Laatst 2x Samsung Spinpoint F3 1TB aangeschaft om mijn oude Hitachi Deskstars van elk 160GB in Raid0 te vervangen. Altijd soepel gewerkt icm met AsRock K7NF2-Raid mobo (don't ask why). Verder Athlon XP-M 2400+ (@ 2900+) met 2x 512MB DDR.
In de eerste instantie werden de schijven niet herkend, nu uren later nog steeds niet. Het schijnt dat dit vaker voorkomt met sommige moederborden, samsung raad hiervoor aan 1.5Gbps (Sata-I) te forcen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
Waarom ik niet de rest van mijn PC upgrade zodat ik van het gezeik af ben? A. Geen geld voor. en B. geen behoefte aan meer snelheid, alleen meer ruimte.
In de eerste instantie werden de schijven niet herkend, nu uren later nog steeds niet. Het schijnt dat dit vaker voorkomt met sommige moederborden, samsung raad hiervoor aan 1.5Gbps (Sata-I) te forcen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- De schijven een voor een naast een oude schijf draaien via mobo bios, resultaat: alleen oude schijf herkend
- De schijven een voor een naast een oude schijf draaien via raid bios, resultaat: alleen oude schijf herkend
- Via mijn PC Sata-I forceren, resultaat: niet gelukt, schijf wordt niet herkend (duuh)
- Via mijn huisgenoots PC (Sata-II compiant) middels ESTOOL (van samsung) Sata-I forceren, resultaat: Sata-I mode geactiveerd, maar in eigen PC nog steeds niet herkend
- Via mijn huisgenoots PC (Sata-II compiant) middels ESTOOL (van samsung) LBA 48-bit mode uitzetten, resultaat: LBA 48-bit mode uitgezet, maar in eigen PC nog steeds niet herkend
Waarom ik niet de rest van mijn PC upgrade zodat ik van het gezeik af ben? A. Geen geld voor. en B. geen behoefte aan meer snelheid, alleen meer ruimte.
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540