Toon posts:

Hulp bij keuze uit 2 modellen tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb de afgelopen dagen gekeken voor een nieuwe tv en mijn oog is gevallen op 2 tv's.
de eerste is een Sharp Aquos LC- 32LE705E en de andere optie is een Philips PFL 32 9604 H/12.
Deze keuzes bleven voornamelijk over vanwege mijn eisen: namelijk totale tv breedte van minder dan 78 cm (in verband met tv-meubel) en DVB-C+.

Nu vond ik de Sharp (LED) qua beeld mooier dan de Philips (LCD) en de verkoper maakte me wijs dat Sharp tegenwoordig een net merk is. Maar na meerdere zoektochten op internet kom ik alleen enkele user-reviews tegen van dit type tv, maar niet veel en ook totaal niet specifiek. Daarbij maakte een opmerking in een van die reviews over een storende lipsync issue bij de Sharp tv's me aan het twijfelen.

Daarom wil ik hier vragen of er bij jullie iets bekend is over problemen met de lipsync bij deze Sharp tv (ik ga ermee tv kijken via Caiway, komen geen externe speakers op) en of iemand wellicht even kritisch naar mijn keuze wil kijken?
bij voorbaat dank
Martijn van Hattem

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik denk dat het zoals altijd is, ga zelf kijken bij de 2 TV's en probeer de 2 TV's op proef thuis te krijgen. Nadeel van een forum en/of internet is dat het een verzamelplaats is van slachtoffers onder elkaar. Enkel mensen die wat te klagen hebben zie je op internet terug. Als een product normaal werkt hoor je daar niemand over.

Trouwens, de Sharp is gewoon een LCD net als de Philips. Enige verschil is de gebruikte verlichting :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 15:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

sharp is altijd een net LCD merk geweest en maakt gewoon goede TV's. De 705 is een heel leuk toestel dat zeker tot de besten hoort. Zoek anders ook eens op LE700, precies dezelfde zonder CI+, en ik meen dat hier op tweakers ook een review staat.

Kijk nog eens in de winkel en let op de lip sync, dan kun je zelf beoordelen of en hoe erg het is. Met ingebouwde speakers zou dat geen probleem mogen zijn, met externe speakers heeft ook de Philips zo zijn issues.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben zelf aan het kijken naar een Sharp 40" 700E of 705E (ben er nog niet uit omdat Ziggo nog niet ondersteunt).
Dat van die lip-sync heb ik ook gelezen, maar wat ik begrepen heb gebeurt dat alleen bij mensen die een DVR/digitale ontvanger/dvd/etc via SCART hadden aangesloten, via HDMI zou alles prima gaan.

Kan je helaas geen feedback geven uit eigen hand en ik zou inderdaad proberen of je de tv in test kan proberen. Of in de winkel dezelfde setup maken als die je thuis hebt. Het is een flink bedrag wat je uitgeeft dus beter zeker zijn van je zaak :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Volgens mij gebruikt Philips SHARP panelen, dus hoef je helemaal niet op het merk te letten. Misschien om het design. Het verschil zal niet groot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,
ik heb heb mijn keuze gemaakt,, na het letten op de lipsync werd het de Sharp,, merkte er helemaal niets van namelijk en het beeld is toch wel een stuk beter (en hij is nog 100 euro goedkoper). (wat mij betreft mag er een slot op als dat zo werkt hier)
groeten, Martijn van Hattem

Verwijderd

Hej iedereen, even dit topic highjacken zodat ik er geen nieuw moet aanmaken :)
Ik heb me ent een PS3 gekocht en omdat die momenteel op mijn 16:9 beeldscherm staat dacht ik dan toch maar finaal een TV te kopen, ook omdat ik volgend jaar er toch sowieso eentje ging kopen. Nu heb ik al een beetje zitten selecteren op basis van prijs en de aanwezigheid van Full HD en ben ik finaal tot 2 modellen gekomen die ik deze vrijdag ook nog eens in de winkel ga bekijken :)

