Nu kan je alternate wel aansprakelijk stellen voor het leveren van een kast met 2x een kapotte PSU, in de hoop dat je wat beters terugkrijgt, maar voor 4 tientjes zou ik echt geen top-spul verwachten. Je mag blij zijn dat die PSU ook de rest van je hardware niet heeft meegenomen.

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Zit zeker ook wat in, maar als zo vanaf moment nummer 1 hadden opgelet had dit alles niet hoeven gebeuren toch?

Ik heb gewerkt in een aanhangerbedrijf. Klanten die zelf iets samenstelden om dat ding zelf te bouwen kwamen af en toe ook met te lichte assen aanzetten. Daar ben je toch verkoper voor, om ze goed advies te geven en om ze tevreden te stellen? En niet om ze door de aanhanger heen te laten zakken? Prijs daar gelaten natuurlijk...

En daarbij, als alles stock draait, moet er toch geen rede zijn om door te branden, ondanks dat het een B-merk is? 550W is 550W!
Word gek van al die bedrijven die alles zo goedkoop mogelijk willen maken. Dan wil ik het óók goedkoop, maar dan werkt het spul niet! ja daaaaaag! 8)7

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Jism. Niet op bezuinigen, goedkoop duurkoop. En daarnaast gaat een échte PSU ook efficiënter om met de stroom, gevolg: besparing op energierekening ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 25-01-2010 00:24 ]

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 14:35

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wat je nu zegt klopt niet, 550W is geen constante 550W tenzij het een 80 Plus logo heeft.

550W op de doos betekent piekspanning, dat wil zeggen dat hij het niet lang zal volhouden als hij constant 550W moet gaan leveren.

Ook raad ik je aan NOOIT te besparen op een Voeding, Cooler Master of Zalman wtf!

[ Voor 16% gewijzigd door Wahloh op 25-01-2010 00:26 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11

Aganim

I have a cunning plan..

Als Alternate aangeeft dat die flutvoeding genoeg moet zijn, mag je daar ook van uitgaan. Je hebt geïnformeerd bij de winkel, waarmee jij aan je plicht als koper hebt voldaan. Als de winkel een foutief advies geeft, is dat voor zover ik weet hun probleem.

Een volledig gratis voeding is misschien te hoog gegrepen, maar kijk of je het verschil tussen een losse kast en voeding en wat je nu hebt betaald bij mag leggen in ruil voor een nieuwe voeding. Als Alternate het andere deel opzich neemt, lijkt me dat niet meer dan redelijk in dit geval.

Verwijderd

DaViDoViTsCh schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:21:
Zit zeker ook wat in, maar als zo vanaf moment nummer 1 hadden opgelet had dit alles niet hoeven gebeuren toch?

Ik heb gewerkt in een aanhangerbedrijf. Klanten die zelf iets samenstelden om dat ding zelf te bouwen kwamen af en toe ook met te lichte assen aanzetten. Daar ben je toch verkoper voor, om ze goed advies te geven en om ze tevreden te stellen? En niet om ze door de aanhanger heen te laten zakken? Prijs daar gelaten natuurlijk...

En daarbij, als alles stock draait, moet er toch geen rede zijn om door te branden, ondanks dat het een B-merk is? 550W is 550W!
Word gek van al die bedrijven die alles zo goedkoop mogelijk willen maken. Dan wil ik het óók goedkoop, maar dan werkt het spul niet! ja daaaaaag! 8)7
Ja maar het is de verantwoording niet van Alternate om jou op een minder zware PSU te wijzen.

Dit zijn voedingen die prima in kantoorsysteempjes doen, maar wanneer je games gaat knallen met een Quadcore en een HD4890 enz dan klappen die dingen eruit.

Ik heb ze vaak genoeg binnengehad, geassembleerde systemen ter waarde van 600 euro, met een kast van 4 tientjes en een Sub-400W voeding. Ja de oorzaak is duidelijk. Maar hoe leg je een klant uit dat de kast die hij genomen is beter maar niet in combinatie kan doen met zijn hardware.

