Ik heb bij de action een hoofdlamp gekocht (soort van mijnwerkers ding - kan je op je hoofd zetten), maar 2 dingen bevallen mij niet.
1) het licht is niet fel. als ik slechts 1 van de 7 ledjes aanzet is hij op zn felst, en zelfs dan schijnt de lamp maar 20cm ver.
Als ik deze ledjes vervang met fellere ledjes, is het probleem dan opgelost? of ligt het probleem bij de batterijen.
hij loopt op 3x aaa
2) als je op de schakelaar drukt gaat er eerst 1 ledje aan, druk je nog een keer gaan er 3 ledjes aan en als je nog een keer drukt gaan alle ledjes aan.
ik wil graag dat hij 2 standen heeft: alle ledjes aan, en uit.
Ik heb het ding opengeschroefd en ik heb wel een vermoeden van hoe het allemaal werkt, maar ben toch niet zeker.
Het is zo'n schakelaar:
, en er komen 3 draadjes uit.
1 plus, 1 min en een derde kabel.
ik vermoed dat die derde kabel aangeeft in welke stand het lampje staat.
Hier nog een close-up:

hier is het bovenste kabeltje - , het middelste kabeltje weet ik niet en het onderste kabeltje is +
de drie kabeltjes komen uit bij witte klodder plastic. ik denk dat daar een IC onder zit.
Hier een foto:

en van onder gezien:
Het meest rechter baantje is verbonden met het - kabeltje, het baantje daarnaast is dat ??? kabeltje en het baantje daarnaast is verbonden met het + kabeltje.

Edit:
hier een plaatje van boven

Kunnen jullie me hiermee op weg helpen?
1) het licht is niet fel. als ik slechts 1 van de 7 ledjes aanzet is hij op zn felst, en zelfs dan schijnt de lamp maar 20cm ver.
Als ik deze ledjes vervang met fellere ledjes, is het probleem dan opgelost? of ligt het probleem bij de batterijen.
hij loopt op 3x aaa
2) als je op de schakelaar drukt gaat er eerst 1 ledje aan, druk je nog een keer gaan er 3 ledjes aan en als je nog een keer drukt gaan alle ledjes aan.
ik wil graag dat hij 2 standen heeft: alle ledjes aan, en uit.
Ik heb het ding opengeschroefd en ik heb wel een vermoeden van hoe het allemaal werkt, maar ben toch niet zeker.
Het is zo'n schakelaar:

1 plus, 1 min en een derde kabel.
ik vermoed dat die derde kabel aangeeft in welke stand het lampje staat.
Hier nog een close-up:

hier is het bovenste kabeltje - , het middelste kabeltje weet ik niet en het onderste kabeltje is +
de drie kabeltjes komen uit bij witte klodder plastic. ik denk dat daar een IC onder zit.
Hier een foto:

en van onder gezien:
Het meest rechter baantje is verbonden met het - kabeltje, het baantje daarnaast is dat ??? kabeltje en het baantje daarnaast is verbonden met het + kabeltje.

Edit:
hier een plaatje van boven

Kunnen jullie me hiermee op weg helpen?