Nu zijn de reviews nogal schaars dus hoopte ik hier op enige feedback te kunnen rekenen :)
De modellen die ik in gedachte had zijn
de LG 32LH3000
de philips 22pfl5604

Natuurlijk is het eerste wat opvalt is natuurlijk het verschil in grootte en contrast, anderzijds is de philips wel een 50 EUR goedkoper... Denken jullie dat die 50 EUR de extra inches waard is, of eerder voor de philips kijken?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat is echt wel een fors verschil in formaat. Hoe ben je op deze twee uitgekomen, en hoe ver ga je er vanaf zitten?

In het prijsgebied/formaat van de LH3000 is de Samsung 32B530 een aanrader, die is vergelijk in specificaties maar geeft naar mijn mening een beter beeld. Dan met name contrast en kijkhoek.

Verwijderd

Voornamelijk op basis van prijs en het voorkomen van Full HD, anderzijds wou ik zeker niet zakken onder de 22 inch en niet boven de 400 EUR stijgen. Door een beetje met pricewatch te zoeken was ik op deze modellen uitgekomen.

De afstand zal een beetje variëren denk ik, tot juni dit jaar wordt dat een kleine 5-8 meter, daarna zal het wel een 9 meter worden als ik me niet vergis.

Even wat opzoeken over de 32B530 dan. Ik had tevens een philips/LG in mind omdat deze vaak iets warmere kleuren gebruiken (tenzij ik me hier grondig aan het vergissen ben), waar ik samsung iets bleker vind.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op 5-8 meter kun je niet groot genoeg beeld hebben (en heb je zeker geen voordeel van full-HD). Met een richtlijn van kijkafstand/4 om met normaal TV en DVD signaal de details te kunnen zien kom je op 50" of groter ;)
Kijk dan liever naar een 42" Plasma bijvoorbeeld, als je dat kwijt kunt is de LG 42PQ2000 een aardig toestel voor zo'n €450 en het grootste dat je kunt gaan vinden in je prijs gebied. Let ook even op het LCD/Plasma actie topic, MM acties komen eraan en dan kun je misschien nog wat interessanters vinden.

Verwijderd

Bwa, dan is de oplossing simpel hoor, de indeling van men kot aanpassen zodat ik op een kijkafstand van minder als 5m terecht kom ^^

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:47:
Bwa, dan is de oplossing simpel hoor, de indeling van men kot aanpassen zodat ik op een kijkafstand van minder als 5m terecht kom ^^
22 inch op 5 meter? Dat is naar een postzegel staren. Zelfs 32 inch is op die afstand erg klein. Ik denk dat je het beter meteen goed kan doen. Anders wil je al snel weer een nieuwe. Je hoeft niet meteen je budget te verdubbelen, maar voor iets meer zit je toch lekkerder te kijken. Je kan natuurlijk ook een stoel voor je TV zetten.
Ga eens naar de winkel. Neem 5 flinke passen van de TV af en ga dan kijken. Dan zie je zelf wat je prettiger vindt. Voor gamen wil je toch meer kunnen zien (vooral met shooters). Dan is groter vaak prettiger. Voor TV kijken kan je iets minder groot.

Verwijderd

Mja als ik direct naar een 40 incher moet kijken ben ik makkelijk 500 EUR kwijt en dat kan ik er effe niet aan geven, daarom, 400 is echt het maximum.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:40:
Mja als ik direct naar een 40 incher moet kijken ben ik makkelijk 500 EUR kwijt en dat kan ik er effe niet aan geven, daarom, 400 is echt het maximum.
Een TV koop je voor een paar jaar. Nog even sparen kan geen kwaad. Of je moet haast hebben. Maar als je €400 echt de max vindt dan kan je beter daar voor gaan.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Lees mijn eerdere post nog eens en maak je geen zorgen over te dure 42" schermen. Staar je niet blind op 'full-HD'. Als je het kwijt kan (en wil) zijn er opties en komt er een leuk weekend aan.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 26-01-2010 23:32 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Lip sync issue is uitsluitend bij het aansluiten van randapparatuur. Het probeem is echter al snel verholpen met een software update.