Goedkoop is inderdaad duurkoop, en vroeger was het zelfs zo dat bij stervende voedingen ze nogal de neiging hadden de rest van je hardware mee te slepen. M.a.w kijk voor een wat betere PSU, de Antec Truepower 380W bijv. Is met een Dual 12V rail / meer dan voldoende Amps en een 80% certificering. Kost ook nog eens niet zoveel.
Wahloh schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:26:
Wat je nu zegt klopt niet, 550W is geen constante 550W tenzij het een 80 Plus logo heeft.

550W op de doos betekent piekspanning, dat wil zeggen dat hij het niet lang zal volhouden als hij constant 550W moet gaan leveren.

Ook raad ik je aan NOOIT te besparen op een Voeding, Cooler Master of Zalman wtf!
Sinds wanneer is een voeding ook echt 550W als er een 80 plus logo op staat?

Een 80 plus logo is niets meer dan dat de PSU 80% efficient weet om te gaan met de inkomende energie, er is altijd wel een restje dat verloren gaat, maar o.a qtecs houden nog geen 10% efficientheid over na full load. Zo'n Q-tec wil overigens ook nog wel eens een kilowatt uit het stopcontact trekken, vooral als je de zogenaamde zware PSU grondig belast.

Tegenwoordig is elke voeding gewoon echt het wattage wat erop staat, behalve met budgetPSU's die met kasten komen. Sommige voedingen kunnen zelfs meer leveren dan dat er gespecifieerd staat.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 00:43 . Reden: verkwikte quote ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik heb even gekeken op de MS-tech website en die 550 Watt voeding levert <300 watt op de 12 volt rail. Verder hebben de specs alle schijn van een voeding die nog steeds voor het P3 tijdperk ontworpen wordt. Dus daar heb je ook meteen het antwoord waarom die boel door brandt.

MS-Tech == Troep.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Sja, je koopt een product -> product kapot -> Alternate vervangt door eenzelfde model
Hiermee voldoen ze volgens mij wel aan hun plicht.

Dat ze zeggen dat alles gezamelijk kan, kan je hen niet verwijten. Alles is pincompatibel (buiten 1x PCI-E versus 2x PCI-E, echter ook opgelost door dat kabeltje), de voeding voldoet aan ATX specs en 550W zou voldoende moeten zijn.

Je kan dus de vervangende kast+voeding uit RMA terugkrijgen en er zelf een deftige voeding insteken.
Je kan vragen of je mits opleg niet naar een andere case+voeding kan. (die extra kost had je ook gehad als ze initieel hadden gezegd dat het niet zou lukken met de voeding).
Je kan gewoon dagwaarde proberen terug te vragen en vanaf dat moment nog zien wat je doet.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 12:46
Een degelijke, efficiënte voeding spaart niet alleen de energierekening maar gaat ook langer mee aangezien er minder warmte wordt geproduceerd. En het is gewoon nice om goeie spullen te hebben.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Deze voeding moet het toch ook kunnen trekken lijkt me?
Want op de verpakking van de videokaart:
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended
Nou daar heb ik dus dat kabeltje voor, want kennelijk zit dat niet op elke voeding... Of zit ik ernaast? Moet ik specifiek een voeding hebben van 500W met twéé PCI-e connectoren?
Wahloh schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:26:
...550W is geen constante 550W...
Je weet best wat ik bedoel! ;)

[ Voor 64% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 25-01-2010 02:26 ]

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Dat is nu niet direct een super 500W voeding:

Moederbordaansluiting
1 x ATX (20-polig) of
1 x ATX 2.0 (24-polig)
Extra aansluiting
1 x ATX12V (4-polig)
Stroomaansluitingen
4 x 5,25 inch
1 x 3,5 inch
2 x Serial-ATA
Stroomaansluitingen AGP/PCIe
1 x PCIe

Jouw moederbord heeft een 8 pins cpu aansluiting, geregeld kan je met 4pins wel weg komen maar dit kan instabiliteit geven. Zeker als je denkt aan een quad core upgrade later dan kan je nu beter veilig spelen!

Daarnaast heeft deze voeding in het algemeen echt wel heel weinig aansluitingen.

God does not play dice

Pagina: 1