Toch maar ff vraagje over Winroute

Pagina: 1
Acties:

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16
Ik heb net de hele search doorgespit over hoe je Winroute Lite goed moet instellen zodat ie met email overweg kan, maar geen van de oplossingen lijkt te werken. Hier is mijn probleem:

Ik probeer via Winroute Lite met Outlook Express 5 door mijn ISDN-lijntje op de World access server mijn mail te krijgen (om het maar in 1 zin samen te vatten :) ). Het probleem is, ik kan wel mail versturen, maar niet ontvangen (gecheckt met webmail). Ik heb al allerlei port mappings geprobeerd, maar ze lijken allemaal niet te werken.
Kan iemand mij helpen????? :'(

The cyclographing developer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Winroute zuight sowieso al, maar toch moet het mogelijk zijn. Ik ben er zelf gewoon mee gestopt, omdat er niet wijs uit te worden werd. Sygate werkt vele malen prettiger en is nog veel simpeler ook :).

Ik neem aam dat je wel de goede smtp server in hebt gesteld bij outlook (of is dit een hele stompzinnige vraag? |:( )

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 00:58 schreef Ratch het volgende:
Ik neem aam dat je wel de goede smtp server in hebt gesteld bij outlook (of is dit een hele stompzinnige vraag? |:( )
Blader eens door GoT heen en besef dat juist dit soort vragen vaak tot een antwoord leiden >:)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gisteren ff een uitdraai gemaakt van een documentje hoe je winroute lite moet installeren, ik heb al instellingen doorlopen en het werkt perfect! :7

Winroute Lite manual html

Doe het op die manier en dan moet het werken! 8-)

Whatever.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

enne, portmappings heb je niet nodig hoor! Je hoeft alleen maar de mailserver te enablen. Aliassen aanmaken en mailboxen en dan met je client via POP3 van winroute je mail ophalen. Maar idd check ff de manual hierboven, daar staat alles kraakhelder in :)

Mijn iRacing profiel

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nog ff een vraagje. ;)

Heeft winroute lite ook een vuurmuur? :?
Heeft de pro versie zoveel zin in een klein netwerkje?

Whatever.

• Potatoman
Winroute lite kan ook dienst doen als brandpreventie ja :)
En ik heb alle servers, gateways en weetikveelwat goed ingesteld op de client, want alle andere troep die niet een standaard poort gebruikt doet het wel.(FTP, news etc.) Ik kon vanmorgen zomaar mijn email opeens wel ophalen, en als ik nu weer een testmail naar mezelf stuur krijg ik hem weer niet :(

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je dat documentje gelezen? En alles zo ingesteld....

De standaard dingen zouden dan moeten werken. Bij mij doet WWW/Mail/ICQ/Napster het. :+

Geef es meer info dan.

Whatever.

• Potatoman
Meer info:
Winroute PC IP: 192.168.0.13
Geen Port mapping ingesteld, eerst wel maar werkte ook niet.

Client PC1 IP: 192.168.0.14
Gateway=192.168.0.13
DNS=192.168.0.13
Outlook express
smtp= mail.wxs.nl op 25
pop3= pop.wxs.nl op 110

kan wel op send/receive messages drukken zonder errorberichtje, maar ik ontvang dan niet de berichten die ik bij webmail in mijn mailbox zie.
Als ik berichten verstuur zie ik ze wel bij webmail verschijnen.
BTW als ik webmail gebruik blijven de berichten wel op de server staan dus moet ik ze nog binnen kunnen halen.

Die manual is trouwens van Winroute 3.0, ik heb 4.1.25

• Potatoman
Op woensdag 07 maart 2001 11:23 schreef collin het volgende:
enne, portmappings heb je niet nodig hoor! Je hoeft alleen maar de mailserver te enablen. Aliassen aanmaken en mailboxen en dan met je client via POP3 van winroute je mail ophalen. Maar idd check ff de manual hierboven, daar staat alles kraakhelder in :)
Ik kan nergens een mailserver instellen met Winroute Lite, bij administration alleen DHCP,DNS, Portmapping en security, gen mailserver

Pagina: 1