Verwijderd

Bon, vandaag toch al even binnen gesprongen bij de MM en ik begrijp nu wel iets beter waarom jullie zo ijveren voor een 42 inch. :p Ook heb ik de afstand nog eens nagekeken en een 4 meter afstand zal wel iets correcter zijn als mijn 6-8 schatting... Op basis hiervan dacht ik dan te kiezen voor een 37 of 42 inch?

Nu heb ik enkele modellen uitgekeken en heb ik de volgende selectie gemaakt:
40-42 inch:
SAMSUNG LE40B530 539 EUR
LG 42LH3000 527 EUR

Plasma:

LG 42PQ3000 468 EUR
LG 42PQ1100 500 EUR
SAMSUNG PS42B430 400 EUR

37 inch:
SAMSUNG LE37B530 494 EUR
LG 37LH3000 454 EUR
PHILIPS 37PFL5604H 509 EUR

Enkele bemerkingen bij de selectie;
De plasma's hebben wel een erg mooi beeld, enige nadeel is dat ze een reso van 1024x768 hebben. Daar ik me deze TV aanschaf mede door de aankoop van een PS3 en met in het achterhoofd het uit te bouwen tot een klein media centre (voor een student weliswaar! :p) is Full HD hier misschien wel een gemis?

De LCD van 40 inch is de duurste van de hoop maar moet tegelijk 2 inch inboeten, de moeite waard? Anderzijds is de 37' maar 50 EUR goedkoper dus kan ik dan beter voor een 40 gaan.

De 37' philips heeft weliswaar een mooi beeld, maar de prijs is dan ook weer vrij hoog.

De LH 42' is relatief goedkoop, maar moet dan weer op zijn beurt aan inkijkhoek inboeten...

Ook kan ik, als ik het goed begrijp, iets meer afstand nemen bij de LCD's i.v.t. de plasma's, wat het natuurlijk ook weer iets makkelijker maakt. (2.5 meter is nogal krap... Ik had eerder 3-4 meter in gedachten)

Jullie mening hieromtrent?

PS: 550 is echt mijn maximum, meer wil ik er nog niet aan geven, eens ik goed en wel gesettled ben wel, maar zolang ik nog op kot zit hoeft dat niet direct me dunkt.

Verwijderd

Niemand? :p

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat is de afweging he: een plasma voor goed contrast, maar lagere resolutie of een lcd met een goede resolutie maar iets minder contrast :)
Ik denk dat je al redelijk goed de plus en min punten gevonden hebt, wel zou ik juist zeggen dat je bij de gekozen plasma schermen wat verder kunt zitten, omdat ze juist van dichtbij niet de scherpte halen van een full-hd beeld.

uit het lijstje dat je noemt zou ik kiezen tussen de 40B530 en de 42PQ3000, en daar de 42B450 aan toevoegen (dat is de 430 + VGA en beter reflectie filter).

bedenk ook even wanneer je het vooral gebruikt, kortweg: 's avonds -> plasma, overdag -> lcd.

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 28-01-2010 23:36 ]

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Straks nog eens gaan kijken in de winkel want ik kom er echt niet aan uit wat ik zou doen :p
Misschien dat 'k wel wacht tot maart wanneer de nieuwe modellen op de markt komen en de prijzen zakken...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

mr.paaJ schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:34:
Dat is de afweging he: een plasma voor goed contrast, maar lagere resolutie of een lcd met een goede resolutie maar iets minder contrast :)
Ik denk dat je al redelijk goed de plus en min punten gevonden hebt, wel zou ik juist zeggen dat je bij de gekozen plasma schermen wat verder kunt zitten, omdat ze juist van dichtbij niet de scherpte halen van een full-hd beeld.
Onder de 37" is full HD amper een issue. Ik heb een 46" plasma en zie amper verschil tussen 720p en 1080p. Ik zit op 3 - 3,5m van mijn tv vandaan.

Het is je al vaker gezegd: staar je niet zo blind op resolutie. Ook die 1024x768 schermen geven films en games echt haarscherp weer. Tenzij je op 1m afstand gaat kijken, maar ik vermoed dat dat niet de bedoeling is. Bedenk je ook dat ongeveer geen enkel spel echt op de volle 1080p werkt op een playstation. Het begrip "Full HD" is flink gehyped en op de een of andere manier denken mensen dat je met een HD ready TV over drie jaar niets meer kunt. Dat is niet zo. Over drie jaar geeft die TV nog net zo goed beeld als nu, ook als je er een fullhd signaal in prikt :).

Het enige nadeel van die 1024x768 schermen (zijn ze niet 1024x720 overigens?) is dat je normale windowslettters niet haarscherp worden weergegeven (je geeft de TV namelijk een 1280x720 signaal). Maar zodra je een grafische omgeving zoals windows mediacenter start, heb je daar al geen last meer van. Het is meer dan goed genoeg om in je explorer alles te kunnen zien. Maar je moet er niet 3u op gaan tekstverwerken in elk geval :P.

Overigens is 1920x1080 op een 32" full HD scherm nog onbruikbaarder, omdat alles dan wel pixelperfect is, maar totaal onleesbaar op normale kijkafstand :P.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 30-01-2010 12:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Net de kans gekregen om een LE37B530 te kopen voor 420, zou ik hierop ingaan? (Nieuw nota bene met 1j 11 maand garantie) of toch maar de 40 inch?

Verwijderd

Erg goede deal zou ik zeggen, doen.
Zoiezo vind ik meer dan 37inch beeldvervuilend en overbodig (maar dat is persoonlijk).

Mocht je toch nog rondkijken de 37LH3000 is een erg goed en voordelig toestel. Heb hem zelf hier thuis staan en zeer dik tevreden. Qua gebruiks gemak en beeld kwaliteit onderscheid hij zich zeker in positieve zin van haar directe concurrenten.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:24:
Mocht je toch nog rondkijken de 37LH3000 is een erg goed en voordelig toestel. Heb hem zelf hier thuis staan en zeer dik tevreden. Qua gebruiks gemak en beeld kwaliteit onderscheid hij zich zeker in positieve zin van haar directe concurrenten.
Ik gebruik de 37LH3000 niet voor thuis, maar zakelijk: voor diverse narrowcasting/digital signage projecten. De beeldkwaliteit en kijkhoek vallen in de praktijk echt mee, zeker voor de aangename prijs. Ik zou er zo eentje in de kamer zetten, wat ook op korte termijn de bedoeling is. Aanrader voor het geld.

Verwijderd

Zo, net even terug van de MM. Ik was op de aanbieding van die verkoper ingegaan, maar ik heb besloten toch voor een 40"te gaan. Deze dus even verkopen, met een klein beetje winst end aarvan vervolgens een nieuwe kopen.

Nu heb ik nog even zitten kijken en zit ik met de volgende vraag. De LE40B550 is me ook opgevallen maar ik kan buiten de aansluitmogelijkheden precies geen verschil vinden met de 530? Sommige sites beweren dat er een verschil zit in het contrast, anderen spreken dit weer tegen... Iemand van jullie een idee?

(Deze discussie misschien verderzetten in het samsung LCD forum :))

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb de LE40B530 en niet de LE40B550, volgens mij heeft de 550 een usb aansluiting en een mogelijkheid voor de Ziggo CI+ module. Geloof ook nog een 4e hdmi en 2e scart. Verder is ie hetzelfde AFAIK.

[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 01-02-2010 21:16 ]

Pagina: 1